/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin bo billigt
Fra : svendgiversen
Vist : 1262 gange
85 point
Dato : 22-02-10 13:15

Er der nogen der kender et godt, ikke alt for dyrt, hotel i Berlin?

happydays har flere kør selv tilbud til 12-1300 kr for 3 overnatninger med morgenmad,
men de ligger lidt langt ude...

Vi vil godt give lidt mere for ophold på et centralt beliggende hotel,
til en forårs ferie efter Påske...

Da vi kommer med Bundes Bahn, har vi ikke bil til rådighed.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 95 point
Dato : 22-02-10 13:31

Hej Svend.
Vi har boet på Hotel Argon.
Se her priserne for 2 personer.
http://da.hotels.com/hotel/details.html?pointName&reviewOrder=date_newest_first&lon=0.0&roomno=1&departureDate=08-04-2010&destinationId=332483&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=prices&arrivalDate=05-04-2010&hotelId=203887&lat=0.0&destination=Berlin%2C+Tyskland
Det er et godt hotel og der er kun 5 min. til S toget. Bus ved døren.
Rimeligt centralt er det også

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 13:32

I hvilket område af Berlin drejer det sig om, Øst eller Vest?
Og er det prisen på et dobbelt værelse I efterlyser?

Vi benytter normalt en hyggelig Pension i en sidegade til Kurfürstendam
http://en.kurfuerst.com/index.php?newln=EN
men det er ikke billigt:
Citat
Twin or double-bedded room with shower/ toilet:
EURO 85,00 to EURO 117,00

Prisen varierer alt efter tidspunktet.

Ellers prøv at søge på de forskellige hotel sider:
http://da.hotels.com/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 13:41

Hvis vi snakker om Hotel Argon (som piaskov anbefaler), findes der flere forskellige hoteller i de enkelte bydele - se denne side:
http://www.agon-frankfurter-allee.de/en/hotels

Der er 10 hoteller, at vælge imellem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-02-10 13:51

Citat
Der er 10 hoteller, at vælge imellem.

Ja det er der...men jeg kender kun det jeg anbefaler.
Men mon ikke det er samme koncept.
Jeg kan kun garantere for det jeg selv har boet på.
Morgenmad er så ikke med i den pris Svend...men jeg siger dig et morgenbord.
HOLD DA OP.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-10 14:03

Foreløbig tak,
jeg var i Berlin lige efter murens fald; vi vekslede sort og havde en billig aften i DDR.
Det var dengang, nu er de mere en kultur og kunst tur...

Så hvor vi så best kan bo ved jeg vi ikke, men jeg foretrækker helt klart Vest Berlin,
(jeg kunne fortælle mange historier om service niveauet i Øst for 20 år siden)
og altså gerne i nærheden af de førende Kunst Gallerier...

Men det behøver ikke at være Kurfürstendam, lidt for dyrt for ældre danske pensionister.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-10 14:13
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 14:23

Prøv evt. at se hoteller i Berlin på FDM's side:
http://www.fdm-travel.dk/tyskland/berlin/liste/

Der er mulighed for, at se hvor hotellerne ligger, men angående priser skal man ind på hvert hotel og se "Vis prisskema". Umiddelbart ser de ikke så billige ud.

Jeg kan forstå, at I rejser med tog - har I så undersøgt hvad DSB kan tilbyde.
En samlet pakke med Hotel og Togforbindelse, kan evt. fås til en fornuftig pris.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 14:33

http://www.booking.com/ kan man også finde mange hoteller i berlin - så har I mere at sammenligne med.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-10 14:38

Tak begge to,
min bror er medlem af FDM, så alternativerne derfra kommer nu med i overvejelserne...

Da vi bor tæt ved grænsen er Bundes Bahn fra Flensborg billigere end DSB.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 15:07

DTF - Travel tilbyder også ophold i Berlin.
Her er umiddelbart en billigt tilbud med 2 overnatninger til kr. 899,-
http://www.dtf-travel.dk/default.aspx?SiteId=293&ProductId=71667&ProductIndex=0&Tab=2
og 3 overnatninger til kr. 1299,-

Hoteller ligger tæt ved U-bahn station
er er beskrivelse på dansk af hotellet: http://www.hotelcityb.com/dk/index.html
- Hvis deres gæstebog er korrekt (indlæg på dansk , lyder det jo meget godt.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 22-02-10 22:54

hej Svend - vores store hit er at bo på Bed & Breakfast - der betaler man pr seng og ikke pr. næse - kan selvfølgelig bedst betale sig når man er to i en dobb.seng.
se evt. www.bedandbreakfast.dk

Vi har boet i Rom og Helsinki og Silkeborg m.m. med stor succes.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-03-10 14:26

Tak for svaret piaskov.

Vi har via FDM booked på netop AGON Aldea

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-10 15:11

Citat
Vi har via FDM booked på netop AGON Aldea

Rigtig god tur Svend.