/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
tyske opgaver
Fra : jeb3
Vist : 2354 gange
100 point
Dato : 23-02-10 21:05

Min datter er ikke ret god til tysk, men vil gerne blive bedre.

Vi har googlet lidt for at finde nogle opgaver man kan downloade og arbejde med - IKKE opgaver, man skriver af og afleverer.
Simpelthen opgaver til at blive dygtigere af. NYBEGYNDER.

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-10 21:18

man kan finde tysksprogede bøger i alle sværhedsgrader eller hun kan kaste sig over en tysk avis. og så skal hun tale tysk ved enhver lejlighed. det er måden at lære det på. man skal bruge sproget for at lære det.
hvad med at finde en tysker at skrive med. det må da være en smal sag at finde en på nettet som hun kan udveksle mailadresse med. og så er det bare at klø på. og så går ferien selvfølgelig til tyskland.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 21:27

Hvor er det flot at hun vil gøre noget ved det

Prøv og se, om der ikke er noget her hun kan bruge

http://www.duda.dk/Grundfag/Tysk/tysk.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-10 21:41

En mulighed er at se tysk TV, ikke nødvendigvis kun sport.

Nogle af de første tyske ord jeg lærte var Eck Ball og Ein Wurf...

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 23-02-10 23:04

At høre sange på tysk er også en god måde at blive bedre til sproget på.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-02-10 12:48

Her er en masse opgaver, som er gode for begyndere. I det første link, er mange af linkene ikke aktive, men der er rigeligt at tage fat på.
I det andet link, er der mange opgaver med billeder, samt lydfiler.

http://www.tyskopgaver.dk/quizdansk.htm

http://www.germanfortravellers.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=40

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 14:47

Umiddelbart ville jeg sige www.studieportalen.dk
- Ellers burde i bruge www.nicetranslator.com, og så rette alle de grammatiske fejl, det var det jeg gjorde med Spansk i 1.g, og klare mig udmærket efterhånden :)