/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
FAXES Brændekløver
Fra : skaerm
Vist : 3234 gange
300 point
Dato : 10-02-10 17:35

Hej
Er her nogen som har erfaring med FAXES 7 tons 500 mm brændekløver, se til 7999 på IGNECO.dk ?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 18:07

Nej jeg drikker kun FAXE

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 10-02-10 19:16

hehe, men denne kløver er svensk, så næppe noget man kan drikke

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 19:19

en svensker, så er der ingen tvivl, det er kram der vil noget.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 10-02-10 19:39

skal kun bruge en, håber da den holder længe til den pris, så en burde være nok prøver bar og sprede mit spørgsmål, da jeg ikke ved hvor det passer ind.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 10-02-10 19:52

jeg har flere gange lejet denne maskine, den er bundsolid og god at arbejde med. Du kan sagtens få en der er billigere med det samme tryk, så er den bare uden ben og langsommere og ikke nær så pålidelig. Jeg har kløvet ca. 30 rM med denne maskine.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 10-02-10 20:06

det lyder interessant, skal ca bruge 25 rm pr år, så det skal være kvalitet fremfor discount

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 10-02-10 22:28

Det er det også, og det meste brænde havner på bordet så du kan kløve det en gang til. Du kan også købe eller få lavet et kryds så den kløver i 4 stykker med det samme, ret sejt.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 11-02-10 10:56

okay, det lyder jo fint det hele, men hvordan med hastigheden? er den så hurtig som lovet? (4 sek kløve tid) Og kan den flække det meste uden besvær?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-10 13:29

Den flækker faktisk alt, de allersejeste stykker kan du flække ude fra og ind mod midten. De 4 sek må være når man er øvet, det er sådan at man ikke behøver at køre helt tilbage hver gang men kan afpasse efter længden. Vi plejer at være to til kløvningen, så går det hurtigere. De 4 sek er nok fra når træet rammes til det er kløvet, men det skal jo også vendes eller der skal lægges nyt på. Men det går stærkt.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 11-02-10 14:09

tænkte mest på hvor hurtigt stemplet kører, på mange af hobby modellerne kører det megt langsomt frem.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-02-10 15:31

Stemplet kører rimeligt hurtigt, det er derfor at jeg siger at fra kløveren rammer træet passer det fint med 4 sek. De billige modeller er jo gearet ned for at give et større tryk og kører derfor langsommere,
de billige modeller står også sjældent på ben eller har bord

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 11-02-10 15:49

ja, det er nemlig det, har som nævnt andet steds, en harald nyborg model, og den er ikke hurtig ihvertfald..

Godkendelse af svar
Fra : skaerm

Dato : 11-02-10 15:50

Tak for svaret stig54.
sys jeg er blevet klogere, så det bliver nok en sådan model..

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-02-10 17:19

God fornøjelse