/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad skal jeg vælge ??
Fra : scrubber
Vist : 811 gange
300 point
Dato : 22-02-10 23:27

Hej !

Står og skal til at bygge nyt hus, og vil gerne være så velforberedt på selve IT siden af selve huset.

Jeg e i tvivl og hvilken løsningjeg skal vælge.

Jeg ved at jeg i alle børne væreser samt et pat andre rum vil have enTV adgang samt en Netstik til internettet.
Jeg er dog i tvivl om jeg skal vælge en serverløsning contra alm. pc'ere til alle ungerne 4 stk.

Jeg er også i tvivl om, havd der er bedst. Alm tv i alle rum eller skal jeg kombinere PC'ere og TV skærm i et og samme fjernsyn.

Ville blive meget glad for nogle indspark, til dette projekt. Jeg vil gerne gøre det så fremtidssikkert som muligt. Jeg er ikke så vild med trådløs, da jeg både hjemme og på arbejde har oplevet meget bøvl med dette !

mvh scrubber

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-10 00:27

Træk ledninger til alle rum, til TV, Radio og Internet samt telefoni. Alle ledninger kan gemmes i væggen, så der behøver ikke være trådløs. Men har du ikke overvejet at styre varmen via fjernbetjening, 1 lysdæmper til alle lys, Have stik på stratekiske steder til støvsugning, så man ikke behøver slæbe rundt på en støvsuger men bare plotter røret ind i et hul i væggen.

Og alle de IT stik i rummene, de kunne i den anden ende kobles til en server som havde en ekstra sikkerhed med firewall, antivirus og spamfilter.

Det er en af mulighederne når man bygger nyt. Jeg skal se om jeg kan komme på mere.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-10 06:51
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-10 17:49

Hvor må det være lækkert at tænke i de baner med at bygge ny. Og så bare få det hele lavet med det samme. Godt gået scrubber.

Vil klart vælge netkabler gemt i væggen, men ført til et centralt sted i huset hvor routeren skal placeres. Det er bedst den er centralt placeret når man nu suser rund med den bærbare der jo skal trådløst på nettet. Og hvis der skal tv i alle rum er det jo et fladskærm, hvor du jo kan koble en pc til og bruge skærme til det.

Jeg selv har både trådløst og lan kabler men har ikke døjet med det trådløse. Det rækker fint helt ud i haven. Det drejer sig om at købe en god trådløs router i N standard, som har en god række evne. Fx en model fra Trendnet. Det er kvalitet. Jeg skiftede min Linksys ud og den var faktisk ok, men da jeg fik en Trendnet i overskud i et projekt på jobbet, kunne jeg da lige prøve den derhjemme. Den er super og det hele er blevet meget stabilt og har aldrig fejlet.

Ville være betænkelig med en server, for hvad med hardcore spil til børnene, det skal jo kunne trække det

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 23-02-10 21:36

Sjovt nok er der p.t. ingen af børnene der spiler på PC'ere. Børnene har en PS3, en Wii, samt Xbox. Og den mindste af børnene har en V-smile.

Så der bliver ikke spillet på Pc'eren. Den ædste dreng snakker dog om en Ibook.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-10 22:08

Selv om der ikke bliver spillet på en PC, så vil større børn meget gerne på nettet, så deres vaner vil ændre sig.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-02-10 15:46

En ny info:

http://zensehome.dk/