/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Optimering af site
Fra : mapse
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 15-02-10 13:32

Hejsa

JEg har lavet en hjemmeside, som er super fin i 1024x768 -(og nedefter) - men knap så køn i 1280. Er der en måde at ændre siderne på, så de ser pæne ud i både 1280 og i 1024?

KH ´Mapse

Kommentar
Fra : Yxvandoolu

Dato : 15-02-10 13:57

Jeg er ikke længere en haj til HTML, etc., men jeg ville tro, at grunden til, at det ikke ser pænt ud er, at der er nogle specifikke koder, der virker forskelligt i de to opløsninger. I sin tid (en hel del år siden) gik jeg langt uden om Frontpage, netop fordi den brugte den slags specifikke koder. Fx at fastholde at en tabel eller billede skulle tolkes i pixels og ikke i fx procent af skærmbredden. Prøv at se på koden. Måske er der noget dér, der gør at din side faktisk er optimeret til den bestemte opløsning, og ikke ser godt ud i en større.