/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Internet er blevet langsomt
Fra : marc43
Vist : 1281 gange
100 point
Dato : 08-02-10 20:53

Mit internet (firefox) er blevet meget langsomt. Jeg har tjekket for virus, malware og spyware og der er ikke nogen. Der er heller ingen mærkelige processer, der kører i baggrunden.

Det kører sådan lidt i klumper. Det kan virke OK i et minuts tid og så kan den bare hænge hvis jeg klikker på et link. Det samme er hvis jeg bruger TDCs hastighedstest. Hastigheden skal ligge på omkring mbit og imens den måler kan den lige pludselig falde til 0,6?

Jeg har også prøvet at sætte avast antivirus på pause, men det er ikke den, der sløver det.

Har I nogle ideer? en side som fx. google.com kan tage en evighed at åbne og den har jo næsten ikke noget indhold. IE kører bedre, men ikke optimalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-10 20:58

Du kontakter din udbyder

Hvis hastigheden falder under måling er det jo ENTEN din udbyder eller måden du kobler op på..... (router o.lign.)

Det har næppe noget med maskinen at gøre....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-10 21:01

Samme her, nogle sider er ok, men mange "hænger" lidt,
tror de roder med et eller andet, har TDC

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-10 21:03

Kan kun være din udbyder. Frosten er måske ved at krybe i dit kobber

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-02-10 21:06

Det er Oister USB så der er ikke noget kobber

Der står ikke noget på deres side, men man kan jo godt forestille sig, at noget stadig går via TDC. Det kan være, at jeg skal vente et par dage, hvis andre også føler, at det hænger lidt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-10 21:08

Med Oyster er der godt nok ikke meget kobber. Men hvis der er ekstremt overskyet og mystiske vejrforhold kan det sagtens drille. Husk på det kommer via satellitter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-10 21:08

Jeg har også TDC... der er ikke noget der hænger her

(nu skal jeg da passe på med hvad jeg siger, men jeg har altså ikke haft problemer endnu)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-02-10 21:59

Citat
Husk på det kommer via satellitter

det er 3g, altså telefon.
der er sq ikke nogen der har råd til at køre internet via satelit. selv mærsk sparer på satelitforbruget

da du kører 3g er der rigtig mange forhold der gør sig gældende, men det er ikke unormalt at det svinger meget og kan også virke ustabilt hvis der er mange i dit område der bruger det eller hvis du er i et område med dårlig dækning.
der er også mange steder der kun kan køre 2g og så går det RIGTIG langsomt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-10 22:43

Citat
Jeg har også TDC... der er ikke noget der hænger her

Måske ikke endnu, men det kommer med alderen Nordsted!
Ja Oister benytter "3"'s netværk, og alt efter hvor langt uden for byen du bor, så er signalet dårligere, jo længere væk. For de har kun master der hvor der er mange kunder, og hvor kronerne kan rulle ned i foret!
Jo det har jo også noget med TDC at gøre, for det meste af mobiltrafikken, køre jo i jordkabler det meste af vejen, og her er det jo TDC der har de fleste kabler.

Annuller spørgsmålet
Fra : marc43

Dato : 09-02-10 09:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Årsagen har sandsynligvis været en windows-opdatering. Jeg genskabte for den 3. februar og nu kører det igen som det skal