/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Lave linje skift i ASP
Fra : BjarkeH
Vist : 549 gange
10 point
Dato : 16-02-10 10:07

Hej folk på kandu.dk

er der en der kan fortælle mig hvad man skal skrive af kode, for at på asp til at lave linje skift

hvis man nu skrive nogen i en tekstboks som her på side

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-10 10:15

ganske alm html kode
<br>

Kommentar
Fra : Jacob Jensen

Dato : 16-02-10 21:28

hvis det er et textarea skal du nok bruge \n det er en newline..

ex "første linie \n anden linie"

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-02-10 22:46

Som EXTERMINATOR skriver:

<textarea name="tekstomraade"><%= "tekst, der skal stå i taxtarea og nu et linieskift i det samme <br> og der skrives så videre på de<br><br> næste<br><br><br> linier :)"%></textarea>

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 17-02-10 09:31

Det jeg mener er at, hvis man skrive det i en tekstboks lige som man gør her på siden, så skriver den det ind i en database. det er når asp'en hente teksten ud igen fra databasen, så skal den selv finde ud af hvornår der er linjeskift. på samme måde som den her side gør. det jeg har lige pt er det nedenfor, og i det skal jeg have skrvet det kode ind der gør at asp'en skal kan lave linjeskrive når den ser i databasen at der er linjeskift :)

<%
'laver forbindelse til databasen
set conn = server.createObject("ADODB.connection")
conn.open = "provider=microsoft.jet.OLEDB.4.0;data source=" & server.mappath("nyheder.mdb") & ";User ID=;password=;"

session.lcid = 1030

'Laver SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM nyheder ORDER BY ID asc"
Set rs = server.createobject("ADODB.recordset")
rs.open strSQL, conn, 1, 3
%>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-02-10 13:28

Men hvis du har afgrænset dit tekstarea til en bestemt størrelse, så vil der automatisk komme linjeskift.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-10 14:32

linjeskift i HTML = <br>
det skal bare stå i din tekst så kommer der automatisk linjeskift

Citat
Det jeg mener er at, hvis man skrive det i en tekstboks lige som man gør her på siden, så skriver den det ind i en database

det er så der du sætter <br> ind når der skal være linjeskift
så gemmer du tekst og html koder i din database og resten går af sig selv

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 18-02-10 13:52

Jeg har selv fundet ud af det, og det med <br> ved jeg godt men det var ikke det jeg skulle bruge, jeg skulle ha den til selv at gøre det

så det jeg skulle bruge var

navnet på mit RS = Replace(navnet på mit RS,vbCrlf,"<br>")

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 28-02-10 10:37

Se hvis det var dét du ville vide, så kunne ud jo have spurgt om dét fra starten