/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar bliver _meget_ varm
Fra : Desmersnaps
Vist : 1423 gange
150 point
Dato : 22-02-10 01:22

Hej gruppe
Jeg har for nyligt fået ny bærbar, en HP Pavillion dv6-2053. Her efter et par måneders brug, er den begyndt at blive meget varm. Jeg kan næsten ikke røre ved den der hvor processoren sidder under. Jeg har installeret Batterycare som måler CPUens temperatur til 75-80 grader når den kører med indstillingen "høj ydeevne" og 65-70 grader ved indstillingen "lavt strømforbrug". Den står bare på mit skrivebord, og der er intet der blokerer udluftningen. Er der andre der har haft dette problem med denne type bærbar (eller noget tilsvarende) ? Den kører stadig fint nok, men det kan vel ikke passe den skal være så varm?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-02-10 02:04

Enten opholder du dig i et meget røgfuldt og støvet lokale, så blæseren på CPU-en allerede er godt "snavset" og skal renses, eller også er det et garantibetalt værkstedsbesøg, der skal til. For selvfølgelig skal den ikke være så varm!

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 22-02-10 10:29

Jeg ved ikke lige om det afhjælper dit problem med varm cpu, men jeg har en HP pavillion dv9000. Den blev også varm, så stod bundkortet af i den, heldigvis inden for garantien. Men efter jeg har fået den tilbage, så har jeg monteret, såden nogle puder man bruger til at sætte under benene på sofaen. Det gør at blæseren får lidt mere plads til at blæse varmen væk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-10 11:30

HP er et hæderkronet navn. Men derfor behøver produktet ikke at være af samme kalibre.

Noget kunne tyde på at designet er forkert, så lufttilgang og afgang ikke er tilstrækkeligt.
Det som er med til at gøre en PC varm, er den hastighed som processoren skal arbejde med. Jo højere frekvens, des varmere bliver den.

Du kan blive nød til at købe en af disse underlag, hvor der er indbygget blæser, som kan hjælpe med til at holde temperaturen nede.

Jeg syntes også at de nævnte temperaturer er for høje.

Kan du høre om blæseren starter og stopper?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-10 18:00

Et godt sted at starte med fejlfinding er ganske rigtig om blæser kører meget eller ej. Hvis den gør det, er det skidt i køleribberne inden i. Det kan til nød renses ved at blæse i ribberne så kan man være heldig at den renses. Men intet er sikkert.

Og man må aldrig sidde med den oven på en pude, på dynen eller tilsvarende, for de er meget vigtigt at den kan komme af med varmen eller brænder den af. Så luft under eller køb en køleplade til den. Det er trælst at slæbe rundt på men hvis det er det der hjælper

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-02-10 20:14

Citat
Jeg har for nyligt fået ny bærbar, en HP Pavillion dv6-2053. Her efter et par måneders brug, er den begyndt at blive meget varm.
Jeg er stadig overbevist om, at du må på værksted, da din pc er alt for ny til at ha varmeproblemer allerede. Især når den er placeret, som du beskriver. Men ok, hvis du har 40 graders varme i stuen, vil det nok hjælpe med de omtalte køleplader. (Som vi ellers kun bruger om sommeren )

Mvh Chris