/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Ejerskift
Fra : mrtheliz
Vist : 542 gange
80 point
Dato : 19-02-10 10:44

Jeg overveje at købe en campingvogn som står med plader og som er synet i 2008..

Hvor meget kommer det til at koste mig som ny ejer, hvis jeg køber den?
Altså med omregistrering osv.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 10:48

Hej med dig.
Hvis det er over 2 år siden en er synet SKAL den synes igen.
Udover synet koster det ...tror jeg ...580 kr.
Når jeg skriver tror jeg...er det fordi det var hvad vi gav SIDSTE år. Jeg ved ikke om det er steget i pris.
Men ring og hør på motorkontoret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-10 11:35

Det kommer an på hvor gammel vognen er om den skal synes nu.

Vogne under 5 år skal ikke synes ved ejerskifte.

Når vognen er mellem 5 og 10 år gammel holder den syn i 2 år fra seneste synsdato

For vogne mellem 0 og 10 år gælder dog, at såfremt de står uden plader i mere end 12 måneder, skal de synes før de kan indregistreres.

Og er vognen over 10 år, holder den syn i 1 år fra seneste synsdato.

Omregistrering koster 380 kroner når der er plader på og 590 hvis der ikke er plade på.

Og hvis den skal til syn koster det selvfølgelig evt reparationer og et synsgbyr som er på ca 400 kroner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 12:06

Udenfor emnet, men alligevel ret vigtigt

Det lyder da spændende at du overvejer at købe campingvogn.

Når du ser på vogenen, så husk at sørg for at spørge efter attester på gas og fugt eftersyn, det er ikke noget der bliver tjekket ved alm. syn, men er meget vigtigt for dig at det er i orden

En vogn med fugt, er næsten intet værd. Er disse test ikke overholdt, og du alligevel er meget interesseret i vognen, kan du hos Flügger købe en fugtmåler til ca kr 100 og selv fugtmåle vognen, specielt i hjørnerne skal du være opmærksom

Viser fugtmåleren udslag, så skal du kraftigt overveje om du ikke hellere skal købe en anden vogn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-10 12:45

... og så er der lige det med vægten og vægtafgiften!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-10 17:53

Citat
og så er der lige det med vægten og vægtafgiften

Ja, vægtafgift 455/år

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 07-03-10 10:36

Ang. vægtafgift på campingvogn er den på kr. 601,00 pr halve år, det betaler jeg for en Knauss Südwind EU 500 egenvægt 1125 kg totalvægt 1400 kg
Hvis du selv vil fugtteste, så gør det i sær ved gummilister rundt ved døren og vinduerne, du kan bøje gummilisten til side, så de små huller fra måleren ikke er til at se