/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2007 og Google
Fra : kondivand
Vist : 688 gange
50 point
Dato : 26-02-10 11:41

Jeg har gjort, så det jeg skriver i Google Kalender automatisk overføres til Outlook 2007.

Iinstruktioen ligger her (abonnere på en Google Calendar):
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA101674951030.aspx

Når jeg modtager opdateringerne fra Google Kalenderen, så går opdateringerne ikke ind i den eksisterende kalender i Outlook, men i stedet for, så kommer den til at stå under "Andre kalendere", så jeg ser to kalendere. Det ville være rigtig smart, hvis det fra Google Kalenderen skrives direkte ind i den kalender Outlook er født med, så jeg ikke skal se på to kalendere i Outlook.

Kan det lade sig gøre ?

PS: Håber ikke det lyder alt for sort.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-02-10 11:57

Et suplerende spørgsmål:

Kan det lade sig gøre, at jeg f.eks. via gmail kan se de mails jeg normalt modtager via Outlook. Jeg ved godt, at man kan oprette en regel om videresendelse, men så kræver det, at Outlook først åbnes inden den videresendes.

Det jeg synes vil være smart er, hvis jeg f.eks. fra arbejde kan se de emails, som ligger og venter på min pc derhjemme. Hvis jeg bruger en webmail fra internetleverandøren, så vil de mail jeg læser ikke poppe frem, når jeg trykker send/modtag fra min hjemmepc, og det synes jeg ikke er så smart.

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 35 point
Dato : 26-02-10 12:39

Det med at samle din Outlook-kalender og din Google-kalender i én kalender, kan vist ikke lade sig gøre. Men i Outlook kan du lægge to eller flere kalendere oveni hinanden, så der reelt kun vises en samlet kalender. Du lægger kalendere sammen ved vise flere kalendere på samme tid og derefter klikker på den pil, der er på kalendernes faner.

Det er for øvrigt dejligt, at det tilsyneladende endelig er muligt at abonnere på Google Kalendere i Outlook - det har hidtil ikke fungeret med netop Google.

Dit spørgsmål om e-mail: Du kan tjekke andre e-mail-konti i Gmail. Se mere her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&ctx=mail&answer=21288

Du kan desuden sende fra Gmail med andre e-mail-adresser som afsender. Se mere her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&ctx=mail&answer=22370

Jeg vil imidlertid råde dig til at droppe Outlook helt, hvis du begynder at tjekke din mail i Gmail. Der er ingen grund til at have dine mails liggende flere steder, og Gmail er jo tilgængelig overalt.

Simon

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-10 20:10

Du kan også kigge lidt på mailklienten Thunderbird.

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Og den er gratis og til fri afhentning.

Ps. Jeg har sat alle mine mailkonto, til at videresende til gmail, og er så uafhængig af en bestemt computer over alt i verden.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 19-03-10 10:12

Tak for svaret sion.