/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Boxer tv og kabel tv
Fra : jesper.s
Vist : 1963 gange
90 point
Dato : 20-02-10 12:25

Hej.

I min venindes lejlighed er der kabel tv, ejendommens eget. Da der kun er få kanaler vil hun gerne have flere, og ejendommen kan ikke tilbyde flere. Hun vil nu have Boxer tv, så mit spørgsmål er: Hvis jeg sætter kablet fra kabel tv og kablet fra boxer tv i et forgrenerstik, og derefter i tv'et, vil jeg så kunne modtage programmerne fra begge kabler?

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 12:51

Hvad er formålet - det er de samme kanaler

Det er jo stadig den SAMME antenne der modtager signalet - eller havde du tænkt dig at sætte ny antenne op

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-10 12:54

Jeg er næsten sikker på det er et Nej, men jeg følger spændt med her...

Selv har jeg Stofanet og min nye kone har en Box med få kanaler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 13:00

Boxer er SLET IKKE løsningen i dette tilfælde

Derimod YouSee eller andet via telefonstikket.....

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-02-10 13:25

Nej det er ikke de samme kanaler.
Ja, der kommer en kraftig stueantenne op.

Der er ikke klargjort til YouSee, så det kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 13:41

Om der vil kunne modtages de kanaler der ønskes med en stueantenne kommer jo så an på flere ting

Men du vil ikke kunne sætte 2 kabler i TVet uden en form for omskifter....

Hvilke kanaler kan der da modtages fra det interne kabel som Boxer IKKE tilbyder ?????

Klart der er flere på Boxer, men der mangler næppe nogen af dem der er i forvejen....

Desuden er det "husets" opgave at lægge de nye kanaler ind - nogen må jo stå for fællesanlægget...

Det er da hul i hovedet at have "gode" antenner og så sætte en stueantenne op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 13:46

PS...

Boxer kan da bare tilsluttes via scart - så behøver du ikke 2 antennekabler.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 14:37

Ergo når du tilslutter Boxer kassen til fjernsynet via scart får du de kanaler på boksen hvor det er den der styrer med sin egen fjernbetjening. Og de andre kanaler er der hvor de plejer at være.
Du skal se på det som om at Boxer kassen er èn enhed på èn kanal nemlig Extern

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-02-10 15:04

du kunne jo prøve at sætte boksen med Boxer i stikket i væggen og se hvad der sker-for det kan vel være lidt forskellig hvilken antenne der er sat op

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-02-10 15:08

PS::: og hvis det er et nyere tv med digitaltuner(mpeg 4) så skal du jo så kun bruge én antenne til tv`et da kan du jo få et kort direkte i tv....!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-10 16:25

Nu skriver du jo ikke hvilken slags kabel du tænker på. Hvis det er antennekabel går det , bare der bruges den rigtige slags splitter.

Men Men men.
Kraftig stueantenne er noget vås. Ingen stueantenne duer med mindre man bor gunstigt i forhold til senderen.

løsningen med salmlede antenner duer også kun hvis der er en indbygget digital tuner i fjensynet og der kan sættes dekoderkort til boxer direkte i fjernsynet.
Hvis det er noget med en boks er det smartere at sætte den til fjernsynets HDMI indgang eller en scart indgang.
Man kan samtidig have tv via fællesanyennen. Veninden skal bare lige lære at skifte indgang via fjernbetjeneren.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-02-10 11:41

NEJ, det kan man ikke kraver et filter, og selv med et filter kan der være problemer.
Forklaring:
1. Det er ikke en vand ledning hvor dobbelt lineføring giver mere vand, men mere som en motorvej i vintersesungen i Danmark ( Bilerne/Signalerne rammer sammen da der ingen sundfornuft er til at styre dem)

2. Boxer sender på ~5 frekvenser og bruges disse også på Kabel TV, har du samme resultat som to personer der snakker i munden på hinanden.

3. Hvis man installere det rigtige antennefilter og er så heldig at de ~5 frekvenser som Boxer benytter ikke bruges eller er interessant, vil dette filter kunne mikse dem sammen til en lineføring.
(Ligesom man gør når en antenne kigger mod Sverige og en anden mod Gladsaxe, her bruges normalt også et filter for at undgå støj/sammenfald)

Kommentar
Fra : larsogsandra

Dato : 23-02-10 00:36

jeg har det selv alle kanaler føgler med:)

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 23-02-10 07:37

Afprøver det i dag, og skriver derefter tilbage om evt. problemer.
Tusind tak for hjælpen indtil nu.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-02-10 11:02

Boxer tv kører fint, men jeg kan ikke få kanalerne ind fra ejendommens kabel tv. Det hun gerne vil have er tv3 og tv3+ fra ejendommens kabel tv. Jeg har sat kablerne sammen i en gennemføringsdåse, og så fra den til tv'et. Kan man evt. sætte et antennefilter på? Samt hvad skal det så være for et?

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-02-10 11:04

Boxer kortet sidder i fjernsynet, ingen boks.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 90 point
Dato : 24-02-10 23:20

Som nævnt tidligere - sæt Boxer til med scart

Du ANER IKKE om nogle af kanalerne konflikter når du "bare" samler 2 ledninger

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-02-10 08:30

Som skrevet før Boxer bruger 5 frekvenser, så find et filter som lader disse 5 kommer igennem på den ene port/stik og alle andre på det andet, eller omvendt find de 2 TV3 frekvenser og find et filter som lader disse 2 komme igennem på den ene og alt andet på den anden.

Boxer frekvenser findes her -> http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Sendemaster_og_frekvenser_pr_1november09.pdf

Kan ikke hjælpe med frekvenserne på kabeltv det svinger meget.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 01-05-10 08:07

Tak for svaret refi.