/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fodre DOF-erne ikke de vilde fugle??
Fra : FidoFlap
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 10-02-10 15:40

Køre DOF-erne på frihjul?? På Sjælland ser det ud til, efter hvad man kan læse om i medierne, at det er jægene der fodre de vilde fugle ved stranden medens onitologerne og naturfredningsfolk bare ser til.
Når det er jo også lettere at skælde jægerne ud for alverdens ting, fremfor at bekoste lidt foder. At råbe af andre, det koster jo ikke noget, selv om de stakkels fugle sulter og fryser. Der var godt nok en DOF formand der ikke kunne forstå, at hans folk ikke havde sat noget i gang endnu.

Fido

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-10 15:50

Ja--og det har de altid gjort.

- Det er bestemt en sjov oplevelse af fodre ænder og svaner om vinteren, men for bestandene som helhed er fodringen strengt taget unødvendig. Selvom det er lidt koldt for tiden, så er der derfor ingen grund til at gennemføre organiseret fodring af ænder og svaner rundt omkring i landet, siger Knud Flensted.

Klippet herfra
http://www.dof.dk/index.php?id=nyheder&s=nyheder&m=visning&nyhed_id=201

Et nemt og behageligt synspunkt

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-02-10 16:13

Til Dabj.

Nødvendigvis behøver man ikke at tage en biologs ord for troende, de siger så meget der ikke er hele sandheden, hvad for bukker hundrevis fugle så under for i disse dage, hvis ikke det er sult og kulde? Fint for ræven og rovfuglene også får føden.

Fido

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-10 17:39

Hvorfor skulle ornitologerne fodre når over 200.000 private fodrer. Vi er alle med i den store fugletælling og det ved ornitologerne og de ved i hvilke områder der ikke bliver fodret.
For ud over at aktivere folk til at indberette sete fugle, så er det også statistik for ornitologerne.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-02-10 14:59

Organisationen DOF, fodrer ikke fugle - meeen, mon dog ikke at medlemmerne fra DOF, altså som privat personer, fodrer fugle. Jeg kan da ikke tænke mig andet.
DOF'erne er da mennesker med de nøjagtige samme følelser for sulte væsner som andre mennesker i dette land.

At så DOF'erne generelt har en anden indfaldsvinkel til naturen end os jægerne....Tjae, det er DOF'erne jo i deres gode ret til at have.

Annuller spørgsmålet
Fra : FidoFlap

Dato : 12-02-10 06:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

færdig debatteret