/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Visitkort.pub laves om til bordkort
Fra : Josph
Vist : 1697 gange
100 point
Dato : 13-02-10 10:52

Hej

Har fundet en skabelon til visitkort som en xxxx.pub fil

Hvordan kan jeg nemmeste få den lavet om til bordkort, hvor jeg kan indtast de forskellig
navne på og print det færdig ud

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-02-10 10:56

JOW Det er da sådan set vældig fint.
Så skulle du måske lige fortælle lidt mere om det...

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 13-02-10 11:09
Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-02-10 11:14

Det er sådan set nemmest at lave dem i Word:
- Jeg går ud fra, de ikke skal være dobbelte - altså foldet på midten, for så er fremgangsmåden en anden. Men enkeltkort med navn:
Lav en tekstboks i den størrelse, bordkortet skal have. Lav den ønskede kant og sæt eventuelt et billede eller anden figur i hjørnet o.s.v.
Når du er helt færdig, bortset fra teksten, markerer du alle elementerne og grupperer dem. Derefter klikker du på kortet, holder ctrl-tasten nede og trykker på bogstavet d det antal gange, du skal duplikere kortet. Derefter anbringer du kortene pænt under og ved siden af hinanden, så de bliver lette at skære ud.
Grupper hele molevitten, så de enkelte kort ikke rykker sig i forhold til hinanden, og skriv så navnene midtstillet i hver sin boks. Print ud på kraftigt papir eller karton og skær (ikke klip) kortene fra hinanden.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 13-02-10 11:18

Du kan også bruge programmet Run Pageplus SE 1.0

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 13:27

Del din publisher side op > arranger > layoutlinier > så ledes at du får en foldelinie midt i hvert kort.
Så laver du forsiden på den ene halvdel og bagsiden på den anden (tekst/rammen drejes 180)

Nu kan du printe ud > skære > folde.

Mønstre osv til tekstboxene kan du hente i > formater > streg og rammetype > flere rammer > rammegrafik.
Du kan også lægge baggrundsbillede ind og skrive ovenpå.

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 13-02-10 16:30

Lav en tekstboks i den størrelse, bordkortet skal have. Lav den ønskede kant og sæt eventuelt et billede eller anden figur i hjørnet o.s.v.

Hvorfor driller det mig sådan, vil gerne lave 4 hjørner med en dekoration, men kan ikke få dem til at gå helt ud til kanten ?

Tekstboks har jeg sat indermagen til 0

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-02/16c925d7/hjørne.jpg.html

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-02-10 17:10

Klik på cliparten (hjørnet). Der kommer nu er lille menu frem. I den er der en lille "hund" (tekstombrydning). Klik på den og klik så på "bag ved tekst"- Så ændrer den sorte kant med de sorte prikker sig til 8 hvide prikker, og nu kan du flytte den hvorhen, du vil, iog gøre den større eller mindre efter behov.
Du skal lige huske at fjerne fyldfarven fra tekstboksen, ellers kan du ikke se det, der ligger bagved. Det tænker man ikke altid over, fordi fyldet er hvidt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-10 17:12

I Publisher:

Åbn nyt dokument, som skal udskrives.

Gå i Arranger, Layouthjælpelinier og sæt margen på 0,5 top, venstre, højre - printermargen som bund.

Tag målet på visitkortet og lav en ramme med dette mål, og lav kanten af rammen stiplet og tynd. Så kan du nemmere se, hvor du skal skære dem ud.
Brug rammen som skabelon. Sæt linialhjælpelinier vandret og lodret (træk fra linialerne, vandret og lodret).

Nu kan du så lave bordkortene i hvert felt, og skære dem ud.

Godt råd: Lav kun 1 kort helt færdigt - kopiér det og sæt dem ind i hvert felt, du har lavet med lodrette og vandrette hjælpelinier.

Herefter skifter du hvert navn ud.

Hanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-10 00:08

Sådan moster - nemlig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-02-10 13:53

, tihi