/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fjernsyn med DVD afspiller ?
Fra : swarn
Vist : 1008 gange
500 point
Dato : 19-02-10 13:57

Søger lidt hjælp

Jeg har købt et Lumatron 19" LCD TV med MPEG4 - model FTV-19D49DVD1(den kan ses her:http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=933&pf%5Fid=6073483) med DVD afspiller, kan det passe at jeg ikke kan afspille DVD-RAM som jeg kan optage og slætte på, eller er der noget jeg ikke har sat rigtig op på TV, eller er det fordi den DVD-RAM ikke er lukket ? de er optaget på en Panasonic optager jeg har i stuen.

Jeg er først tilbage i morgen efter middag.
Håber på hjælp til dette.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-10 14:04

Der må i din brugsanvisning stå præcis hvilke medier den kan klare...

Og kan den ikke klare RW medier - ja så kan du naturligvis IKKE afspille dem...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-10 14:10

Da det KUN er Coop der sælger det vil det være næsten umuligt at finde data andre steder fra...

Så tjek brugsanvisningen...

Det har med garanti IKKE noget med indstillinger at gøre men kan være fordi skiven IKKE er lukket i den maskine hvor den er optaget/brændt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-10 14:12

Citat
de er optaget på en Panasonic optager jeg har i stuen.

Se det siger jo næsten at den måske IKKE er lukket...

Sæt den i igen og få den afsluttet - så virker den sikkert i TVet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-02-10 15:38

- som refi skriver, luk DVD'en. Din skærm, som også sælges under navne som United og Denver, kan afspille alt, undtagen æbleskiver og frisbee's...

God weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-10 18:06

Jeg tror ikke du skal bruge DVD Ram prøv med DVD RW

DVD-RAM formatet er meget forskellig fra de andre. Det er på mange måder et bedre format, men det giver en række begrænsninger. F.eks. er det svært at afspille andre steder, det er svært at kopiere og selve medierne (de skrivbare diske) er dyre.

kilde:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44&title=dvdram-vs-hd-vs-dvdrw

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-10 18:07

Godt nok en gammel artikel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-10 18:54

DVD-RAM er et noget misvisende navn. Det er en fin teknologi ,men noget helt andet end dvd.

Der er derfor ikke noget underligt i at en standard dvd afspiller ikke kan klare formatet.

Det anvendes dog i visse videokameraer, hvor man bilder folk ind at det er med dvd diske. Men det er ikke DVD format.

RAM betyder frit oversat " med tilfældig adgang" . Det er nemt at springe rundt i sporene, ligesom på en harddisk. Derfor er den god til data , eller til noget hvor man hele tiden skal slette og nyskrive på pladsen.

Denne egenskab er ret overflødig til film, hvor det er godt nok at man bare kan "spole" frem og tilbage , eller hoppe til nogle faste kapitelmærker. Med et fint ord hedder det sekventiel adgang, som er det modsatte af RAM.

Prøv hellere med nogle rigtige brændbare dvd skiver, som du husker at lukke.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-02-10 00:16

Hej igen

Tak for alle de svar jeg har fået.

I betjeningsvejledningen under betjeningen af DVD afspiller står der flere steder: Kompatibel med disktyperne DVD,SVCD,VCD,CD,HD-CD,WMA, er der nogle af dem man kan bruge til at optage og se en film og derefter slætte igen og optage på ny. Jeg er ikke inde i alle de formater der findes i dag

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 11:02

Brug en DVD RW skive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-10 11:27

Alle de formater er helt normale formater som alle understøtter....

Dit problem, tror jeg godt vi kan konstatere, er at den skive du har optaget på IKKE er afsluttet - og så kan den kun afspilles i den maskine hvor den er optaget...

Jeg undrer mig dog over at ordet DVD ikke er mere specificeret i din opremsning.... (det SKAL stå i den tekniske beskrivelse af TVet).

Så de muligheder der er:

Skiven er IKKE afsluttet og dette skal gøres i OPTAGEmaskinen
TVet kan ikke køre med RW-skiver (hvilket jeg dog tror den kan)

Citat
Kompatibel med disktyperne DVD,SVCD,VCD,CD,HD-CD,WMA,

Det du skriver der har INTET med disktyper at gøre - det er video-filtyper der opremses

For at du overhovedet kan SLETTE en disk igen SKAL det være en RW-skive (cd-rw eller dvd-rw)
Den kan slettes i din optager eller en komputer.

For at du kan SE en optagelse på TVet SKAL skiven være LUKKET på det apparat hvor den er optaget.