/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Nedstryger klinge
Fra : Fattig
Vist : 7431 gange
50 point
Dato : 10-02-10 22:29

Lige et kort spørgsmål: Hvilken vej tænderne vender på en nedstryger klinge, skal de vende fremad eller tilbage. Her er enighed om at hvis der er tale om en sav til træ vender takkerne fremad, men der er delte meninger når det drejer sig om en nedstryger hvor der saves i metal.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-10 22:31

FREMAD ,..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-10 22:32

Manden siger at takkerne også vender fremad når det er til metal

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-10 22:39

det skal være sådan at den 'saver',.. når nedstrygeren føres frem, (du skubber 'saven')
i 'gamle dage' drillede man hinanden ved at vende klingen forkert,..
(så tænderne vendte ind mod dig selv)

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 10-02-10 22:40

Tak for svaret EA_HS.

Jeg TAKKER for hurtigt svar.

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 10-02-10 22:43

du kan også få nedstrygere hvor klingen vender begge veje, ergo er den mere effektiv, men det kræver et godt udsusningssystem, ellers sætter nedstrygeren sig bare fast, men jeg vil også sige i de fleste tilfælde vil klingen vende fremad.

Hilsen Sejko

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-10 22:43

på en stiksav (EL,.. eller trykluft.) vender den omvendt,..
altså tænderne ind mod saven / manden der holder den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 10:12

Klingen kan også vendes ind mod buen.........................det gør jeg nogle gange.