/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Sort/hvid på TV-out???
Fra : theking20000
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 28-04-03 19:07

Efter utalige prøveindstillinger giver jeg op!
Jeg kan ikke få farve på min TV-out!
Jeg har en bærbar med XP-Pro OS. Grafikkort et ATI Mobility Radeon 9000
TV-out er sat til PAL-G signal.
Kablet går fra udgangen fra bærbar som er SVHS (der vha. af lille omformer går over i gult stik) og ender i TV Scart indgang.

Kan nogen hjælpe en TV-out "spade" som mig???

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-04-03 20:17

Når du har et ATI grafik kort af 9000 klassen, så har du også en udvidet indstilling mulighed bag dit skriveboard, har du prøvet det eller kender du det ?.
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-03 20:58

hej !
nogle idder:
måske noget med stikket ???
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=3b509706e0bfb7bac0475c9a2e4bed47
flere konverter er på denne hjemmeside - søg
eller er der 2 scart-stik prøv det andet altså 2 i tv`et (sort/hvid ved det ene på mit tv)
tjæk indstilliger lidt mere omkring pal ??

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-04-03 23:31

Se også efter at TV signalet udervejs i dit TV ikke ændres til SECAM signal.

Kommentar
Fra : stmz

Dato : 29-04-03 01:06

hvad er det for et tv du har? har du prøvet at sætte dit tv-out til NTSC-signal? er der audio/video indgang(med phono-stik) på dit tv, så prøv at tilslutte til gul video indgang(kræver adabter: SVHS til phono)

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 29-04-03 08:23

Hej Alle sammen!

Tak for jeres ideer. Jeg tror bare ikke lige at nogen af jer har "ramt plet"?
Lige lidt mere info:
1. TV-out kablet ER med adapter fra SVHS til gul-phone, som så bliver samlet sammen med lyd kablet -> Scart
2. Grafikkortet er "dual head" men det gælder kun til TFT og ext. monitor IKKE TV-out (Så vidt jeg har fundet ud af). TV-out "følger" identity 1 skærm.
3. Jeg har prøvet med 4 forskellige TV, dog kun scart.
4. Jeg har prøvet samtlige signal indstillinger NTSC og PAL.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 14:56

Hej
Jeg havde det samme problem i tiderens morgen og gjorde dette,hvis du har
en såkaldt video out på dit grafik kort,video out til scart stik bag på tv
lyd højre og venstre til mit stereoanlæg's forstærker, så virkede det for mig.
Video out er et enkelt blankt hunstik.Bare et foreslag.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 14:58

Husk pal instilling

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 22-07-03 10:13

Så fik jeg farver på mit TV-out. Jeg prøvede et andet kabel!!! Dette her bruger SVHS stik til indgang på TV og så er der farver på!!!

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 30-07-03 08:49

Tak for svaret xou.