/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
gmail
Fra : Christa.N
Vist : 1505 gange
500 point
Dato : 13-02-10 11:55

Kan man få kvitteringer på afsendte gmails?

NB måske har i haft det oppe, men efter en søgning herinde, har jeg umiddelbart ikke kunne finde noget.......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-10 12:10
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 12:38

Det er en funktion jeg har brug for et par gange om året, derfor har jeg først nu opdaget at den "mangler" .......... irriterende

Læsestoffet er 1 år gammelt og der kan ske rigtig meget på et år, men der er så åbenbart ikke sket noget på det punkt..........???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-10 12:41

Har lige været inde og kigge indstillinger igennem, kan ikke finde noget med kvittering

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-02-10 12:47

kører du gmail via en mailklient eller via webmail?

næsten alle mailklienter kan bede om kvitering for læsning
via webmail: det er ikke lige noget de har valgt at bruge krudt på da de fleste personer enten har slået kvitering helt fra eller også bare vælger at svare nej når den spørger

og for lige at undgå en længere diskution:
gmail = en udbyder af email, det fortæller INTET om hvordan man læser sin post
mailklient = et program til post, f.eks thunderbird, outlook, outlook express, live mail
webmail = du læser posten i din browser, f.eks IExplore, Google Chrome, Firefox, Safari

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 13:07

[kører du gmail via en mailklient eller via webmail?]

svar: webmail

Det skal heller ikke være en diskussion i retning af: for eller imod kvittering.....

- som sagt er det en funktion jeg har behov for et par gange om året - så udfra det, må jeg jo så vælge at sende fra en anden konto.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-10 13:09

Ja der er ikke andet for

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 13-02-10 13:15

Så må du hente en mailclient.
prøv lige at se her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-filtre.php

Den er gratis og skulle også have kvitteringsmulighed.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 13:32

Thunderbird
- den vil jeg kigge på !!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 13:45

Men - uden at diskutere - så har du vel observeret at nogle firmaer bruger autosvar.
Jeg har selv været ud for et firma som returnerede et svar, som om de havde læst min mail.
Men bestillingen på nogle badeværelseslåger blev ikke effektueret før jeg rykkede pr. telefon.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 14:29

jo jo den har jeg "fanget" synes dog at de der auto-standardsvar er tydelige (som regel) og der står også altid: denne e-mail kan ikke besvares o.s.v.
men men men, man kan blive snydt, ligesom med en telefonsvarrer og så føler man sig virkelig dum når man opdager det er en maskine.

Men igen, i få tilfælde er det rigtig dejligt at få en bekræftelse på at modtageren har modtaget (og forhåbentligt læst/forstået)

Ellers har jeg i en Google søgning lige læst, at det er de samme regler og love der gælder, som hvis brevet var blevet sendt med post Danmark.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 14:41

Den sidste i debatten her skriver:
http://www.24.dk/group/pc-hjlp/forum/thread/2116818

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 14:50

Ydermere skal du lige have i tankerne at de FLESTE IKKE vil give en kvittering - selvom de bliver bedt om det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 14:51

Du kan jo vælge at se fra en anden side.....

Kommer mailen IKKE rettur - ER DEN MODTAGET

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 15-02-10 16:38

Tak for svaret Eyvind.