/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Finde fødselstidspunkt
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 6099 gange
300 point
Dato : 21-02-10 12:09

Jeg kunne godt tænke mig for sjov at få lavet et horoskop, men mangler mit fødselstidspunkt. Jeg kan se, at landsarkiverne tager kr. 525 for en sådan oplysning, og det synes jeg er lidt vel meget oveni horoskopets pris, men inden jeg dropper tanken, vil jeg lige spørge kandu's kloge medlemmer, om der findes en anden og billingere måde at få sit fødselstidspukt oplyst.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 160 point
Dato : 21-02-10 12:34

Spørg din mor...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-02-10 12:57

desværre, betal hvad det koster, hvis familien ikke har oplysningerne

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-02-10 13:09

Tak for svarene. Min mor er død for mange år siden, faktisk er jeg familiens ældste (70 år), og da det kun var for sjov, jeg ville få lavet dette horoskop, vil jeg ikke give 3 gange så meget for et fødselstidspunkt, som hele horoskopet koster.
Men det var da et forsøg værd
Jeg giver pointene til Svend Giversen, der var den første, der svarede.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-02-10 13:09

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 13:36

Citat
Jeg giver pointene til Svend Giversen, der var den første, der svarede.

Pas nu på med ikke at overdrive de point

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 21-02-10 16:55

Det står sikkert i din journal fra dit fødested

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-02-10 11:30

selvom du fandt nogle oplysninger om dit fødselstidspunkt, kan du langt fra regne med at det passer,
for 70 år siden var man ikke så nøjeregnende,

som udgangspunkt er de fleste født om morgenen,
hvis ikke andet er opgivet, udregnes et horoskop fra et fødselstidspunkt om morgenen,
fordi langt de fleste er født om morgenen

en seriøs astrolog kontrollerer derfor tidspunktet ved at sammenligne større begivenheder,
fx da du blev gift,.. blev far, osv.
hvis ikke de passer sammen med fødselstidspunktet, 'flytter' man det hele,
indtil fx datoen du blev gift, og fødselstidspunktet, 'passer sammen',
først derefter udregner man horoskopet, og så bliver det temmelig præcis.