/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mærkelige tegn i word 2003
Fra : 19431225
Vist : 2004 gange
200 point
Dato : 10-02-10 23:14

Hej
Jeg har skrevet et længere brev i word 2003, på en eller andet måde er jeg kommet til at trykke på flere taster på en gang, med det resultat at nu står der noget meget uforståelig på skærmen. Er der nogen som kan hjælpe. Jeg bruger windows xp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-10 23:23

Tror du ikke du er kommet til at klikke på skrifttyper.. den plejer at være på ny times roman, hvis jeg husker rigtigt??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-10 23:24

Næ det gjorde jeg ikke... Times new Roman

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 10-02-10 23:36

Hej
Umiddelbart ser det ud som om skrifttypen er kinesisk eller lignende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-10 23:43

Så gå op i toppen- dvs ikke helt op i toppen, men 3. øverste linje og ret skrifttypen - til Times new Roman

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-10 00:10

Eller måske skifte til Dansk tastatur?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-02-10 06:56

Hvis du blot er kommet til at formatere til en anden skrifttype - så kik lige i den rude, der stå ved siden af skrifttyperuden. Der står nok "Normal + (et eller andet)".
Marker al din tekst og gå op i denne rude og tryk så på "Normal" eller "Ryd formatering". Så er du tilbage til standard-skrifttypen, der almindeligvis er Times New Roman, men som kan sættes til hvad som helst, man ønsker.

Hvis du en anden gang kommer til at trykke på "forkerte" taster- eller fortryder noget i det hele taget, så hold ctrl-tasten nede og tryk på bogstavet z en eller flere gange, til du er tilbage, hvor det ser rigtigt ud. Men det skal gøres inden, dokumentet lukkes eller gemmes, for så fanger bordet.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-02-10 09:29

Citat
Indsæt dit citat her
Hvis du blot er kommet til at formatere til en anden skrifttype - så kik lige i den rude, der stå ved siden af skrifttyperuden. Der står nok "Normal + (et eller andet)".
Marker al din tekst og gå op i denne rude og tryk så på "Normal" eller "Ryd formatering". Så er du tilbage til standard-skrifttypen, der almindeligvis er Times New Roman, men som kan sættes til hvad som helst, man ønsker.

Hvis du en anden gang kommer til at trykke på "forkerte" taster- eller fortryder noget i det hele taget, så hold ctrl-tasten nede og tryk på bogstavet z en eller flere gange, til du er tilbage, hvor det ser rigtigt ud. Men det skal gøres inden, dokumentet lukkes eller gemmes, for så fanger bordet.
Hej
Jeg har nu forsøgt dit forslaget uden resultat, har du andreløsninger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 09:34

Hvad hedder din skrifttype i dit "kinesiske" dokument?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-02-10 09:40

Der står ikke noget i skrifttyper, jeg tror ikke det er kinesisk men det ligner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 09:47

Jamen så prøv at markerer hele dokumentet - ctrl+a - og tryk på Times new Roman

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-02-10 09:59

det har jeg prøvet uden resultat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 10:10

Prøv engang at læse dette

http://www.eksperten.dk/spm/834340

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-02-10 10:20

Ser ud til, at Nordsted1 har fat i noget via linket. Men hvis du ikke har haft en USB-nøgle ind over, er det jo ikke sikkert det hjælper.

Prøv eventuelt at markere al teksten. Hold Ctrl-tasten nede og tryk på bogstavet C.
Åbn et nyt Word dokument. Gå op i "Rediger". Vælg "Indsæt speciel" og vælg her "Ikke formateret tekst" og tryk på OK.
Hvis du er heldig skulle teksten vise sig uden formateringer, som du så kan behandle som normalt. Hvis det lykkes, så gem det nye dokument oven i det gamle, så dette ikke ligger og forvirrer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-10 10:23

Citat
Jeg har skrevet et længere brev i word 2003

Jeg tror så IKKE du selv har skrevet det men har en masse indkopieringer fra andre tekster.....

Derfor går det galt med formateringen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-10 10:25

- Ubesvarede 1
- Besvarede 49
- Annullerede 57
- Slettede 0
Ialt 107

Det er nok også sket her

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-02-10 10:49

Citat
Prøv eventuelt at markere al teksten. Hold Ctrl-tasten nede og tryk på bogstavet C.
Åbn et nyt Word dokument. Gå op i "Rediger". Vælg "Indsæt speciel" og vælg her "Ikke formateret tekst" og tryk på OK.
Hvis du er heldig skulle teksten vise sig uden formateringer, som du så kan behandle som normalt. Hvis det lykkes, så gem det nye dokument oven i det gamle, så dette ikke ligger og forvirrer.
Indsæt dit citat her

Det lykkes ikke, jeg vil gerne sende dig filen så du kan prøve om du kan få det til at lykkes, jeg er ved at komme i tidsnø.Men det kræver at jeg har din mailadresse, håber du kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 10:54

Umiddelbart synes jeg også der mangler noget i hvaderikkeibrugs' indlæg

når man bruger ctrl+c kopierer man teksten ind (i musen), men det skal jo også sættes ind igen, og det gøres ved at trykke ctrl+v????????

Teksten kommer jo ikke på dokumentet, hvis man ikke beder om det

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-10 12:51

Nordsted1: Ctrl-v indsætter teksten som den er. Den måde jeg beskrev indsætter teksten uformateret og smider således alle formationer ud. Det er for eksempel den måde man bruger, når man kopierer tekst fra Nettet, så slipper man for alle de rammer og andet irriterende formation.

19431225. Du må gerne sende dokumentet til mig på toppenpost@gmail.com, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre. Men jeg skal til et møde kl. 13.30, så jeg håber du kan sende med det samme.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-02-10 14:09

Citat
på en eller andet måde er jeg kommet til at trykke på flere taster på en gang, med det resultat at nu står der noget meget uforståelig på skærmen. Er der nogen som kan hjælpe.

du kan vel bare "fortryde sidste handling",... eller sidste indtastning, (har flere navne)
på min PC er det 'pilen' ved siden af 'saksen',...
klik tilbage indtil du kommer tilbage til din oprindelige tekst,..

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 12-02-10 09:09

Tak for svaret hvaderikkeibrug.