/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stoppet toilet?
Fra : Bewiched
Vist : 8150 gange
200 point
Dato : 23-02-10 15:44

Hej i kloge hoveder ..

Vores toilet på 1. salen vil ikke skylle ud, det står langsomt og siver ud og tømmer kummen næsten helt efter 15-20 min. Vi har haft afmonteret selve toilettet og renset det - ikke noget at komme efter, der er heller ikke noget at se i nedløbet og hælder vi vand igennem, løber det fint ud ..

Vores toilet i kælderen er der heller ikke problemer med - ej heller bruser eller div vaske ..

Der lugter IKKE af kloak ..

Hvad kan vi gøre?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 15:45

Kan du få en rensefejder igennem?? Eller kan der være et rør der er gået i stykker undervejs?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 15:49

Det er vel en stoppet faldstamme.
Den skal renses.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 23-02-10 15:52

mener I udefra eller??

- har lyst ned i røret og i det stykke vi kan se, er der intet i vejen - ej heller, når vi skyller igennem røret ..

Danner toilettet en form for vaccum når det er tilsluttet?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-02-10 15:53

hvis du ikke har et rensebånd
kan du købe et til små penge hos Harald Nyborg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 15:53

rens vandlåsen på toilettet, der må jo sidde noget der

eller ring efter en vvs møntør

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 23-02-10 15:54

Selve toilettet har vi haft ude i haven og skyllet igennem fra begge ender - løb fint igennem

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 23-02-10 15:55

piaskov -> er det noget man kan gøre selv, eller er der behov for en vvs mand?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 16:00

Det kan jo ikke være ment alvorligt det ?

Du skriver jo at vandet løber fint ud når i hælder vand i faldstammen,
og hvis i har skyllet wc igennem begge veje burde det sq da funke?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 16:07

Du skal rense rørene - indefra --

Der kan sidde en "prop" af et eller andet, hvis det ikke kommer ud/ned i kloarken, bliver toilettet forstoppet

Hvis du ikke har en rensefjeder, så kan du som minimun købe afløbsrens, men jeg tror det er bedre med en fjeder

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 23-02-10 16:24

Klaudi -> tro mig, jeg ligner absolut ikke en, der griner >.<

Nordsted1 -> det vil jeg prøve .. tak ..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 16:36

så er det en rensesplit du skal ha' fat i, eller en slamsuger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 16:38

det lyder bare mystisk at det er 15-20 min om at løbe ud med toilet monteret,
og afmonteret så løber vandet ud

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-10 16:39

Det du nævner med vacuum er måske ikke så tosset endda. I etage ejendomme sidder der ofte et rør tilsluttet kloakken og udmundingen af dette rør er højere end det øverste toilet.
Hvis du kan hælde 10 liter vand ned i faldstammen når toilettet er afmonteret og vandet forsvinder så er det jo ikke fald stammen/ kloakken der er noget galt med. Er du sikker på at der ikke sidder noget i vandlåsen på toilettet, så er det vacuum.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-10 16:54

hvis du har udluftning på faldstammen kan den faktisk være stoppet af is. der strømmer varm luft op igennem, og når det når op over taget, fryser fugten i luften. i løbet af en tid, kan der dannes en isprop i røret . i så fald må du en tur op på taget. eller også sidder der en prop nede i kloakken. det kan være i forbindelse med en fedtprop som normalt sidder ca der hvor kloakrøret går gennem soklen. med tiden vokser den slags sig store, og hvis der sidder en klump papir eller lign. der, stopper afløbet. det bør så påvirke alle afløb i huset.
det bedste er at få en spuler ud. rørene skal spules helt rene og det kræver noget godt grej.
men det er altså en halvdyr affære. ca 1200 + moms.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-02-10 18:43

Kig nøje på trimares version. Jeg finder det også meget sandsynligt, at aftrækket over tag er stoppet. I nogle kommuner må man (kloakmesteren) gerne save røret over og installere en snøfteventil/undertryksventil over øverste toilet på stammen. Slipper luft ind i stammen ved udskylning men stopper for luft og lugt den anden vej. Nu da rensesplitten er fremme, kunne man jo prøve at skubbe den nedefra op i rimproppen foreslået af trimare.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-02-10 20:06

HVEM HELVEDE NÆVNTE AFLØBSRENS??????????????????????????????

DET ER KUN TIL RENGØRING OG AFSYRING AF MØBLER!!!!!!!!!

Nå men problemet er med 99% sikkerhed at der er en "dobbelt vandlås", Enten fordi det er stoppet længere ude og vandet så siver gemmen eller fordi der er en stor lunke... Under alle omstændigheder bør du kontakte din forsikring, Går udfra du har skjult rørskade... Og så er det tv inspektion og spuling... Har set det før og har også undret mig over hvordan det ka lade sig gøre men det ka det...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-10 20:30

Tjek lige først om du har en udluftning-.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-02-10 23:14

Det er logik for perlehøns at udluftningen er stoppet, der skal være en udluftning til toilet for at det virker ordentlig, hvis udluftningen er stoppet bliver der undertryk i faldstammem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 23:26

Nej nej og atter nej

Citat
Under alle omstændigheder bør du kontakte din forsikring, Går udfra du har skjult rørskade... Og så er det tv inspektion og spuling... Har set det før og har også undret mig over hvordan det ka lade sig gøre men det ka det...

Hvis det drejser sig om en alm. prop, e.lign kommer du selv til at betale for en tv-inspektion, og det er dyrt... en tv-inspektion, er aller sidste løsning..........forsikringen dækker kun hvis der er en RØRSKADE,

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 00:30

Tjek lige den udluftning på faldstammen. Det er nævnt af flere her i tråden, og der er fejlen (stensikkert).
Budet med is indvendigt, eller is/sne hvis den går over tag udvendigt er et fin-fin bud.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-02-10 00:50

[CITAT] [Hvad kan vi gøre?/CITAT]

For at tjekke om udluftningen er stoppet, kan i føre en ½" vandslange igennem vandlåsen på toilettet, så der kan komme luft igennem slangen og prøv at skylde ud i toilettet, hvis det synker nu er jeres udluftning stoppet oppe på taget pga. af al den sne der er kommet.
Det er den hurtigste, letteste og billigste måde at tjekke om udluftningen er stoppet på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 10:47

Hvis udluftningen er stoppet skulle toilet i kælder vel os være berørt??

Så der må jo være en forstoppelse i faldstammen et sted, glæder mig til at høre årsagen...

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-02-10 11:23

Citat
Hvis udluftningen er stoppet skulle toilet i kælder vel os være berørt??

NEJ, toilet i kælder behøver ikke at være berørt af at udluftningen er stoppet, det luft der er i rørerne op til den stoppede udluftning er nok til at der ikke kan blive undertryk i røret når der skyldes ud på det i kælderen.

Citat
Vores toilet på 1. salen vil ikke skylle ud, det står langsomt og siver ud og tømmer kummen næsten helt efter 15-20 min. Vi har haft afmonteret selve toilettet og renset det - ikke noget at komme efter, der er heller ikke noget at se i nedløbet og hælder vi vand igennem, løber det fint ud ..

Og når toilettet er afmomteret og der hældes vand i er der ingen problemer, det løber fint ud, hvis der var en prop i faldstammen vil vandet ikke løbe væk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 12:07

Mystikken breder sig....

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-02-10 21:33

Citat
Nej nej og atter nej

Citat
Under alle omstændigheder bør du kontakte din forsikring, Går udfra du har skjult rørskade... Og så er det tv inspektion og spuling... Har set det før og har også undret mig over hvordan det ka lade sig gøre men det ka det...

Hvis det drejser sig om en alm. prop, e.lign kommer du selv til at betale for en tv-inspektion, og det er dyrt... en tv-inspektion, er aller sidste løsning..........forsikringen dækker kun hvis der er en RØRSKADE,

PENGEPURE.... Hvorfor pokker skal nogle bruge tid og penge på at spare penge.... ???? Ja hvis det er alm forstoppelse kommer man selv til at betale men det gør man jo alligevel... Og hvis man køre ind og ser hvad der er galt først så ved man hvor og hvad man skal gøre.... = mindre bøvl...

Citat
Det er logik for perlehøns at udluftningen er stoppet, der skal være en udluftning til toilet for at det virker ordentlig, hvis udluftningen er stoppet bliver der undertryk i faldstammem.

Øh nej! Der SKAL ikke være udluftning på en faldstamme! En familes huse må laves uden udluftninger!

Citat
Og når toilettet er afmomteret og der hældes vand i er der ingen problemer, det løber fint ud, hvis der var en prop i faldstammen vil vandet ikke løbe væk.

Nej det er IKKE givet... Der er nemlig MEGET stor forskel på hvordan strålen fra en vandslange/spand løber gennem røret og en skylle fra wc'et løber... Så den teori ka man godt glemme....

Der er en anden mulighed, nemlig at wc er slidt i vandlåsen så den er ru og dette ka holde papiret... Dette ka man mærke i toppen af vandlåsen med fingeren....

Men lad nu for pokker være med at snakke om noget som man tydeligt ikke har forstand på, og gider ikke hære om at i har gjort sådan hjemme eller kender en som kender en der kender en.....
Har arbejdet med rep af huskloak i flere år og været den del af de store forsikrings selvskabers håndværkere team, så ka godt se hvem der ikke aner hvad de tale om i denne slags spørgsmål! Og det er sgu synd for spørgeren som ikke selv ved noget om emnet!!!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 21:45

Til Ekspress105
Citat
Og hvis man køre ind og ser hvad der er galt først så ved man hvor og hvad man skal gøre.... = mindre bøvl...

Hvor vil du have dem til at køre hen ???? De bor jo på stedet

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-02-10 21:50

Citat
Til Ekspress105

Citat
Og hvis man køre ind og ser hvad der er galt først så ved man hvor og hvad man skal gøre.... = mindre bøvl...

Hvor vil du have dem til at køre hen ???? De bor jo på stedet

Høhø du er sjov hva

Men skåret ud i pap... Man køre kameraet ind og ser hva der er galt og hvor...

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 24-02-10 22:07

Tak for alle jeres kommentarer - har prøvet med slangen, men kan ikke komme igennem vandlåsen i toilettet - tror dog problemet ligger her, der kom en del "kalk lignende flager" ned i kummen og der er kommet lidt mere sug i toilettet - nu tager det kun 3 min at tømme kummen .. mon eddike kan opløse flagerne .. hmm

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 24-02-10 22:08

og lige et ps - ejer ikke selv huset, bor til leje - men har hamrende ligeglad udlejer, der ikke gør en skid .. ..

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-02-10 22:10

Øh havde du ikke allerede gjort wc'et rent??

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-02-10 22:12

Hov det ændre jo noget på det... så skal du jo ikke selv gøre noget... Det ER udlejeres ansvar og problem at få det lavet... Så hvis ikke han gør noget så må du jo gå vidre og få hjælp af lejerens landsorganisation (hedder det ike det??)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 22:15
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 23:13

Til Ekspress105
Citat
Høhø du er sjov hva

Høhøhø - det sker ja, altså når jeg er heldig, så vi prøver lige en gang mere

Citat
Der er en anden mulighed, nemlig at wc er slidt i vandlåsen så den er ru og dette ka holde papiret... Dette ka man mærke i toppen af vandlåsen med fingeren....

Men skåret ud i pap... Man køre kameraet ind og ser hva der er galt og hvor...

Med andre ord, så kameraet op den ene vej, og fingrene op den anden vej --- så kan du vinke til dig selv
Husk nu at tænde for både kamera og monitor først

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 23:24

Citat
Hov det ændre jo noget på det... så skal du jo ikke selv gøre noget... Det ER udlejeres ansvar og problem at få det lavet... Så hvis ikke han gør noget så må du jo gå vidre og få hjælp af lejerens landsorganisation (hedder det ike det??)

Lejernes Landsorganisation - Reventlowsgade 14, 4. - 1651 København V. - Tlf.: 33 86 09 10 - Fax: 33 86 09 20 - llodk@llodk.dk

Det kalder jeg Ekspress505 hjælp

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 23:32

Hvad hulen, Tlf. nr. og Fax forsvandt åbenbart --- prøver lige igen
Lejernes Landsorganisation - Reventlowsgade 14, 4. - 1651 K?benhavn V. - Tlf.: 33 86 09 10 - Fax: 33 86 09 20 - llodk@llodk.dk

Ellers sættes den ind manuelt her:
Tlf: 33 86 09 10
Fax: 33 86 09 20

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 23:36

LLO Tlf. er 33 86 09 10

Hvis det ikke virker nu, så bøjer jeg det i neon

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 23:54

Undskyld Kanduer, men da jeg kontrollerede telefonnummeret efter at der var sendt, så var der ingen telefonnummer.
Til sidst lukkede jeg hele Kandu ned og startede op igen, og nu var telefonnummeret der med Dannebrog og div. Skype ikoner i alle kommentarer og en hel del

Godt nok, men forstår ikke et klap; alligevel må det jo betragtes som til lille mig.
Gad vide om andre har oplevet det samme ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 22:11

Nå hva blev det så til, er lokummet stadig stoppet eller ??
kunne da være sjovt at høre hvad fejlen var