/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ekstern DVD-brænder, hvilken?
Fra : JubazKan
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 23-02-10 11:24

Hej.

Jeg skal til at købe en god, hurtig, og billig ekstern DVD-brænder. Kan i anbefale en til mig?

Og så vil jeg også gerne vide om man skal bruge -R eller +R skiver til backup af sine DVD film? Og hvorfor?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-02-10 11:31

her står det hele http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
men dvd-r er normal også biliger end dvd+r men man skal dov ikke købe de biliste dvd-r da der er mange af dem der kan ha fejl købte en for biligt ca 65 ud af 100 dvder virket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-10 11:33

Citat
Kan i anbefale en til mig?

Den billigeste

Citat
Og så vil jeg også gerne vide om man skal bruge -R eller +R skiver til backup af sine DVD film? Og hvorfor?

Du skal bruge den type (+ eller - ) som dine afspille/optage apparater kan arbejde med - hvilke det er kan vi ikke vide.

De fleste nyere apparater kan dog arbejde med BEGGE typer og ALLE komputer brænderdrev kan også.

De få apparater der KUN kan arbejde med EEN type er overvejende +skiver

Og endelig - + og - har INTET med kvaliteten at gøre, de er blot producenterne der ikke blive enige....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-02-10 11:41

forbrugerstyrelsen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-02-10 12:01

og det men hvilken eksten du skal vælge det kommer an på hvor du bor i landen for hvis du bor i nærheden af tyskland er det billiger at købe en der nede og du kan også få en send nede fra tyskland det koster ligt mere men hvis du aligevel tar til tyskland end gang imellem så koster det jo ikke ret meget og elles kan du købe den i din nærmest pc forhandler der er ikke meget forskel når man er i den bilige ende aligevel men hvis du vel op i den dyre ende hvor du kan brænde på begge sider på en gang så er det biliger at få sendt fra england

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-02-10 13:46

- aftenskolerne har vist også noget om emnet...