/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Mallorca. Cala Milllor
Fra : gwh
Vist : 1108 gange
100 point
Dato : 14-02-10 13:51

Hej
Er der nogen der har været i denne by Cala Millor på Mallorca og kan sige noget godt eller skidt , gode råd ,om denne by, har kig på Hotel Mains Cala Nau.
Mwh. gwhgwh.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 14-02-10 20:22

En skøn by. Kan anbefales. Dette er uddrag fra min dagbog:

Det klassiske feriested Cala Millor har en af Mallorcas bedste strande og et godt aftenliv. De første spadestik blev taget i 60-erne, og langs med stranden ligger i dag de store, hvide hoteller i klassisk charterstil. Cala Millor gør alt for at leve op til sit navn, ”den bedste bugt”, og den brede sandstrand er meget velholdt og ren. På den halvanden kilometer lange, lavvandede strand kan du dyrke forskellige former for vandsport, og her ligger desuden en dykkerskole.

I vintersæsonen er de fleste hoteller lukkede, og det samme gælder for barer og natteliv. De fleste butikker holder åbent året rundt, men de fleste butiksejere tager en måneds ferie i løbet af vinteren.

Langs stranden strækker sig en pinje- og palmekantet promenade, som er meget velbesøgt. Både den og den parallelle hovedgade et kvarters gang længere oppe er bilfri. Her findes butikker, restauranter, musikbarer og flere diskoteker. Stemningen er afslappet og meget venlig. Om aftenen finder man frem for alt engelske og tyske turister på barerne, men her er også en del skandinaver, som fester hele natten.

Den lille fiskehavn Cala Bona ligger i umiddelbar forlængelse af Cala Millor. Her findes en charmerende og lav bebyggelse og et roligere tempo. I løbet af højsæsonen kan du komme frem og tilbage mellem stederne med et lille minitog.

Cala Millor hører til den nærliggende by Son Servera, hvor mange af dem, som arbejder i feriebyerne, bor. Her valfarter feriegæster til for at handle på fredagens marked eller få sig en bid mad eller lidt at drikke på en af de lokale barer. Cala Millors omgivelser er kuperede og grønne. Der er mange, som udforsker området på cykel.

Ikke så langt fra Cala Bona ligger kyststrækningen Costa de los Pinos, som er et eksklusivt villaområde med både bofast befolkning og rige sommergæster. Her ligger et hotel, en enkel strand og en 9-hullers golfbane. Yderligere en golfbane med tilhørende hotel S´era de Pula findes ca. 5 minutter i bil fra Cala Millor. Andre populære aktiviteter er bilsafari, ridning og go-cartbane.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 14-02-10 20:33
Accepteret svar
Fra : BlackPeet

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-10 21:20

Du har valgt det bedste hotel

http://www.majorca-mallorca.co.uk/hotel_cala_nau.htm

et 3 *** hotel helt i topklasse. Fin mad & god betjening & top standard hele vejen igennem

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 20-02-10 18:46

Tak for svaret BlackPeet.
Jeg er meget glad for din hjælp
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 20-02-10 19:44

Nyd nu

på ferie stedet ...