/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Datoformat ændres ved brevfletning?
Fra : Brassovitski
Vist : 3185 gange
200 point
Dato : 17-02-10 09:02

Hej
Jeg har et lille problem i Word 2007/Excel 2007.
Jeg har et regneark hvor der er et datofelt, formateret som dato 19.08.1986 (Dansk), når jeg fletter dette ind i et Word dokument, bliver formatet ændret til 08/19/1986 (Amerikansk).
Hvordan for jeg formatet til at se ud som i regnearket?
Både Word og Excel står til sprog dansk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 11:02

Citat
Både Word og Excel står til sprog dansk.

Muligt - men datofeltet i word (flettefeltet) er forkert format....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-10 11:14

Hej refi

Citat
Muligt - men datofeltet i word (flettefeltet) er forkert format....

Det har du nok ret i, men hvor rettes dette?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 11:16

I det "standard"dokument du fletter til.....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-10 14:48

Hej refi
Citat
I det "standard"dokument du fletter til.....

Kna du beskrive det nærmere? Jeg har prøvet at højreklikke på den feltmarkering <<Etableringsdato>> der er i dokumentet, der synes jeg ikke der er nogen muligheder for at ændre format?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-10 15:25

Jeg kan ikke umiddelbart se hvor du laver fejlen, men datofeltet fra excel "burde" automatisk få samme format i Word (ved indsættelse)....

Så et eller andet sted undervejs vælger du forkert

Er både din Word og din Excel 2007 ???????

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-03-10 07:05

Tak for svaret refi.
Kunne ikke finde den perfekte løsning, så jeg har valgt at konvertere datofeltet i regnearket til ren tekst, så fungerer det fint. Baladen tror jeg opstår, pga. at vi i firmaet bruger både danske og engelske versioner af officepakken, og vores servere skal kunne håndtere både danske og engelske dokumenter.

Kommentar
Fra : fogj

Dato : 10-03-11 16:26

Rediger felt

Tast
Mergefield Date \@ "dd-MM-yyyy"

så er problemet løst