/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænding af film
Fra : marc43
Vist : 1815 gange
100 point
Dato : 14-02-10 20:11

Jeg har stillet dette spørgsmål før men har endnu ikke fundet en løsning.

Jeg har hidtil ikke haft problemer med at brænde egne producerede film eller andre DVD´er. Når de er blevet komprimeret til 4,7 Gb har jeg brændt audio_ts og video_ts filerne med mit gamle brænderprogram "Sonic". I mellemtiden har jeg fået ny PC med Windows 7 og bruger enten Nero Lite gratis version eller NTI til at brænde filerne. Alle DVD-afspillere i huset kan dog ikke genkende filerne og starter ikke op. Heller ikke min Xbox vil læse filerne. Til gengæld vil min søns DVD-afspiller gerne afspille den og det samme gælder min PC.

Hvad gør jeg forkert?

Det er vel ikke brænderprogrammerne, der gør det forkert og der er ikke mulighed for indstillinger i programmerne. Har prøvet med DVD-maker, men billede og lyd er ikke synkroniseret. Jeg overvejer at købe et nyt videokamera med HDD, men hvis jeg ikke kan brænde mine film, så er det jo ikke særlig sjovt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 20:21

Citat
Når de er blevet komprimeret til 4,7 Gb

Hvad gør du det med ????

Citat
Alle DVD-afspillere i huset kan dog ikke genkende filerne og starter ikke op

Det skyldes sikkert at din DVD-afspiller IKKE kan med det pågældende medie ( + eller - )

IKKE alle kan med begge typer og nogle kan f.eks. heller ikke med RW-skiver....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 14-02-10 20:25

Det er den samme DVD-afspiller, der altid har kunnet afspille den slags filer. Jeg bruger typisk DVD-shrink til at komprimere til den rigtige størrelse. Det har jeg gjort igennem mange år uden problemer. Det er udskiftningen af PC, styresystem eller brænderprogram, der volder problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-10 20:25

... eller at skiverne ikke er lukket "finalized" derfor virker de i pc

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 14-02-10 20:25

Skiverne er de samme som jeg har brugt før, så der er ingen forandring der.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-10 20:27

Prøv med CDBurnerXP, virker os med w7
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-10 20:30

Problemet er nok ikke dit software men at du med den nye brænder ikke kan lave skiver, som alle dvd afspillere kan klare.

Forsøg dig frem med brændere, og lad være med at brænde med mere end halv hastighed af hvad det hedder sig at de kan.

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 14-02-10 20:30

du skal have en all round brænding, også det man kalder et "burnem out image"

du skal have fat i det her program, også lave en diskafbildning

http://www.free-downloads.net/programs/Alcohol_120_
tryk download oppe til højre installer og altså lav en diskafbildning, du har det gratis i 30 dage, derefter koster det penge.

Hilsen Sejko

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-10 20:33

Installer og kør, vælg data cd/dvd,
i vinduet der åbner går du op i menuen File,
vælger video DVD layout,
i vinduet der åbner, vælger du mappen med VIDEO_TS,
klik opret film image, klik brænd

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 14-02-10 21:09

Det med at de ikke er finalized kan der være noget om og det har jeg også overvejet, men jeg kan ikke se hvor i programmerne jeg skal gøre det. det gamle program må jo have gjort det af sig selv så.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-10 21:29

1. nero lite kan ikke bruges
Citat
This version of Nero 9 contains simply data burning and disc copying features for CDs and DVDs. Additional features and functionality are available with an upgrade to Nero 9 full version.

cdburnerxp virker, jeg kan dog ikke forstå at de har problemer med dvd-maker, jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer med den

@sejko1234: alcohol120% er et program til at mounte, rippe og brænde isofiler med, ikke helt hvad der er brug for her, desuden kunne du jo have linket til alcohol52% som er gratis det kan dog kun mounte og rippe, det er brændefunktionen der koster penge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 21:29

Læs nu HVAD der bliver skrevet...

Finalize er næppe problemet når den kan læses i andre maskiner....

Problemet er det DVD-format du bruger ( + eller - ) - IKKE alle afspillere kan læse begge formater og nogle kan sågar ikke læse RW skiver...

Så vær lige sikker på ALT dit udstyr også kan håndtere de skiver du bruger....

Og hvorfor KOMPRIMERER du - Det har du da kun brug for hvis du kopierer færdige DVDer

Glem DVD-Shrink - det er et oldnordisk program....

Så godt som alle moderne DVD-brænderprogrammer kan selv komprimere så det passer til den skive man brænder...

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 14-02-10 22:18

DVD-shrink er blevet brugt tidligere til nogle filer på min PC som har virket før med det gamle PC.

Som jeg skrev tidligere er det de samme skiver som jeg altid har brugt og ifølge manualen kan den læse dem og har også altid kunnet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 22:44

Hvis det ALTID har virket med det du bruger er der jo kun fejl40 tilbage

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 14-02-10 22:56

Citat
@sejko1234: alcohol120% er et program til at mounte, rippe og brænde isofiler med, ikke helt hvad der er brug for her, desuden kunne du jo have linket til alcohol52% som er gratis det kan dog kun mounte og rippe, det er brændefunktionen der koster penge

Forkert!!, programmet kan også bruges til brænding. Det kan brænde alle filer, det er derfor det er så godt. Ja det bruges også til at mounte, rippe og brænde isofiler, men det er mindst lige så relevant at bruge det til disk kopiering.

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 14-02-10 22:57

og nej brændefunktion koster ikke penge...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-10 23:28

nu er du jo dum sejko1234
læs nu lige hvad jeg skrev
jeg skærer det lige ud i pap for dig

alcohol 120% = rippe, mounte og B R Æ N D E
alcohol 52% = rippe og mounte

alcohol 120% = købeprogram
alcohol 52% = freeware

den eneste forkel er at alcohol 120% kan brænde, og det er det du betaler for.

og igen, det har slet ingen relevans her da der ikke er tale om at kopiere en disk

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 15-02-10 00:54

Det er vob filer og ikke iso filer.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 15-02-10 01:36

Tak for svaret Klaudi.

Det virkede jo 100%

Jeg tror, at det giver mig lov til at lukke disken. Det er bare et gæt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-10 08:54

Velbekommen