/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte billede med formel
Fra : ejay1982
Vist : 911 gange
55 point
Dato : 09-02-10 09:53

Jeg ville høre om det er muligt at f.eks. bruge en hvis formel, så excel sætter et billede ind alt efter hvilken værdi man vælger?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 13:25

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
If Target.Address = "$A$1" Then
lTop = Range("A1").Top
lleft = Range("A1").Left
lWidth = 50
lHeight = 50
ActiveSheet.Pictures.Delete
sti = ThisWorkbook.Path

Select Case Target
Case Is < 1, 0
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("C:\Documents and Settings\All Users\Documents\My Pictures\Sample Pictures\" & "\Sunset.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Is > 1, 0
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("C:\Documents and Settings\All Users\Documents\My Pictures\Sample Pictures\" & "\Winter.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Else
Exit Sub
End Select
Set shpTemp = Nothing
End If
End Sub

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 09-02-10 13:38

Men jeg kan ikke "bare" skrive alt det i en celle og så virker det, vel?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 14:17

Denne kode skal indsættes i arkets kodemodul.
Højreklik på arkfanen "ark1" , vælg vis kode.
Indsæt koden i det tomme felt.

Har du evt. lidt flere oplysninger værdier, billeder mm
Så skal jeg nok hjælpe med at rette til.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 09-02-10 14:41

Værdierne er Reflex SB/SF, Reflex SB/2, Reflex SF, Reflex LS, Reflex US, Andet
og billedernes koder er:
F:\VVB\SB.jpg
F:\VVB\SB2.jpg
F:\VVB\SF.jpg
F:\VVB\LS.jpg
F:\VVB\US.jpg
og ved andet skal den ikke vise et billede hvis det er muligt

Kan man og gøre så det blive placeret i celle M5 - AA22?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 14:46

I hvilken celle skrives teksten?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 14:56

Fyraften.
Lidt hjælp

If Target.Address = "$A$1" Then denne linje henviser til den celle du skriver værdien i.

lTop = Range("A1").Top Det er den celle billedet skal placeres i.
lleft = Range("A1").Left

Case Is < 1, 0 den værdi der indsætter billedet.

AddPicture("C:\Documents and Settings\All Users\Documents\My Pictures\Sample Pictures\" & "\Sunset.jpg",
Hvor billedet ligger på computeren

Jeg kigger på det lidt senere i dag.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 09-02-10 16:01

Jeg har prøvet men når jeg indtaster en værdi i feltet kommer der en fejl op:

Run-time error '6':
Overflow

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 20:28

M5 - AA22

Er det billedets str.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 09-02-10 20:35

Prøv denne
[CODE][/Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
If Target.Address = "$A$1" Then
lTop = Range("M5").Top
lleft = Range("M5").Left
lWidth = 710
lHeight = 280
ActiveSheet.Pictures.Delete
sti = ThisWorkbook.Path

Select Case Target
Case "Reflex SB/SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SB/2"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB2.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Else
Exit Sub
End Select
Set shpTemp = Nothing
End If
End Sub]

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 10-02-10 09:29

Hvis jeg skriver den direkte ind laver den, den første og den sidste linje rød

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-02-10 10:14

Hej Jeg forsøgte at indsætte det i en kodesektion.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
If Target.Address = "$M$5" Then
lTop = Range("AA22").Top
lleft = Range("AA22").Left
lWidth = 710
lHeight = 280
ActiveSheet.Pictures.Delete
sti = ThisWorkbook.Path

Select Case Target
Case "Reflex SB/SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SB/2"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB2.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Else
Exit Sub
End Select
Set shpTemp = Nothing
End If
End Sub

Den er nu lavet så teksten skrives i M5
og billedet indsættes i AA22

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-02-10 10:24

Disse linjer styrer billedets størrelse.

lWidth = 710
lHeight = 280

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-02-10 10:34

Alle billeder

[Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
If Target.Address = "$M$5" Then
lTop = Range("AA22").Top
lleft = Range("AA22").Left
lWidth = 450
lHeight = 260
ActiveSheet.Pictures.Delete
sti = ThisWorkbook.Path

Select Case Target
Case "Reflex SB/SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SB/2"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB2.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SF.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex LS"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\LS.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex US"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\US.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Else
Exit Sub
End Select
Set shpTemp = Nothing
End If
End Sub][/CODE]

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-02-10 10:34

Kode
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
If Target.Address = "$M$5" Then
lTop = Range("AA22").Top
lleft = Range("AA22").Left
lWidth = 450
lHeight = 260
ActiveSheet.Pictures.Delete
sti = ThisWorkbook.Path

Select Case Target
Case "Reflex SB/SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB.jpg", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SB/2"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SB2.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex SF"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\SF.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex LS"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\LS.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case "Reflex US"
Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture("F:\VVB\" & "\US.jpg ", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
Case Else
Exit Sub
End Select
Set shpTemp = Nothing
End If
End Sub

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 10-02-10 10:36

Hmmm.... det virker ikke helt, den kommer ikke med nogen fejl men den sætter heller ikke billedet ind

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 10-02-10 10:57

Virker stadig ikke.... tror jeg giver op
, men tak for hjælpen alligevel

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-02-10 11:34

Husk når du skriver teksten "Reflex SB/2" skal det skrives præcis som det står med store og små bogstaver.