/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
The Rocking Ghost.
Fra : Mosebaek
Vist : 2454 gange
200 point
Dato : 21-02-10 00:04

Prøv nu lige at gi`mig en positiv oplevelse.I en tid med knivstikkeri,røverier og sindsyge somalier,har jeg brug for en festlig indslag,i dagligdagen.Og hvad kan det så være???????????????
Jamen selvfølgeligt...... Mit ungdoms favorit band,med deres (min allerførste grammofonplade)
Vilja oh vilja/Lady of Spain.Mine Damer og Herrer:My a present: THE ROCKING GHOST
Hvad er spørgsmålet så ???
Joe såmænd,svar fra nogle ligestillede,der synes at Rocking Ghost,er det "fedeste" band der er,og har været de sidste 50 år i DK.Gerne personlige oplevelser,med bandet.Desværre et stort tab for bandet (efter min mening) at Timm Madsen stoppede.Hans guitar stod for den specielle "Ghost" lyd.
Men lad mig høre om jeres oplevelser med Rocking Ghost.

Skal snart i køjen,men er tilbage i morgen.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 00:12

Jo de spiller skam udmærket, jeg går ikke specielt meget op i hvem og hvad bare det lyder godt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-02-10 00:13

Ja THE ROCKING GHOST var da en fantastisk band, - ikke nogen specielle oplevelser med dem men bare deres musik fra dengang. Noatalgisk at tænke på.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-02-10 00:29

Citat
Ja THE ROCKING GHOST var da en fantastisk band, - ikke nogen specielle oplevelser med dem men bare deres musik fra dengang. Noatalgisk at tænke på.

De er heldigvis til endnu.Har levet et liv med skiftende "besætninger".(Som mange andre).
På et tidspunkt,tror det var i halvfemserne,var der pludseligt to Rocking Ghost orkestre.
Det endte i retssag om navnet.Men blev nok bilagt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 09:16

Rocking Ghost var (er stadig) super gode !

Ikke mit favorit band som sådan, for jeg havde et utal af favorit bands, som spillede "pigtråd", "beat" "pop" dengang i 60´erne. Peter Belli, Defenders, Scarlets, The Cliffters, The Lions , o.s.v

Men jeg har personlige erfaringer med Rocking Ghost, som jeg så 1. gang i Nora Bio, hvor de vandt et Københavnermesterskab i pigtrådsmusik. Har siden set dem i K.B Hallen, hvor der blev afholdt mesterskaber i pigtrådsmusik flere gange. Her set dem i Karrusellen på Vesterbrogade i København, hvor de nærmest var en slags "husorkester". Set dem i Hit-House på Frederiksberg mange gange.

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 09:21

http://www.therockingghosts.dk/dkmain.htm

Syntes rigtigt godt om deres instrumental numre, lidt a la´ engelske The Shadows ...

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 09:37

Ikke for at "dominerer" din tråd

Men jeg glemte at det var i "Giraffen" de var "Husorkester" (selv om jeg også har set dem i "Karrusellen" & "Danseten" & "Jomfruburet" (København) + På Bakken + som "opvarmer" til Procul Harum koncerten i Tivoli's koncertsal.

Nu er det ikke for at få points jeg siger alt dette!, men dit spørgsmål gav anledning til et herligt tilbageblik på en fin musik periode ...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 12:20

KÆÆÆÆÆFT...mand.

Dem havde jeg da helt glemt.
DE VAR BARE SÅ GODE.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 12:28
Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 13:35

The Rocking Ghosts - Shadoogie 2004

Fedt nummer, piaskov !

Må man spørge om du også har danset til dem live i forsamlingshuset?

Der var jo mange dengang ... Sir Henry & His Butlers, Lollopops ... o.s.v

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 13:36

Lollipops

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-02-10 14:27

Mosebaek

Her er så lige en historie om Kaj-Ove Hyldahl. Tidligere medlem af RG.

http://www.kajovehyldahl.com/scrapbogen/scrapbog_1.htm

vh

Smokei

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-02-10 16:01

Hej alle! Mange tak for indlæg. Undskyld jeg har været noget passivt,men jeg var nødt til at gøre noget,hvis jeg stadig ville ha`tag over hovedet. (SNE-SNE-SNE).

Til Fantomas: Helt fin med dine indlæg,jo flere jo bedre.

Jeg er jo helt misundelig,på jer der har oplevet Rocking Ghost live.Det har jeg desværre ikke.Men jeg har fulgt dem med interesse siden de startede.(På afstand forstås).Jeg har heldigvis en del skiver og bånd med dem.De var nok allerbedst i de første år som instrumental orkester.
Men det er dejlig at se "trommeren" Svend Bonavent Larsen,hænger på endnu.Han virker så positiv.
Har altid en smil på læben,når han spiller.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-02-10 16:09

En ting der adskilte "Spøgelserne",fra de fleste andre danske bands,var deres påklædning.
(I alt fald på pladeomslag).Gerne i smoking,eller som agtværdige engelske adelsmænd.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 16:10

Yes ...se her.
http://members.fortunecity.com/clelling/dkrgh.jpg
Sådan så de ud da de spillede på Hit house

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 16:13

http://www.youtube.com/watch?v=0uYgpF98FPU&feature=related
Det var en der trak i sangmusklerne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 16:19
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-10 16:22

Kl. 16.10 link virker ikke men her skulle det være.
http://members.fortunecity.com/clelling/dkrgh.htm

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-02-10 22:20

Tak for svaret piaskov.Jeg lader gerne tvivlen,komme kvinderne tilgode.
Og er tit i tvivl om hvem man skal "acceptere",når der er så mange gode indlæg.
Men stor tak til jer alle for,deltagelse i min tråd.Dejlig med et tilbageblik,i pigtrådsmusikkens historie.

Og heldigvis fortsætter Rocking Ghost jo i bedste stil.Har lige set deres turne-plan for 2010.
Så jeg har jo stadigvæk chancen,for at opleve dem "live".

VH. Mosebaek.