/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde e - f drevet efter format
Fra : flemse123
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 03-11-01 17:11

Hej !
Jeg har en 30 GB harddisk, som jeg har partioneret som c d e f -drev.
På grund af problemer med win 2000 og driver til lydkortet formaterede jeg c og d drevene om igen og installerede win98 og ME. Så kunne den finde lydkortet igen.
Imidlertid har jeg haft alle mine programmer liggende på f drevet. Og nu kan jeg ikke finde drevet. Findes der en måde hvorpå man finde drevet igen ??
Det ville være ærgerligt, hvis jeg skulle lave en fdisk og så miste alle prg og data.
mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 03-11-01 17:16

Kender du programmet Partition Magic??
Det er desværre lidt svært at få fat på, men det vil kunne fortælle dig, om dine partitioner stadig er der.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 03-11-01 17:21

Partion magic kan hentes het
http://www.watchme.dk/
et virkelig godt program som Andreas henviser til
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 03-11-01 17:24

Hej
Erhm.. Er du sikker på at dit "f"drev ikke er et NTFS drev? -som kun kan ses af windows 2k, og NT...

... Du kan dog hente en eller andne NTFS viewer, så du kan se dit NTFS drev fra win98/ME..
Jeg tror det er der problemet er.. Der er ikke så meget at gøre ved det, du kan installere win2k, redde alle tingene, og så fdiske det..!
Mh
Basses

Kommentar
Fra : Lars88

Dato : 03-11-01 17:26

Ellers skal du kører fdisk fra din Win98 start disk. Her skal du slette partitionerne, der hedder NTFS - dette win 2000s filsystem. I stedet skal du oprette dos-partitioner (fat/fat32). Herefter skal du formatere din partitioner og disken burde være klar til brug - det er selvfølge ærgeligt hvis du har data på drevet du gerne vil genbruge - i så fald må du komme disken over i en computer med win2000 der også har brænder og få brændt disse data ud.

Mvh Lars

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 03-11-01 17:27

Partition Maciq vil måske kunnekonvertere drevet til FAT32 uden tab, det er et lækkert program

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 03-11-01 17:34

Tak for svarene, jeg vil downloade pm programmet og se om den kan bruges - ellers må jeg følge Basses råd og gå den tunge gang og reinstallere win2k.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-01 01:41

"flemse123" <flemse123.news@kandu.dk> wrote:

>Hej !
>Jeg har en 30 GB harddisk, som jeg har partioneret som c d e f -drev.
>På grund af problemer med win 2000 og driver til lydkortet formaterede
>jeg c og d drevene om igen og installerede win98 og ME. Så kunne den
>finde lydkortet igen.
>Imidlertid har jeg haft alle mine programmer liggende på f drevet. Og nu
>kan jeg ikke finde drevet. Findes der en måde hvorpå man finde drevet
>igen ??
>Det ville være ærgerligt, hvis jeg skulle lave en fdisk og så miste alle
>prg og data.
>mvh
>Flemming

Var E: og F: FAT eller NTFS partitioner?
--
Svend Olaf

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 04-11-01 09:41

Hej Svend Olaf !
De var NTFS partitioner. Jeg skriver var for jeg har siden brugt Partition Magic på de 2 drev og fik dem konverteret over til FAT 32 uden problemer. Et virkeligt godt som kan anbefales andre i en lignende situation !
mvh
Flemming