/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ytringsfrihed!
Fra : Cathcart
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 19-02-10 16:44

Normalt er jeg den blødsødne type som synes, at der skal være plads til os alle sammen ., men et der nu kommer en amerikansk "stenaldermand" - læs imam - med holdninger, som fx at homosexualitet skal straffes med døden, for at indoktrinere i forvejen vildfarne unge mennesker med et foredrag om allah ved hvad, får mig til at sættespørgsmålstegn ved vores til yderlighederne forsvarede ytringsfrihed.

Hvornår er grænsen nået, og er den forlængst overskredet ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-02-10 16:45

men et der = men at der

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-10 16:59

Grænsen er nået for et stykke tid siden. Se bare hvor imamer skabte uro ved tegningerne. Og så var det ikke profeten der var tegnet, bare tegninger af terrorister. Kun en avis kaldte det noget andet. Men havde imamerne ikke blandet sig så havde der ikke været så meget ballade. Det skal også siges at andre kredse manede til fornuft.

Men jeg det er for meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 17:00

Danmark bliver i øjeblikket afprøvet, for hvor langt man kan gå, før der siges stop.

For mig ligner det landsskadelig virksomhed.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 17:05

Citat
der nu kommer en amerikansk "stenaldermand" - læs imam - med holdninger, som fx at homosexualitet skal straffes med døden,

Og kvinderne skal bare tæves

Det eneste den udtalelse beviser er at de stadig lever i stenalderen.
De er jo totalt hjernevasket.

UD til højre med dem og det mener jeg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 17:06

Er det kun os hvide europærer som skal have og må benytte den højt besungne ytrings frihed hvis en muslim siger noget du ikke bryder dig om så skal der straks begrænsninger på friheden?
Kurt Westergaard må godt genere islamer med tegninger - men islamer må ikke genre os ved at TALE om dødsstraf for seksuelle afvigere, det er det jeg vil kalde dobbelt moral.
Tale frihed har alle, hvis nogen så skulle finde på at følge ulovlige opfordringer i en sådan fri tale, så træder straffeloven i kraft

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-02-10 17:06

- ja, DF har været landsskadelige siden de startede, så skal vi ikke sige STOP... ?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 19-02-10 17:08

Citat
Danmark bliver i øjeblikket afprøvet, for hvor langt man kan gå, før der siges stop.

For så vil der ske hvad? den må du foklare lidt mere, bare ikke i denne tråd,

Citat
Og kvinderne skal bare tæves

Nogen af jer fortjener det f#¤#% også

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 17:28

Citat
Tale frihed har alle,

Det har du 100% ret i o.v.n.
Citat
hvis nogen så skulle finde på at følge ulovlige opfordringer i en sådan fri tale, så træder straffeloven i kraft

Ja og hurra for loven.....det er sq ikke naturligt at tæve kvinder og henrette homoseksuelle.
Men de er ikke klogere.
Det er jo desværre en naturlighed i deres lande.
Citat
Nogen af jer fortjener det f#¤#% også

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 17:44

Danmark bliver i øjeblikket afprøvet, for hvor langt man kan gå, før der siges stop.
............nej sp4nker...........jeg vil ikke foretage mig noget, for voldelige middeladerfolk har vi nok af her, i det før så rare Danmark.
Men jeg håber og tror på at det Danske folketing, på et tidspunkt ikke vil tolerere et angreb på det Danske demokrati og ligeværd mellem mænd og kvinder.

Ytringsfrihed er ikke ret til at nedbryde demokratiet.

Hvis nogle mennesker vil ytre sig om kvinder som et laverestående menneske, bør de gøre det ude i middelalderen - hvor det så end ligger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 17:52

Er der nogen som har tænkt på, hvorfor kvinderne ikke må gå med deres mænd i byen.

Ps. Lad nu være med at illustrere det med en tegning eller noget der ligner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 18:11

Citat
Ytringsfrihed er ikke ret til at nedbryde demokratiet.
vi er enige - men er ytrings frihed en ret som må/skal bruges til at bringe middelalder folk op det røde felt - eller bør vi tænke os om og udøve lidt selvcensur?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 18:12

Ingen hemmelighed at jeg mener det sidste, der er ingen grund til at genere anderledes tænkende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 18:24

Det er jo Dansk tradition at latterliggøre ekstreme holdninger, både til højre og venstre.
Middelalderfolkets holdninger er ekstreme her i Danmark.
Hvis de ikke kan undvære disse holdninger........................hvad laver de så i et demokrati.
Nogle kan måske endda ikke vende hjem på grund af de selv samme holdninger.

Og det er jo ikke fordi vi her i DK ikke er muslimer, at de ikke kan lide os.
De slår jo også hinanden ihjæl med koranen i hånden.

Jeg har så svært ved at tolerer intolerante mennesker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 18:38

Jeg har meget svært ved at se det sjove i at latterlig gøre nogen som ikke tænker lige som os

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-10 18:42

Eyvind vi er enige. Og fordi jeg er imod rabiate muslimer, så betyder det ikke at jeg er imod alle muslimer. Jeg kender mange mange velfungerende muslimer. Og de synes selv at sådan en kanut ikke skal være i Danmark. Så det er et fåtal der har de synspunkter.
Jeg synes målet er nået, men det synes jeg også det er med nasisterne. De går bare ikke og slår hinanden ihjel i Danmark, de forsøger at påvirke samfundet politisk. Og fred være med det.

Men når et oldnordisk livssyn også får de unge til at begå grov kriminalitet, så er mit mål nået. Jeg er endda tvunget til at betale til deres ophold i de Danske fængsler.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 22:52

Citat
vi er enige - men er ytrings frihed en ret som må/skal bruges til at bringe middelalder folk op det røde felt - eller bør vi tænke os om og udøve lidt selvcensur?

selvcensur..??? Javel ja. Men hvad med de rabiate muslimer prøvede at censurerer sig selv.

Denne amerikanske bandit af en imam, burde overhovedet ikke ytrer sig om homoer, eller om sit rabiate sortsyn på kvindfolk. Han gæster et land hvor homoseksualitet er legalt - og hvor kvinder er ligeværdige med mænd - gudske lov da. Han burde da om nogen censurerer sig selv.!!

Iøvrigt, hvis du ikke er klar over det, er det i Saudi Araibien lovligt, for store voksne mænd at gifte sig med pigebørn på et år - dog må de ikke ha' sex med pigebørnene før de er fyldt 9 år.

Skulle vi holde kæft for sådan en kvalmende middelalderreligion.???? Næppe o.v.n. De skal bekæmpes, skal de.!!

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-10 00:23

Citat
#1 Er det kun os hvide europærer som skal have og må benytte den højt besungne ytrings frihed, hvis en muslim siger noget du ikke bryder dig om så skal der straks begrænsninger på friheden?
Kurt Westergaard må godt genere islamer med tegninger - men islamer må ikke genre os ved at TALE om dødsstraf for seksuelle afvigere, det er det jeg vil kalde dobbelt moral.

#2 vi er enige - men er ytrings frihed en ret som må/skal bruges til at bringe middelalder folk op det røde felt - eller bør vi tænke os om og udøve lidt selvcensur?

#3 Jeg har meget svært ved at se det sjove i at latterlig gøre nogen som ikke tænker lige som os

Citaterne er af o.v.n. og ja, de er ikke for kloge.
Ang. det første, så sidestiller du nogle tegninger med dødsstraf. Altså, når der bliver lavet nogle uskyldige tegninger, så er det iorden, at forlange dødsstraf for en afgrænset befolkningsgruppe.
Overhovedet at tale om dødsstraf i DK er absurd, men ikke hvis man er ekstrem muslim, eller en dum dansker, der for enhver pris vil tækkes denne voldskultur.

Andet citat byder os at lægge selvcensur på os selv. Helt ærligt. Hvis de, som du kalder middelalder folk ikke kan tåle mosten i et moderne demokratisk samfund, må de søge andre steder hen. Hvis vi gjorde som du foreslår, bliver vi selv til et middelaldersamfund på sigt.

#3. Satire og ironi har igennem årtier været en del af den danske kultur. Især revyer har været gode til, at få os til at grine af andre, og os selv.

Dansk/europæisk kultur og livsstil er i disse år under pres fra visse grupper af uiviterede gæster. At føje dem i deres urimelige krav, ville være, at begrave alt hvad vi har opbygget.
Jeg tror på, at vi kan leve side om side med "almindelige" muslimer, men aldrig de rabiate. De skal strittes ud.
o.v.n. Etniske danskere med dine holdninger er med til, at give disse islamister vind i sejlene. Her i Jylland kalder vi sådan en som dig for en stjærv.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 20-02-10 01:27

piaskov skrev
Citat
Og kvinderne skal bare tæves

Nu var det lige blevet opdraget og avlet ud af os mænd, og så skal vi faneme til at lære det igen-ØV. Svært, men vi kan da starte med svigersønnerne. Når de kommer hjem med datteren der har fået knækket et par tænder, et sæbeøje, og godt gul og blå over hele kroppen, så skal guttermændene bare have at vide at de har forstået det, og at de nu kender vejen frem. Deres sønner behøves ikke oplæring - de finder hurtigt ud af det ved at se på faderen.
Hvilken lykke - nu bliver alt godt igen, om ikke andet, så over lidt tid. Fremtiden ser allerede lidt bedre og nemmere ud.

Sa.... at man selv har en datter. Nå, hun må jo hyle ud ved moderen, mens vi machoer hylder den nye tid
Citat
UD til højre med dem og det mener jeg.

Ja, giv dem en god dansk tier mens vi endnu har vores selvrespekt (og vores ytringsfrihed)

Heidi-Ho
Citat
Skulle vi holde kæft for sådan en kvalmende middelalderreligion.????

Nej, gu skal vi ej. Vi har intet at undskylde eller at være flove over.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 02:19

Jeg er i mindretal men det gør ikke noget, i kan ikke rokke ved den kendsgerning af samfundet bliver mere og mere multi etnisk, hvis jeres nabo ikke allerede er en såkaldt "stenaldermand" så bliver han det inden for få år og der skal være plads til os alle, at flertallet på Kandu synes det er i orden at gøre grin med anderledes tænkende gør bestemt ikke integrationen nemmere.
Lad være med at tro at jeres holdning er den eneste ene sandhed, der mange nuancer inden vi snakker om ekstremister, set fra modpartens vinkel kan jeres holdning godt tolkes som vores form for ekstemisme, og lad så være at tro i kan bekæmpe nogen som helst religion, den bliver kun stærkere og mere ekstremistisk af modgang

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 04:00

o.v.n du bør slet ikke tages seriøs, når det kommer til udtalelser om "islamer", og Kurt Westergårds tegning. Sidst jeg fulgte en debat om emnet var det tydeligt at du ikke havde fattet den dybere mening med Kurt. W’s tegning, og som om det er ikke nok, så udstiller du nu din uvidenhed ved at benytte et ikke eksisterende ord.

Citat
Kurt Westergaard må godt genere islamer med tegninger - men islamer må ikke genre os ved at TALE om dødsstraf for seksuelle afvigere, det er det jeg vil kalde dobbelt moral.

"Islamer"?, hvor får du det dog fra o.v.n? Det er vist på tide, at du får en skoletime i begreberne.

Der findes moderate muslimer, og der findes fundamentalistiske/rabiate muslimer. Sidstnævnte ER islamister (og ikke islamer).

Begrebet islamisme dækker over forskellige bevægelser. Fælles for bevægelserne er idéen om, at islam bør være fundament i statsindretning. Overordnet kan de islamistiske bevægelser deles i to grupper.

Fælles for begge grupper er, at de ønsker at realisere en islamisk stat, der er baseret på de islamiske hellige skrifter Koranen og på hadith-litteraturen.

Forskellen mellem grupperne er, at den ene i praksis ønsker at omdanne verden til en islamisk stat uden brug af vold/terror, hvorimod den anden gruppe, dem du hører om i medierne (al-Qaeda m.fl) anser vold og terror som et middel til at opnå målet, den islamiske stat.

Abu Laban, du ved ham, der forsvarede Talebans middelalderregime i Afghanistan, og som gennem tiden har haft nærkontakt med alt, hvad der kan kravle og gå af al-Qaeda sympatisører i Danmark. Han forsøgte at markedsføre sig som en moderat Islamist. Men sandheden er, at der ikke findes moderate islamister. Mennesker der ønsker at realisere en islamisk stat , og som nærer ønske om at undergrave demokratiet, er IKKE moderate.

Ergo, er vi kommet til, at når du febrilsk forsøger at forsvare en begivenhed, som fandt sted i en kønsopdelt sal med en homohadende, kvindefjendsk, terror sympatisør (specifikt Bali-bomberne i 2002), så er det virkelig svært at tage seriøs. Kan jeg deraf udlede, at du ligeledes vil forsvare det, hvis en radikal kristen White Power præst fra Texas skulle tale for unge på Amager for de ikke skulle gå ind i Hells Angels?.

Citat
og lad så være at tro i kan bekæmpe nogen som helst religion, den bliver kun stærkere og mere ekstremistisk af modgang

STRÅMANDSARGUMENT

Der er ingen der har givet udtryk for at vil bekæmpe religioner.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 04:02
Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 06:17

Ytringsfrihed betyder at man på skrift og i tale har lov til at sige hvad man vil, men man må være forberedt på, at det man siger kan støde andre og de derved reagerer negativt. Frihed under ansvar. Ytringsfrihed gælder for alle. Ingen har hverken mere eller mindre ret til at ytre sig end andre. Man må altså sige præcis hvad man vil i et land med ytringsfrihed. Ellers kan landet ikke påstå at der er grundlovssikret ytringsfrihed, hvis det kun gælder for nogen med en bestemt mening.

http://da.wikipedia.org/wiki/Ytringsfrihed

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 07:21

Med hensyn til Cathcart spørgsmål om den rabiate iman, så har han også ytringsfrihed til at sige det vrøvl og sludder han nu siger. Og vi, der mener noget helt andet, f.eks om homoseksuelle eller kønsopdeling har ytringsfrihed til at sige imanen imod. En kedelig behandling Enhedslistens kandidat fra NordVest fik. Men hun "provokerede", bevidst eller ubevidst, mødet ved at instiserer på at sidde ved siden af sin mand. Det kan vi demokratiske danskere godt syntes at det er forkert at man ikke må på dét sted. Men det er altså normen for at være til dét møde.
På samme måde, som i en jødisk synagoge, hvor mænd skal have hat på og kvinderne skal sidde et andet sted end mænd. Ikke jøder, som besøger synagogen skal have hat på.
Der er visse normer alt efter hvor man er, som man bør respekterer.
Personligt er jeg da forarget over den medfart Jalah fik. Har faktisk selv stemt på hende ved forrige kommunalvalg.

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 08:10

Citat
Er det kun os hvide europærer som skal have og må benytte den højt besungne ytrings frihed hvis en muslim siger noget du ikke bryder dig om så skal der straks begrænsninger på friheden?

Nej. Ytringsfrihed gælder for alle.

Alle har, hvad enten vi kan lide det eller ej, lov til at hverne medlemmer til extreme organisationer blandt unge og ældre.

Nazisterne
Kommunisterne
Islamisterne
Jøderne
DF´erne
Bøsserne
Anti-bøsserne
Moon Bevægelsen
Jehovs Vidner

Bedste værn mod at de unge og ældre undgår at havne i en af de extreme grupper er oplysning.
Bedre sociale forhold.

Ikke begrænsning af Ytringsfriheden, som vi må værne om.
Uanset om vi ikke kan lide det vi hører eller ser.

Desuden har man mere kontrol over de extreme grupper, hvis de frit kan formidle deres aparte budskaber i medierne og på nettet.

Man kan godt forbyde nogle grupper, men så har man heller ikke demokriati og ytringsfrihed i Danmark

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 08:14
Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 09:28

Citat
Citaterne er af o.v.n. og ja, de er ikke for kloge

En mild måde at "jorde" en modstander, som mener noget andet end det man selv mener.
Usagtigt. Men er set værre : Landsforrædder, landsbytosse, nar, totalidiot, pladderhumanist.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 10:47

Citat
o.v.n du bør slet ikke tages seriøs
er her nogen som tager mine skøre indlæg seriøse vi har jo ytringfrihed både til at til det ene og det andet, altså også til at gå mod strømmen mod frelste Kandu brugere
Fra Heller22s spørgsmål
Citat
Hvornår er grænsen nået, og er den forlængst overskredet
NEJ den kan aldrig overskrides hvis ytrings frihed skal tages bogstaveligt, hvis tale derimod omsættes til handling så er der straks en anden situation

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 10:51

Ja, så overtog Jørn lige tråden med 5 på hinanden følgende indlæg .

Derfor har jeg udøvet "censur", så vi andre kan komme videre!

Hvad betyder "stjærv"?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 10:54

Citat
Fra Heller22s spørgsmål
Og man troede, at man skulle holde skæg for sig og snot for sig, o.v.n. .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:01

Alle ved da det er en og samme person der står bag, det har du aldrig lagt skjul på
undskyld forglemmelsen det skal ikke gentage sig de næste 10 minutter cirka, ellers må du sætte mig udenfor i kulden, som du har for vane i andre spørgsmål

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 11:22

Øjøjøjøj da. Det var nu dig selv, der startede "censureringen", men i ytringfrihedens hellige navn, så kør du da bare med klatten. Men dog lige et godt råd: Tag dig noget tid til eftertanke!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:34

Citat
Tag dig noget tid til eftertanke!
aldrig i livet - men jeg går gerne mod strømmen også med selvopfundne smarte ord når jeg vil drille jer frelste som tror i har svaret på alt

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 13:29

Jeg plejer at have respekt for dine indlæg til debatten o.v.n. og synes du generelt fremstår som en seriøs bruger herinde.

I indvandrer debatter, og religions debatter har du dog en tendens til at udstille hvor lidt du i grunden ved om det du udtaler dig om. Og du gør det på en måde, der stikker så meget i øjnene, at jeg desværre mister meget af min respekt for din seriøsitet. Holdninger/synspunkter der ikke bakkes op med andet end kritik af sine "modspillere" og stråmandsargumenter fortjener ikke respekt.

Nu er det 2 gang jeg oplever, at det slet ikke kan at betale sig at debattere med dig. Du har simpelthen for travlt med at opholde dig i din egen lille indskrænkede tankegang, fremfor at lytte til og respondere på det som andre skriver til dig. I debatten om, hvorvidt Kurt Westergård er berettiget til livvagter havde du et par særegne udmeldinger, som op til flere, bl.a jeg selv responderede på. Men gad du forholde dig til det, når andre forsøgte at bringe andet til debatten, end at Kurt. W er en "fjols" "dummernik" og en "kylling" (dine ord)? Næ, du gjorde dengang, som du gør nu igen. Spiller martyrkortet, og hopper let og elegant henover de indlæg der rent faktisk er langt mere nuancerede end dit pjevset forsøg på at spille "ham der tør gå mod strømmen".

Det værste er dog, at du benytter dig af både stråmandsargumenter og glidebane ditto. I en debat/diskussion vil en god ordstyrer øjeblikkeligt afrbryde, når nogen benytter sig af et stråmandsargument. Intet er nemlig mere lamt, end personager der angriber holdninger, INGEN har givet udtryk for.

Slutteligt er det da pudsigt at du i denne debat mener dig af den støbning, at det du praktiserer er at du tør gå mod strømmen?. Da jeg i tråden om Kurt. W´s ret til livvagter efter et mordforsøg, gjorde dig opmærksom på, at du var hoppet på bølgen af fordømmelse havde du ingen kommentar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 13:42

Ingen her på Kandu har den ringeste ide om hvad jeg står for, jeg føler mig ikke som martyr ved at gå mod strømmen og mine debat evner er som du er inde på: Ret begrænsede, hvis du tror du kender mig fordi du læser mine indlæg her og i den anden tråd, så tro lige om igen jeg har ikke læst dine kommentarer til mine indlæg i den anden tråd, spørgsmålet var accepteret og jeg skraber altid bunden med spørgepoint, derfor køber jeg næsten aldrig et spørgsmål og dine modargumenter er egentlig ret ligegyldige for mig.
Og så lige et tip, når jeg skriver i spørgsmål om programmer, teknik og computere, så er jeg seriøs'i Smalltalk, Religion og Politik er jeg bare ude på at lave rav i andedammen mere skal i ikke lægge i det, min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 13:51

Jeg er i tvivl om hvad der menes med stråmandsargumenter i min verden er en stråmand en som går andres ærinde, er det meningen med udtrykket her? Hvis ja, hvis ærinde går jeg så? Nu er jeg helt fortabt og kan ikke se hoved eller hale på nogen ting mere, måske jeg skulle holde mig ude af debatter, i er jo ikke så flinke til at komme ind der hvor jeg forsøger at starte en debat
Citat
mener dig af den støbning, at det du praktiserer er at du tør gå mod strømmen
min bare jeg sidder og griner af dine seriøse indlæg
men jeg er helt ærlig lidt bekymret når nogen vil begrænse ytrings friheden sådan kun det vi kan lide at høre må siges, den sidste sætning her er seriøs

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 14:03

Citat
kommentarer til mine indlæg i den anden tråd, spørgsmålet var accepteret og jeg skraber altid bunden med spørgepoint, derfor køber jeg næsten aldrig et spørgsmål og dine modargumenter er egentlig ret ligegyldige for mig.

Det passer jo ikke o.v.n. Du var inde i tråden EFTER mine indlæg, og FØR tråden blev lukket.

Citat
Jeg er i tvivl om hvad der menes med stråmandsargumenter

http://lmgtfy.com/?q=str%C3%A5mandsargument

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 14:05

Citat
min bare jeg sidder og griner af dine seriøse indlæg

Ikke forstået?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 14:12

Citat
og dine modargumenter er egentlig ret ligegyldige for mig.

Hvorfor?.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 14:34

No1Here.

o.v.n kan være verdensmester i at snakke udenom og har det, som visse andre, utroligt let med at bruge og , når nogen taler ham imod .

o.v.n.
Citat
Smalltalk, Religion og Politik er jeg bare ude på at lave rav i andedammen mere skal i ikke lægge i det, min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet
Nå da, der røg proppen sgu af flasken. En utrolig tilbagelænet holdning til brugere, som tager mange af samfundets problemer seriøst, og derfor gerne vil debattere disse her på Kandu. Så, når du, o.v.n. kun vil lave rav i andedammen, så hold fingrene fra tastaturet, så du ikke ødelægger en god debat, tak. Og endnu en gang: Et godt råd: Tag dig noget tid til eftertanke!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 14:40

Citat
jeg føler mig ikke som martyr ved at gå mod strømmen

Nu er du ufrivillig morsom.

Personligt mener jeg ikke at du går mod strømmen. Du nævner det godt nok mange gange, og prøver derved at iscenesætte dig selv. Men det er ikke ensbetydende med at det er sandt. Set med mine øjne går man mod strømmen, hvis man er i stand til at bakke sine holdninger op med saglige og seriøse argumentation. Og som du allerede ved, så hører stråmandsargumenter ikke ind under den kategori.

Når jeg skriver, at du spiller martyrkortet, så er det fordi du spiller et uskyldigt offer, og begynder at kalde dine "modspillere" for "frelste kanduér". Totalt useriøst.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 15:10

Kære No1Here

Nu, hvor den gode herre, o.v.n. får et par "øretæver", skal du vist ikke forvente flere kommentarer fra ham. Han har sikkert allerede "fjernet fluebenet" fra denne tråd, eller sidder bare i sit eget lille selvglade univers og synes, at det er os andre, der er "på herrens mark" .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 15:21

Citat
Er det kun os hvide europærer som skal have og må benytte den højt besungne ytrings frihed hvis en muslim siger noget du ikke bryder dig om så skal der straks begrænsninger på friheden?
Kurt Westergaard må godt genere islamer med tegninger - men islamer må ikke genre os ved at TALE om dødsstraf for seksuelle afvigere, det er det jeg vil kalde dobbelt moral.
Tale frihed har alle, hvis nogen så skulle finde på at følge ulovlige opfordringer i en sådan fri tale, så træder straffeloven i kraft

Dette er skrevet af o.v.n. Dato : 19-02-10 17:06 og er et kanon godt indlæg . Og så er det bare fis og for at lave rav i andedammen, han skriver det. Jeg var sgu så naiv, at jeg tog det seriøst .
Citat
min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet (o.v.n.)

Det er fanme underligt, ja nærmest sørgeligt og perverst, at være så bange for at ytre sine personlige meninger i indlæg .

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 15:23

Min hensigt var/er ikke at dele øretæver ud. Jeg vil faktisk ønske, at o.v.n lærer lidt af denne tråd, for jeg bliver faktisk temmelig forarget og irriteret over, at han blander sig i et emne, hvorefter han melder ud, at andres modargumenter er ligegyldige. Det er udover at være uforskammet, en forbandet holdning at have.

Han kunne lige så godt afslutte sine indlæg med "Er det sandt hvad jeg siger, eller har jeg ret"

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 15:31

Citat
Ingen her på Kandu har den ringeste ide om hvad jeg står for

Men du ved til gengæld, at dine "modspillere" er "frelste kanduér"

Halleluja.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 16:46

No1Here
Citat
jeg bliver faktisk temmelig forarget og irriteret over
Jamen, det kan du da godt spare dig selv for. Ove mener jo ikke en ski af, hvad han skriver i andre fora end i forummet om kompjutere m. tilbehør. ALT andet, der skrives af ham, er useriøst og upersonligt fis og ballade, som ingen forhåbentligt mere kan tage alvorligt . Heller ikke den "Fatwa", han med et tip udsendte om mig . Bare pis ærgerligt, at nogen troede på ham og hans vildt ikke dokumenterede overdrevne postulat, og derefter blackede mig .

Nå, op i Hansens med det, og lad dog Ove more sig, også selv om han . Du får IKKE nogen respons fra den gode nordjyde nu. Det er lige hans stil, at få dig op i det røde felt, og så selv stoppe med indlæg, læne sig tilbage og hygge sig med læsningen af netop vores indlæg .

Så spar på krudtet, lad den "ged" være raget og indse, at tiden er alt for kort til at "debattere" med Ove .

Så længe leve YTRINGSFRIHEDEN .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 16:50

Fra Ove Dato : 19-02-10 18:12
Citat
Ingen hemmelighed at jeg mener det sidste, der er ingen grund til at genere anderledes tænkende
Da han alligevel ikke mener det, så hvorfor blive ved med at "genere" ham, da han jo bare er alternativt "tænkende" .

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 16:53

Tak for svaret Reset. Men hvad er en "stjærv"?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-02-10 17:56

En stjærv = skvadderhoved

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 18:12

Hej No1Here

Se lige her, hvad det også betyder :

http://www.emme.dk/?s=stj%C3%A6rv

Mvh Chris

PS! Og som du vel har noteret dig, kom jyden ik ind igen .

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 06:22

Altså alle i Stjærve ...

Jeg vil ikke udtale mig om hvem af jer der er Stjærve ...

Men syntes alligevel, nu da jeg er gået ind i spørgsmålet for at kigge, at jeg vil sige ...

Lad være med at dømme andre for Stjærve hvis I selv er Stjærve ...

Samt vær ikke bange for at være en Stjærv (det er jeg ikke) ...

Sig jeres mening, selv om I får etiketten Stjærv ...

Den ene Stjærv er lige så god som den anden Stjærv ...

Stjærveme så ...

Kommentar
Fra : No1Here