/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Fuld lønsikring
Fra : sofla
Vist : 1010 gange
200 point
Dato : 23-02-10 15:40

Hejsa
For et år siden tegnede jeg en lønsikring.... fint nok.. joh..men ????
Da jeg tegnede den var jeg funtionær og havde 3 mdr. opsigelse - nu er jeg timelønnet , er sagt op med 1½ måneds opsigelse - først nu ser jeg - at for at forsikringen dækker skal jeg have minimum 3 mdr. opsigelse ????KATASTROFEALARM !!!
Hvis nu min arbejdsgiver vil "forlænge" min ansættelse så jeg får 3 mdr. men bare afholder ferie i de sidste 1½ måned - er der så nogen der kan blande sig i det????

Hilsen Sofla

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-10 15:43

Det ser jeg ingen problemer i, der står jo intet om, at der ikke må blive afholdt ferie i opsigelsesperioden

Ferie i opsigelsesperioden, er også ganske normalt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-10 17:57

Det er alene et sp. om at du skal overholde at have tre måneders opsigelse - det er jo netop én af "fiduserne" for dem som du har tegnet lønsikring ved!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 23-02-10 18:12

Uden at være 100% sikker så tror jeg faktisk ikke at du kan få noget ud af din forsikring. Det er et KRAV at du er funktionærm og du skriver selv at du er opsagt fra en timelønnet stilling. Dette vil fremgå af dine lønseddler, så derfor vil de sikkert ikke udbetale noget. Det er i hvert fald min erfaring med de forsikringer... Der er reelt så mange krav man skal opfylde at de færreste vil kunne dragt nytte af forsikringen. Blandt andet udbetaler forsikringerne kun penge fra 3. ledighedsmåned - og pengene udbetales bagud. Dvs. at hvis du bliver ledig 1. januar kan du tidligst for udbetalt penge fra din tillægsforsikring 1. april, og som sagt kun for den 3. ledighedsmåned.

Der ud over må du ikke modtage mere end 80% af din tidligere løn når dagpenge og forsikringssum er lagt sammen...

Jeg har selv ville tegne en sådan forsikring, men kunne hurtigt se at det ikke ville være en god forretning

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 07-04-10 19:13

Tak for svaret Nordsted1.