/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
syn af personbil
Fra : mobergkl
Vist : 1432 gange
200 point
Dato : 15-02-10 08:56

hej kandu. bliver ens bil kasseret til syn vis bilens knokkelled er slidt. siger dunk dunk ved sving.
mvh kenneth.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-10 08:59

JA...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 09:27

Ja. -For det er tegn på slid/defekt, og det kan skabe en farlig situation i trafikken, hvis du pludselig havarerer og ikke kan betjene bilen. -Det siger sig selv.

Kommentar
Fra : banpet

Dato : 15-02-10 10:52

Ja, det er som skrevet før, det er tegn på slid/defekt, det kan skabe en farlig situation i trafikken og det må det ikke, det kan både gå ud over dig selv og andre i trafikken.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-10 11:05

Hvis du er i tvivl om bilens stand, kan det være fornuftig at køre til syn, for at få klarhed over andre fejl.
Derfor siger du til syn at du godt ved at bilens knokkelled er slidt, men du vil havde et total overblik, for at se om der er andre fejl, for hvis der er yderlige størrer fejl, kan det være du vil lade bilen skrotte. Når bilen så ikke går igennem syn, har du jo en mdr. inden du skal stille til omsyn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-02-10 13:41

Et støjende knokkelled er direkte farligt at køre med.
Drivakslen kan blokere hvornår det skal være, helt uden varsel.
Og så knækker den som hovedregel, med store skader til følge.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-02-10 13:45

Er det ikke en ide at køre til værksted og få den repareret. Spekulationer vedrørende
omtalte fejl bliver jo så overflødige. Mvh.K.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-02-10 17:31

Få det under alle omstændigheder lavet INDEN syn,..

Hvis der er en / to defekte drivaksler, + flere ’alvorlige’ fejl,
risikerer du i værste fald den bliver total kasseret,.. = nyt syn,

i grove tilfælde,.. køreforbud,..

omvendt,.. hvis der kun er et par ’bagateller’ (+ OK drivaksler)
undgår du sikkert en ’omstilling’