/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Se TV2 Lorry i aften, hvis muligt!
Fra : IBM760
Vist : 1264 gange
20 point
Dato : 18-02-10 14:42

Et opfordring til jægere på sjælland/hovedstaden, som kan se TV2 Lorry.

Jeg har lige modtaget
Dagens overskrifter fra TV2/Lorry. 18. februar 2010

I den regionale nyhedsudsendelse fra TV2/Lorry kl. 19.30 bringer vi i dag bl.a. indslag om følgende emner:

Citat
Jægere får kritik for alkoholindtag
Er det i orden, at starte jagtturen med en dram eller to - inden man så drager ud i naturen med skarpladte våben? NEJ mener to kvinder fra Skibby, der fortæller, at de flere gange er stødt på berusede jægere.

Hvad udsendelsen indeholder, er svært at sige - men det kan muligvis være et interessant indlæg i debatten om jægere/jagt.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-02-10 14:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 14:51

Citat
Er det i orden, at starte jagtturen med en dram eller to

NEJ...

Det burge indgå med promillestraf (også euforiserende stoffer) som så meget andet - konfiskering af våbentilladelse og våben som yderste konsekvens

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 15:12

Med parabol modtager kan man se alle regionale TV2 kanaler, selvfølgelig også Lorry

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-02-10 16:16

Fik i sommer en spinner i ryggen af en beruset lystfisker
I øvrigt er det jo ikke ulovligt at at tage en dram inden man sætter sig ud i bilen
eller tager båden og sejler ud på de vilde vover
Alle de berusede jægere, de 2 damer har mødt, må nødvendigvis have fået mere end en dram eller 2, og så er sagen jo en ganske anden.
Måske damerne er medlem af DNF eller DOF
Er vi ikke i afdelingen for petitesser???
Never mind---vi kigger i tossekassen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-10 16:35

Citat
Fik i sommer en spinner i ryggen af en beruset lystfisker

Sikke dog en torsk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-02-10 18:22

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-10 21:02

Til dem, der ønsker at se indlæget.

Link til indslag: http://www.tv2regionerne.dk/?id=530520&r=5

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-02-10 23:03

Det lyder til de to damer har mødt et par rigtig dårlig jæger repræsentanter, som har været skide fulde men jeg forstår ikke lille Ole forsvare at folk indtager sprut under jagten, når der er våben indblandet lille Ole som er politimand har vel heller ikke gået rundt og lugtet af sprut, når han har båret pistol i tjenesten

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 09:01

Jeg troede faktisk, at indtagelse af spiritus før jagt var afskaffet for mange år siden.
Men desværre, også blandt jægere er der brodne kar.

Accepteret svar
Fra : FidoFlap

Modtaget 20 point
Dato : 19-02-10 09:54

Sprut og jagt.

Selv om spiritus indtagelse under jagt, nok ikke er så udbredt mere og heldigvis for det, Vi så da, få ganske få år siden at det var fremme, at jægerforbundet top havde holdt møde på en Fyns kro hvor de i gennemsnitlig havde konsumeret 14 genstande ved en aften middagen og i løbet af aftenen, og efterfølgende var på gods jagt dagen efter, Folk som skulle være forbillede for de Danske jægere, gad vide om de alle har været helt ædruelige ved jagtens begyndelse, da det var et gennemsnit, der er nok nogle der har fået så hatten rigtig har passet.
Heldigvis har Ole fået dette tiltag bremset, og at disse drukmåse er blevet siddet fra.
Skov og Naturstyrens alkohol politik er højst en øl under frokosten, som er en ganske god regel, og skovens folk der deltagere som hjælpere er det nul alkohol indtagelse da det er i arbejdstiden.
Derfor hvis der absolut skal holdes frokost med øl og snaps, må det være efter jagten, hvor jagtværten også er forpligtet til at se efter ingen selv køre fra selskabet med for meget inde under vesten.

Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-02-10 10:10

Hej Fido

Lad os håbe, at det med større mængder spiritus er en saga blot, når vi taler jagter. De herrer fra jægerforbundet som øjensynligt havde fået så "hatten passede", har forhåbentlig fået en skideballe efter denne tur. Så formanden har da åbenbart foretaget sig noget positivt ved at bremse for denne politik.
Måden SN bruger, er nem at bruge: Der er ingen forskel på en jagtdag og en ordinær arbejdsdag, enkelt at administrere.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-02-10 10:30

Det er da rart at høre, at jægerne her på Kandu tager afstand fra jagt og umådeholdent spiritus indtagelse. - Lad os håbe, at de omtalte personer i indslaget har dårlig samvittighed!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 10:50

Citat
Vi så da, få ganske få år siden at det var fremme, at jægerforbundet top havde holdt møde på en Fyns kro hvor de i gennemsnitlig havde konsumeret 14 genstande ved en aften middagen og i løbet af aftenen, og efterfølgende var på gods jagt dagen efter, Folk som skulle være forbillede for de Danske jægere, gad vide om de alle har været helt ædruelige ved jagtens begyndelse, da det var et gennemsnit, der er nok nogle der har fået så hatten rigtig har passet.

Spis lidt brød til, Fido. Det er jo en gammel nyhed.
Næste gang du skal gøre dig bemærket, bliver det vel om vikingernes store indtagelse af mjød før og under deres jagter.
Eller hvad med en "anden gammel nyhed" - f.eks. den om Christian V, med tilnavnet Hirschfænger, som var skide hamrende fuld før han drog på kronvildtjagt. Hvilket så også blev hans død, idet, som du sikkert ved, hjorten sparkede den gode Christian da han skal affange den med hirscfængeren.

Joe... historier om druk og hor under jagter er der nok af. Skal vi ikke bare se fremad nu...???

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 19-02-10 11:26

Til Heidi.
Ja du er nok den rette til at revse andre, det er nok også gammel historie hvor du fortalte om druk og hor efter jagt her på Kandu, træk du bare piben ind.
Det jeg omtalte er en kendsgerning som forhåbentligt er overstået, jægernes top har tager til efterretning

Fido

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 11:52

Citat
Ja du er nok den rette til at revse andre, det er nok også gammel historie hvor du fortalte om druk og hor efter jagt her på Kandu, træk du bare piben ind.

Ja Fido, efter jagten.!!!!!
Mig bekendt, går diskussionen jo ikke på hvad der drikkes, eller hvor meget der hores efter jagten.
Det må folk jo selvom
Såeeeee, jeg tænder lige piben igen.

Citat
Det jeg omtalte er en kendsgerning som forhåbentligt er overstået
Som forhåbentligt er overstået" Skrev Fido.

Men hvorfor ind i helvede skriver han så dette her, i første indlæg...?????
Citat
Heldigvis har Ole fået dette tiltag bremset, og at disse drukmåse er blevet siddet fra.
Tsk, tsk, tsk, nu må du bestemme dig Fido, hvad mener du så..??

Du kan ikke mene et kl. 9.54 - og derefter noget andet kl. 11.26 eller hvad.??????

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 19-02-10 17:21

Til Heidi.
Det skulle vel ikke være sådan, at du fatter bedre når klokken er nået 11 26. eller det er fordi du gene vil provokere.

Fido

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-02-10 17:27

Citat
I den regionale nyhedsudsendelse fra TV2/Lorry kl. 19.30 bringer vi i dag bl.a. indslag om følgende emner:

Politisk flertal vil stoppe fulde jægere
Efter vi i går fortalte om borgere, der har følt sig generet af berusede jægere, vil et flertal på Christiansborg have indført en promillegrænse for at komme problemet til livs.

Det tyder på, at der er politikere der vil spore nogle billige point!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 18:07

Hmmmm, jeg mener bestemt at der er en promillegrænse - og jeg mener bestemt også, at politiet, godt nok sjældent, alkoholtester jægere.

Uden at være alt for skråsikker i min sag, mener jeg promillegrænsen er 0,5 - altså samme grænse som for billister..???

Er der nogen der ved noget om det.???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 18:22

Citat
Til Heidi.
Det skulle vel ikke være sådan, at du fatter bedre når klokken er nået 11 26. eller det er fordi du gene vil provokere.

Fido

Du skøjter noget rundt i det, Fido
Men nu skal du få lidt fred.
Hyg dig, gamle dreng......og syng med på denne julekalendersang.

The Støvle Dance

There is whiteøl in the tønde
then the fest will soon begynde.
Put some whiteøl in your cup
when it's drukken fill it up.

I can hop, I can run, and it's very very fun
klask your lår, klask your støvle.
I can hop, I can run, and it's very fun,
glem the trouble - and the bøvl.

This is a song I like to høre
this is music for my øre.
Dance a little støvle dance
dance it while you have a chance.

I can hop, I can run, and it's very very fun
klask your lår, klask your støvle.
I can hop, I can run, and it's very fun,
glem the trouble - and the bøvl.

One and two and three and fire
go and swing the nissepiger.
Five and six and syv and eight
that is good for a nisseknæjt.

I can hop, I can run, and it's very very fun
klask your lår, klask your støvle.
I can hop, I can run, and it's very fun,
glem the trouble - and the bøvl.

There is whiteøl in the tønde
then the fest will soon begynde.
Put some whiteøl in your cup
when it's drukken fill it up.

I can hop, I can run, and it's very very fun
klask your lår, klask your støvle.
I can hop, I can run, and it's very fun,
glem the trouble - and the bøvl.

I can hop, I can run, and it's very very fun
klask your lår, klask your støvle.
I can hop, I can run, and it's very fun,
glem the trouble - and the bøvl.

Fido danser lig' a little
Fido danser lig' a little støvle dance.

Man bliver sku' så godt humør når man hører sangen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-02-10 22:00

Politisk flertal vil stoppe fulde jægere (01:56)
Efter vi i går fortalte om borgere, der har følt sig generet af berusede jægere, vil et flertal på Christiansborg have indført en promillegrænse, for at komme problemet til livs.

http://www.tv2regionerne.dk/?sstlcmpid=11822

Godkendelse af svar
Fra : IBM760

Dato : 21-02-10 15:16

Det må være tid, at lukke dette spørgsmål.
Jeg kan se, at der er rimelig stor enighed om løsningen, men da jeg kun kan give point til en person, lader jeg dette gå til FidoFlap.

Tak for svaret FidoFlap.

Kommentar
Fra : Miss_Tinkerbell

Dato : 04-03-10 23:34

Jeg må give fido ret.. Det er logik for perle høns..
R.I.P Fidoflap