/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Microsoft Security Essentials!
Fra : heller22
Vist : 943 gange
300 point
Dato : 18-02-10 21:35

Når Microsoft Security Essentials er installeret, kan vi så:

1. Undvære ALLE vores forskellige gratis "rensningsprogrammer"?

2. Tro på, at M.S.E. virkelig er bedre end alle andre antivirus- og antispywareprogrammer, så
vores PC-er, med det nye vidunder, er sikret i alle ender og kanter?

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 21:40

En ting kan du være sikker på....

MS kommer nu højere op på listen end Google hvad "snageri" angår

Men det er måske bedre at det KUN er EEN der snager fremfor 20 andre programmer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 21:45

Nej
Nej og ja Microsoft vil også gerne vide hvad du laver
programmet renser kun for infektioner og ikke for fyld på computeren af almindelif brug, så fortsæt du bare med CrapCleaner
jeg ville ikke overlade al sikkerhed til Microsoft

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-02-10 21:58

Citat
så fortsæt du bare med CrapCleaner
.

Tak for gode indlæg allerede .

Og det er min mening, at lade dette spørgsmål være åbent i et stykke tid, således at der kan udveksles erfaringer om/ved brugen af MSE.

Håber dette har en vis interesse !

Jeg turde faktisk ikke fjerne Avast først. Derfor installerede jeg MSE med Avast kørende. Og de 2 programmer har det vist helt fint sammen. Der er i hvert fald ingen problemer endnu .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-10 21:58

Næ jeg beholder Avast og Malwarebyte Antimalware og SUPERAntispyware og CCleaner og.. og.. og.. resten af oprydningsmateriellet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-10 22:07

Citat
Jeg turde faktisk ikke fjerne Avast først. Derfor installerede jeg MSE med Avast kørende. Og de 2 programmer har det vist helt fint sammen. Der er i hvert fald ingen problemer endnu

STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du vil ikke opdage det før det er for sent
Et og KUN et antivirusprogram på maskinen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 22:07

Jeg trækker mig også, vil ikke selv afprøve programmet, jeg har valgt den bedste sikkerheds pakke som findes på markedet, selvfølgelig gratis for mig:
http://www.kandu.dk/Tip20698.aspx den kommer MSE aldrig i nærheden af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 22:10

Citat
Jeg turde faktisk ikke fjerne Avast først. Derfor installerede jeg MSE med Avast kørende. Og de 2 programmer har det vist helt fint sammen
du så det først EXTERMINATOR, så jeg nøjes med at bakke op: Aldrig mere end 1 antivirus program på computeren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-10 22:12

Avast har nu holdt mig i hånden et godt stykke tid, så den slipper jeg ikke.

microsoft har nu gennem en del år, lavet et styresystem med åbne døre ud til verden af hensyn til magelighed og supportører...........................så om de nu kan lave spærreballoner mod virus er jeg lidt skeptisk overfor. Alene det at man uhindret kan rode hist og pist i systemerne uden at skulle aflevere et password, virker ikke tillidsvækkende.
Til oplysning.................det kan man ikke med Linux.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-10 22:13

Vi har testet MSE i et stykke tid, den klarer sig godt og virker stabil

så nu er vi oppe på tre brugbare gratis antivirus programmer

Avast
Avira
MSE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 22:52

Har du prøvet om den er til at slippe af med igen

Eller er den som NORTON - sømmet fast i styresystemet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-02-10 23:14

Citat
Et og KUN et antivirusprogram på maskinen
Det ved jeg godt, men jeg har sågu aldrig fået at vide hvorfor ?

Og MSE kan godt fjernes helt uden problemer. Er lige gjort .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-10 23:39

Citat
Det ved jeg godt, men jeg har sågu aldrig fået at vide hvorfor

meget kort fotalt, de kan stå og bekæmpe hinanden og imens har virus frit spil
og husk lige, det var MEGET kort fortalt

det eneste du behøver at huske er: det gør man ALDRIG

Citat
Eller er den som NORTON - sømmet fast i styresystemet

sådan er de fleste af de større programmer

MSE er nem nok at komme af med igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-10 05:35

Læs en anmeldelse fra spywarefri.dk hér:

http://www.spywarefri.dk/artikel/microsoft-security-essentials-011009/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-10 05:36

Ps. Konklussionen er:
Citat
Resultatet betyder alligevel, at vi indtil nærmere undersøgelse er foretaget ikke kan anbefale programmet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-02-10 11:59

Citat
det gør man ALDRIG
OK, tak for det. Og selv jeg kunne fatte den korte udgave.

Så jeg holder mig - indtil jeg erfarer, at MSE eller andre er bedre - til Avast .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 12:15

Og jeg bliver hos Online Armor med Ikaros antivirus og Asquared anti malware
gad vide om nogen vil bruge Microsofts gratis antivirus

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 300 point
Dato : 24-02-10 22:51

Kære Chris.

1. Nej for sq da. Ikke med alt det "Crap", der er på i-nettet!

2. Samme som 1.

Hilsen Kirstine

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 25-02-10 15:19

Tak for svaret Majormajor. Det var det "Kære Chris" + den meget lakoniske måde, du svarede på,
som får mig til at acceptere dit svar .

Mvh Chris