/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB problemer
Fra : alfa
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 28-04-03 12:45

Hej. Jeg har lige fået et nyt modem, og skal sætte det til computeren. Når jeg prøver at koble op til internettet via installations cd'en fra tdc, som samtidig tjekker forbindelsen mellem modem og computer, (OS = Xp) gennemfører den installationen, og hvis jeg er heldig kan jeg komme på internet i ca. 10 min, så genstarter computeren. Når computeren har genstartet, og kommer ind i Xp igen, genstarter den igen, den stopper først når jeg hiver usb kablet ud, derfor kan jeg ikke komme på internettet. Jeg har også installeret win98 på min computer, og når jeg prøver at installere den her via cd'en (og jeg installerer også driverne til usb'en før jeg sætter stikket i computeren), og den så kommer til det sted hvor den tjekker forbindelsen mellem modemet og computeren, så siger den "the installation assistent was unable to complete the installation", og her kan jeg heller ikke komme på internettet. Jeg kan se i enhedshåndtering i både win98 og Xp, at modemet er installeret korrekt, så jeg forstår ikke hvad det er, og jeg har også aktiveret usb porten i bios.
JEg har så prøvet at installere modemet på en gammel computer med win98 via usb'en, og her virker det fint. Så er der nogen der kan svare mig på dette meget mærkelige og hidtil ukendte problem, tak...

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-03 13:08

Hej alfa!

Har du prøvet at gennengå opsætningsvejliedning fra TDC:
http://kundeservice.tdconline.dk/modem/artikel.php?id=41612&dogtag=tdco-mo-fo

og derunder især:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35974&dogtag=tdco-mo-fo

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 29-04-03 12:52

Tak for svaret Bjarne_H.
Jeg har prøvet at downloade supportagenten, men det er kun for ISDN kunne jeg se, jeg har nemlig kabelnet. Men jeg tror jeg har fundet ud af hvad problemet er, det er min usb port på motherboardet som skal opdateres, for jeg har nemlig sat mit ethernet kabel i, og der virkede det uden at computeren genstartede.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-04-03 13:52

Hmm selv tak

Ja så var mine link jo ikke helt gode

M.h.t. kabelmodem, ja så har jeg selv kabelmodem fra Oncable og bruger det via USB-port. Jeg har ikke fast IP-adresse og forleden var der en periode af flere timer hvor jeg ikke kunne komme på.

Under netværksforbindelser brugte jeg reparer, det virkede ikke, så under enhedshånteringen fjernede jeg kabelmodem og lod Windows installere igen. jeg startede op flere gange men kunne ikke komme på.

Så blev jeg enig med mig selv, at der var fjel hos TDC og efter ca. 1 time prøvede jeg igen efter normal nedlukning og slukning af strømmen også for kabelmodem. Logonbillede fra TDC kom frem og jeg tastede brugernr. ind og oprindelige password og derefter var jeg kørende igen via ny IP-adresse.

IP-adressen er som skrevet variabel; men selv om det er det sjældent at jeg får ny IP-adresse af TDC.

Alt er nu igen OK hos mig og min konfiguration er således: Internet via kabelmodem og USB fra en PC og til denne PC's netværksport (ethernet) har jeg en Svitz forbundet hvortil jeg har 2 andre PC'ere koblet og har Internet på disse via almindelig deling af Internet med førstnævnte PC.

Jeg har skrevet dette, fordi det kunne jo være du har været uheldi og løbet ind i perioder hvor TDC roder med nettet. Men ellers kan jeg oplyse at mit Internet via kabelmodem har været meget stabilt og kun svigtet mig en 3-4 gange på flere år.

Mvh
Bjarne