/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office 2007 Licens
Fra : bhermann
Vist : 1330 gange
50 point
Dato : 10-02-10 17:59

Jeg har købt en billig Office 2007 pakke igennem mit arbejde. Jeg kan ikke lure, om den kan bruges på mere end én PC i husholdningen. Hvis den nu kun er til én, hvad sker der så, hvis den installeres på 2 maskiner?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 18:06

Er det en pakke firmaet bruger ?
I så fald må de vide antal licenser.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 10-02-10 18:22

Nej det er sådan en man køber billigt til privat brug igennem Microsoft, men det sker qua den ansættelse man har. Jeg tror det er ret almindeligt.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 18:30

der må stå på licensen hvor mange pc-er.
ev på inst. cd
det normale er 2 eller 3 pc.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-10 19:11

Du kan installere den på det antal maskiner som der er licensnøgler til, så hvis du har en label med licensnøgle, så er det en maskine

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 19:16

Citat
label med licensnøgle, så er det en maskine

ikke helt sandt. mit office program er en label med licens til 3 comp.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 10-02-10 19:28

Hvis nu den kun er til én maskine, og jeg så installerer den på 2, hvad sker der så?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 19:29

0 opdateringer

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 12-02-10 23:17

til "home og studie" kan du ikke aktivere nummer 2 hvis den kun er til 1 licens (eller nummer 4 hvis den er til 3 licenser) og du bliver bedt om en anden nøgle og du kan ikke bruge den office der ikke er aktiveret,
mener jeg

Kommentar
Fra : Runelemon

Dato : 22-02-10 21:40

Hvis det er en "oem-licens" så må den kun bruges på en maskine. Jeg er meget sikker på at det er en oem-licens, men jeg har installeret Microsoft Office 2007 på flere computere unden problemer, vil gætte på at jeg har installeret MS Office på omkring 8 pcer.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 06-05-10 12:32

Hej !

Det er lidt vigtigt at skelne mellem firmalicenser og licenser til hjemmet.
Større firmaer kan have en licensaftale, hvor man løbende tilkøber "en ekstra installation", så der er ikke et fast antal licenser i "pakken".

Nu kender jeg ikke dit firma's politik, men hvis du af hensyn til dit arbejde får stillet med samme "licens" til rådighed hjemme, skal du nok ikke installere på for mange pc'ere.
Der findes dog en mulighed, hvor medarbejdere kan købe en licens til privat brug "gennem" firmaet.
De præcisere krav til firmaet kender jeg ikke helt, men mener at firmaet skal have en vedligeholdelses aftale med microsoft. Jeg tror en office 2007 entreprise koster et sted mellem 100 og 200 kr, alt efter indkøbsaftale.

Studieudgaver er normalt til 3 pc'ere. OEM udgave er KUN til den pc som fulgte med; køber du en ny pc, må du ikke flytte office med over på den.

Jeg har ikke oplevet at man ikke kan installere den samme office på flere computere, men om det er lovligt kan du kun se i licensbetingelserne.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 06-05-10 12:43

Hej igen.

Glemte lige en sidste kommentar.

Det har engang været sådan at du ikke måtte installere dele af officepakken på 1 pc og de resterende programmer på en anden. Jeg tror, at det stadig er gældende.

Hvad der sker hvis du installerer på flere computere.....
I værste fald kommer microsoft eller antipiratgruppen forbi med et krav, eller også sker der ikke noget.

Spørgsmålet skulle egentligt være moralsk i stedet for. I princippet er det det samme som med tv-licens. Kan du acceptere at nogle mennesker er sortseere, og nasser på os, der betaler for at DR og TV-2 (øh.... får de en del af licensen ???) kan lave tv ???

Mit holdning er klar. Hvis man ikke vil betale for en licens, bliver man nødt til at finde en anden løsning, f.eks. Open Office.