/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Til jægere
Fra : dabj
Vist : 1065 gange
500 point
Dato : 24-02-10 12:17

Efter at have abonneret på katagorien "Jagt" i 8 år er det nu tid til at fjerne fluebenet.
Min tid er simpelthen ikke til at modtage mail fra kandu, og når man så åbner, er det denne slags savl og bræk man ser gang efter gang:
http://www.kandu.dk/spg145299.aspx
Til de få jægere der stadig er her: Drop denne katagori, til fjolserne bliver trætte af hinanden, uden tilskuere bliver de hurtigt trætte af deres stupide indlæg, som absolut intet har at gøre i dette forum.
Spørgsmålet må være: Er der andre end mig der får kvalme af disse useriøse indlæg?? og kanduteamets manglende indgriben??
Fjerner fluebenet, men lader sitet stå åben til evig tid.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 24-02-10 12:38

Vise ord

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-02-10 13:02

Citat
Er der andre end mig der får kvalme af disse useriøse indlæg

Ja mon ikke.

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 24-02-10 13:10

Lige mine ord, jeg har også haft fluebenet på i en del år, dog været en del passiv, men for en uges tid siden begyndte jeg at deltage lidt i debatten igen, men man kan ikke debatere fornuftigt herinde mere uden at alt skal rakkes ned og hvis man ikke har samme menning som alle de ikkejægere, der absolut skal ødelægge et ellers godt forum, så er man bare en hyklerisk morder, der kun tænker på at sætte forsvarsløse dyr ud i naturen for derefter at lave en masakre på dem.

Jeg har også kraftigt overvejet at fjerne fluebenet og istedet bruge tiden på andre mere fornuftige forums, hvor man ikke rakker hinanden ned, fordi man ikke har samme holdning og meninger, men respektere hinanden og andre holdninger, det er jo efterhånden sygt at se, hvordan den ene person efter den anden skal hånes og "mobbes" fordi han/hun/de ikke lige har samme mening som flertallet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-10 14:34

Hvor har du god ret, det kan slet ikke betale sig at få mail om jagt. Magen til personforfølgelse og personfnidder skal man lede længe efter.

De kan ikke være voksne mennesker, for så skammer jeg mig på vore alles vegne. Og jeg nægter at tror på at det er normalen for jægere at te sig så åndssvagt.

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 24-02-10 14:44

Citat
eg nægter at tror på at det er normalen for jægere at te sig så åndssvagt.r

Det er netop det der er problemet, det er stort set kun ikkejægere, der gider(ikke har andet at lave) svare/svine folk til her på siden.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 24-02-10 16:44

Citat
Det er netop det der er problemet, det er stort set kun ikkejægere, der gider(ikke har andet at lave) svare/svine folk til her på siden.

Der tror jeg godt nok du tager fejl !

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-02-10 18:01

Kære alle

Jeg skal gerne indrømme jeg af og til har deltaget i løjerne, men som jeg ser det har der da været ro og ingen skærmydsler mendens bb1 var oversøisk.

De bedste hilsner
TRD

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-10 18:14

Det er egentligt genialt at man kan fravælge gruppen Jagt i seneste 25 - så det vil jeg gøre........

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-02-10 21:32

Det lyder genialt - hvordan fravælger man jegt i seneste 25?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-10 22:50

Ja det vil jeg også gerne vide

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-10 23:01

Gå ind i jeres brugerprofil vælg fanebladet Abonnementer fjern flueben yderst til højre ud for jagt - det er i den kolonne der hedder TopX

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-10 23:06

Man kan jo også bare lade være med at deltage i "jagtspørgsmålene" De fleste "jægere" er jo skudt i hovedet.

Men det er da smart, at man kan blive fri for "jagt" på seneste 25.

Men for de meget jagtinteresserede så kan de jo vælge kun at have jagt på seneste 25

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-10 23:08

Og når det er gjort, som bentjuul skriver, så husk at klikke på send nederst på siden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-02-10 08:17

Lige mine ord, jeg har også haft fluebenet på i en del år, dog været en del passiv, men for en uges tid siden begyndte jeg at deltage lidt i debatten igen, men man kan ikke debatere fornuftigt herinde mere uden at alt skal rakkes ned og hvis man ikke har samme menning som alle de ikkejægere, der absolut skal ødelægge et ellers godt forum, så er man bare en hyklerisk morder, der kun tænker på at sætte forsvarsløse dyr ud i naturen for derefter at lave en masakre på dem.

Se Klaphatte Det er hvad I fik ud af det en navngiven person bliver kaldt en Morder!!!!
- Uden beviser af nogen art.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-02-10 08:36

Til dabj.

Du har før luftet din utilfredshed med tonen og emnerne på jagtsiden. Men hvis man vil have indflydelse, skal man også være aktiv med spørgsmål og ikke kun sidde på sidelinien og pippe lidt.
Det er da beklageligt at du ikke ønsker at deltage mere, men det er jo din egen beslutning.
Til alle de andre skribenter der har ytret sig i denne tråd, er der kun at sige: NÅ !!
Enkelte gør sig til talsmænd/kvinder for, at os fjolser ikke er jægere - mig bekendt, er alle debattører der deltager aktivt, jægere.
For de erklærede ikke-jægere, kan jeg ikke forstå hvorfor de absolut skal deltage. Er det for at kunne forarges eller mangler de blot kontakt med livet ??
Bølgerne på jagtsiden har ind imellem gået højt, også for højt og det ansvar påtager jeg mig gerne.
Det er jo så dejligt nemt at påtage sig skyld, når man som 99% af deltagerne er anonyme. De ganske få der tør stå frem med navn, bliver moppet, dog ikke på grund af deres navne, men på grund af helt bizarre holdninger og mere eller mindre løgnagtigheder - derfor bliver de "forfulgt".
Så "kære jagtvenner" - husk nu at lade være med at smugkigge - det virker næsten ligesom de forargede mennesker som synes Billed-Bladet er rædselsfuldt, men som alligevel "sniger" sig til en kigger hos frisøren eller svigerfamilien.

God vind.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 25-02-10 11:00

Okay, det lader til, jeg forgifter siden her, jeg forsvinder rolig igen

Farvel!!!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-02-10 15:34

Hej dabj, du har i og for sig, altid virket som en besindig mand i mine øjne.
Men overspiller du ikke rollen lidt ved at lave en hadetråd i mod en skribent/debattør - i dette her tilfælde Centerpoint.?

Jeg kan nemlig ikke forstå, at det først er nu du reagerer så skarp imod tonen her på jagtdebatten.?
Der har da ellers været rig lejlighed til protestere i et helt år - eller mere - så, hvorfor nu..????????

Jeg kunne, men gider ikke, linke indlæg, der ville få Centerpoints indlæg til at ligne et epistel fra søndagsprædiken i domkirken, imod de indlæg jeg kunne henvise til, skrevet af de personer der nu giver dig ret.

Men lad os kigge lidt på din forargelse - altså indlægget fra Centerpoint;
Citat
Jeg fik lige lyst til at logge på ind på sitet, for ligesom at blive lidt klogere på hvad der rører ud i jagten. av, av, mit øje
- alt ved det gamle.Her kan der ikke være noget at være forarget over. Manden har jo ret.!
Citat
Ballepusteren svarer stadig i øst når man spørger i vest. Intet nyt under solen i den retning.
Her bliver Centerpoint nok lidt personlig. Men stadig, er det ikke værre end det er dagligdags sprog her på jagtdebatten.
Citat
Et gammelt ordsprog påstår ellers, "at man bliver klogere med årene" Men det gælder så ikke Ballepusteren desværre.
Her er vel egentligt heller ingen der kan forarges. Det er vel normalt sprogbrug her på jagtdebatten.

Citat
Jeg skylder måske de nysgerrige læsere at fortælle om - I husker nok, de der mordtrusler som Ballepusten påstod jeg havde fremsat imod hans, bob, bob, bob, "høje person" Som sædvanligt en gang bræk og opkast fra hans side.
Og jeg kunne naturligvis heller aldrig nogen sinde finde på at true nogen mennesker.
Her gør Centerpoint vel bare læserne opmærksom på, at han aldrig har truet bb1 med mordtrusler.
Citat
Nu skal man jo, ifølge skik og sædvane på KANDU,. altid fremkomme med et spørgsmål - det må jeg så hellere gøre. Det lyder - Bent Ballegaard, er du glad for at høre fra mig ?
Nu svarer du nok tilbage, i håbet om at få tilranet dig 20 point, at det er du. Så det store spørgsmål er, kan man også regne med det ??
Hvad mener i andre ? UPS !! Det var hele 3 spørgsmål. Kriteriet for indlægget er hermed opfyldt.
For mig at se, er det her et "morsom" måde at være sjov på. Men alt i alt, holdt i det daglige sprogbrug som fremkommer her i jagtdebatten.
Citat
Nå jeg må slutte. Mig og hunden skal ud og træne på agerhøns. De er lette at gå til, nu når de er så sultne.
Dette citat er der ikke noget ulovligt i.

Så derfor, kære dabj, nu spørger jeg; Hvad er så din dagsorden..?????

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-02-10 16:36

Heidi-Ho

Du har helt ret i dit indlæg i dag kl. 15:34.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 17:20

Jeg har været medlem at Kandu i over 1 år og er her næsten dagligt. Og jeg har i tråde ALDRIG set så tarvelige og personlige udtalelser som i jægertrådene.

Jeg synes det er under lavmålet at navngive folk som man er sure på. Det er under lavmålet at skrive så luset om andre som i har præsteret.

Jeg har enkelte gange forsøgt at få jer til at tale ordentligt til hinanden, men forgæves. I er uden for pædagogisk rækkevidde. Og i er en skænsel for alle velmenende jægere, der ved hvordan man skal opføre sig.

Hvorfor i lige skal bruge Kandu til al jeres fnidder, det aner jeg ikke, men i ødelægger noget. Noget som Kandu har stået for inden i slap jeres galde løs.

Så endnu en gang, jeg synes i skal skamme jer og så ellers forsvinde fra Kandu.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-02-10 17:40

Respekt for din mening, granner01

Men jeg forstår bare ikke, at det først er nu, at dig og dabj ytrer jeres mishag over trafikken imellem frontafsnittene
Jeg har snart været her på KANDU et lille års tid, og i al den tid har der været krig på drengen imellem to lejre - og det bliver der nok ved med at være.

Nu beder du til, at "krigerne" skal forsvinde væk fra KANDU - og dermed også mig.
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg agter ikke at forsvinde nogen steder hen.!
Men omvendt, vil jeg så bede de personer der ikke er jægere - eller ihvertfald dem der får sure opstød af at læse indlæggene, om at lade være med at besøge jagtdebatten.

Når alt det så er sagt, er det ved nærmere omtanke, meget kedeligt at det skal være sådan.
Vi burde da, os der er herinde, veksle vores gode erfaringer med hinanden.

Fortsat god dag, granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 18:39

Hej Heidi HO

Du har altid haft den høflige tone på, det er ikke dig jeg hentyder til. Og mig bekendt kan alle deltage i alle tråde. Men jægertrådene har været 3-4 personers private jagtmark, og det er det jeg anker over. Der er nærmest kørt vendettaer og det er ikke det der normalt gøres på Kandu.

Der må være andre blade og internetsider som jægerne kan slås i.

Og det har sådan set ikke noget at gøre med at de er jægere, det har noget at gøre med almindelig høflighed, og at man taler pænt til hinanden. Det er dem selv der understreger at de er rigtige jægere og andre er ikke.

Og Heidi Ho, fortsæt du bare med din høflige facon og til tider hylende morsomme indlæg. Du kan noget som flere andre jægere ikke kan, du kan tale høvisk tale. (hvis du ved hvad det betyder)

Så god weekend til dig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-02-10 19:10

OOhhh granner01, har jeg nogensinde fortalt dig hvor højt jeg elsker dig.?

Lad mig synge en sang for dig.....

Melodi: Karen Jönsson - Tekst: Carl Viggo Meincke/ Det er meget vigtigt jeg nævner disse to.!!

Når vi er glade, ler vi,
så er vort liv en leg,
men alt for ofte ser vi,
at lykken går sin vej.
Drømmen om trofast kærlighed
slutter, før selv vi ved.
Hvorfor er lykken så lunefuld,
og hvorfor er glæden så kort?
Ak, ofte er livet så meningsløst hårdt.
Hvorfor dog stole på kærlighed
og hvorfor dog smile derved?
For smilet bli'r tårer, før solen går ned.
Den ven du tror holder a' dig,
måske går han fra dig,
alt det, han gav dig dit ord på,
og svor på, er glemt.
Hvorfor er lykken så lunefuld,
og hvorfor er glæden så kort?
Og ham som du elsker, hvorfor går han bort.

Forestil dig nu, at jeg lader klaverets toner langsomt dø hen. Jeg kigger på dig med mine blanke tårevædede øjne, alt imedens jeg stikker dig mit bedste tandpasta smil......
Ville granner01 så være solgt....?

Også en god weekend til dig..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 19:13

Ork ja du, du er vel på alder med min yngste søn, men mit hjerte smelter hver eneste gang jeg hører den sang.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-02-10 19:32

Jeg ved godt at denne sang tager kegler hos de fleste kvinder.
Og hver eneste gang vi har familiefest, så skal den melodi spilles - og hver eneste gang skal min moster og jeg danse til melodien.

Jeg har lovet min moster, at vi i dansen kun drejer højre om....
Jo, hvis vi drejer for meget venstre om, skruer vi hendes træben af.

Når moster tager fodbad bruger hun 2 baljer...
en balje til sæbe og fodbadesat - til venstre ben
Og en balje med Gori til højreben...

Sidste søndag da hun skulle i kirke, blev hun overfaldet af en flagspætte.
Så lige pt, er træbenet fyld med hakker. Men det tager moster med godt humør.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 21:12

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 01-03-10 02:18

velkommen i klubben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-10 12:06

Det er tilfældig at jeg er dumpet ind i dit "spørgsmål" kategorien Jagt er efterhånden utålelig og total ødelagt af angreb på så den ene og så den anden, hvad med at udstyre disse kombatanter med et gevær og lad dem mødes ansigt til ansigt, mon det vil tynde lidt ud i hadetrådene
Det er en måned eller to siden jeg fjernede markering ved kategorien Jagt og nu vises kategorien slet ikke på min computer jeg skal selv ind og finde spørgsmål om jagt hvis jeg vil læse med

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-04-10 14:30

Velkommen tilbage - Nyskerig......