/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ventilation
Fra : cielo4
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 13-02-10 19:56

Hej!

Jeg skal til at montere ventiler i loftet til mit ventialtionssystem, men jeg kan ikke regne ud hvordan de skal monteres. Det er som om der ikke er noget til at holde ventildelen fast. Den består af to komponenter. Den ene må være til at skrue fast i loftet og sætte sammen med spirorørene (tror jeg da nok!), men selve ventilen kan ikke hæfte op i denne og der er ikke skruer med.
Hjææææælp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-02-10 21:19

lad os lige få lidt flere oplysninger. et bilede af ventilen ville være en stor hjælp, eller bare et link til et billede

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-02-10 23:13

Er der slet ikke noget på ventilen, f.eks et gevindstykke i midten som passer og i resten og som kan regulere luftgennemstrømningen?
Hvad mærke er det?

Kommentar
Fra : cielo4

Dato : 14-02-10 08:28

Blæs: Øland KSO
Sug: Øland KTS
Billeder:
http://www.oeland.dk/Armaturer+09.369.aspx

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-02-10 09:16

ja det er sgu godtnok ikke nemt at se noget på biledet. du må ringe til forhandleren og få en forklaring. jeg kunne forestille mig, at der mangler en del af ventilen. noget der skal fastgres til røret og som ventilen så trykkes fast i eller noget i den retning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 09:37

Elemtært

I Øland-regi skal montagerammen bestilles separat. Det lyder som om du har glemt det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 09:37

Rammen fæstnes til loftes og fuges mod røret. Kontrolventilen skrues op i denne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-02-10 10:20

spilrøret skæres til så røret stopper ca 4 cm fra underside loft (tag evt et mål) så sættes yder ringen op i spilrøret (der sidder en gummiring pa din kts) og så op på loftet og giv den en skrue i hver side herefter skrues indsatsen i din kts

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 14-02-10 11:36

Prøv at kikke her... ved godt det er et lindabanlæg men montering af din ventiler er ens på alle anlæg af den type som du skriver......Se dette link...

http://www.lindab.dk/dokumenter/Montagevejl.pdf

Bassebo....

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 14-02-10 11:37

Kik side 4 i linket det vil give dig en vejledning i montage.....

Annuller spørgsmålet
Fra : cielo4

Dato : 14-02-10 19:51

Jeg har fundet ud af at hæfte dem fast. De skulle mases op og skrues en gang rundt.