/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
ACCES DATABASER
Fra : ClausG
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 09-03-01 16:39

Kære kandu.dk tilhængere,

jeg synes selv jeg er blevet lidt af en ørn til Frontpage2000 men nu er jeg
kommet til databasedelen.

Jeg har læst mig frem i mange bøger men endnu ikke fattet helt endnu hvordan dette
fungerer.

Jeg skal bruge en database som checker navn og password i loggin
Jeg skal kunne skrive til en database (generering af nye medlemmer mv flere oplysninger)
Jeg skal kunne vise en opdateret database

Alle baser skal generees i Acces da jeg har Office2000

Kan nogle af de kloge hoveder her på denne udemærkede side give mig en nøjagtigt
detaljeret opskrift på how to do så det funger.

Det skal lige siges at jeg har Cybercity (Riskjærs geniale påfund...og jeg mener det) som udbyder
og jeg ved at når man arbejder med Acces ogf Frontpage skal disse kunne understøttes på serveren.

Jeg er sikker på at den der kommer med det mest geniale svar vil blive rost meget da andre
også ville nyde godt af dette

P Forhånd Tak og ha så en rigtig god weekend

ClausG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-01 18:33

ClausG wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Kan nogle af de kloge hoveder her på denne
> udemærkede side give mig en nøjagtigt detaljeret
> opskrift på how to do så det funger.

Du finder en gennemgang med eksempler på hvordan man gør i lektion 17-22 i denne tutorial:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp

Håber det kan være dig en hjælp. Det kan være en ret god idé at lære ASP fremfor FrontPage 2000. Det
giver dig uendeligt flere muligheder.

Mvh
Jonas

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 10-03-01 13:21

Hej ClausG,

Er det at oprette database du har problemer med, eller er det at bruge access på dine sider??

Bjef

Kommentar
Fra : ClausG

Dato : 12-03-01 09:45

Kære Jonas og Bjef,

Tak for jeres kommentar til det med databaserne.

Jeg kunne stadig godt tænke mig en opskrift i punktform for hvordan man opretter databaer.
Og i Frontpage er der jo også mulighed for at gemme filerne som asp-filer.

Frontpage gør meget ud af forklare hvordan man indsætter en database og jeg erda også kommet temmeligt langt.
Jeg ved ikke helt endnu om det kommer til at funke hos CyberCity. Og så er Acces jo ret taknemmeligt at arbejde i.
Jeg gentager venligst spørgsmålet:

Jeg skal bruge en database som checker navn og password i loggin
Jeg skal kunne skrive til en database (generering af nye medlemmer mv flere oplysninger)
Jeg skal kunne vise en opdateret database

Alle baser skal generees i Acces da jeg har Office2000

ClausG

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 17-03-01 00:22

Hej igen ClausG,

Jeg er ikke den bedste til frontpage, men når jeg laver database løsninger til nettet koder jeg det selv fra bunden af, det kræver ikke mere en ca. 5 linier at åbne en forbindelse til en access database, men måden du trækker felter ud og indsætter felter i en databasen er via SQL. Så for mig lyder det, at hvis jeg var dig ville jeg lære SQL og derefter simpelt ASP, for at forstå hvad der sker. For den opgave du vil sætte op er ikke særlig svær, når du først kan disse 2 ting.

Håber dette gav dig lidt blod på tanden.

Bjef

Kommentar
Fra : kfc

Dato : 30-06-01 11:46

Jeg har den komplette kode i asp. skal jeg sende den til dig ???
du kan kontakte mig på:
e-mail: kfcdezign@hotmail.com
icq: 72425410

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-01 13:12

Jeg har koden i php, men frontpage extensions skulle selv kunne løse det.