/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2007 - tekst i mail ændres
Fra : webirene
Vist : 1887 gange
100 point
Dato : 07-02-10 21:37

Jeg har eksempler på at når jeg sender en mail, så bliver teksten ændret undervejs til modtageren. Store og små bogstaver. Stavning af ord ændres. Nogle sætninger gentages - og det hele ender med at blive noget vrøvl. Jeg har opdtaget det, når jeg modtager svar tilbage på mine mails - så er teksten anderledes, end den tekst jeg læser i min egen sendt post. Modtageren har også bekræftet at det ser underligt ud, når han modtager mail fra mig.
Hvad er der galt - ved ikke helt om det kun er når jeg mailer med een bestemt. Nedenfor har jeg kopieret et eksempel ind :

Kopi fra min "sendt mail":
Ifølge statistikken havde hjemmesiden i januar måned 2010 4880 besøgende (1204 unikke besøgende). Det var den højeste måned nogensinde i hjemmesidens historie siden efteråret 2003. Det gennemsnitlige antal besøg i 2009 var 3197 pr. måned.

Ændret til følgende hos modtageren og i besvar mailen retur fra samme:
Ifølge statistikken Havde hjemmesiden i januar måned 2010 4880 2010 4880 2010 4880 2010 4880 besøgende (1204 unikke besøgende). Det var den Højeste måned nogensinde i hjemmesidens historie siden efteråret 2003. Det Gennemsnitlige antal besøg i 2009 var 3,197 pr. måned.2010 4880 2010 4880 besøgende (1204 unikke besøgende). Det var den Højeste måned nogensinde i hjemmesidens historie siden efteråret 2003. Det Gennemsnitlige antal besøg i 2009 var 3,197 pr. måned. 2010 4880 2010 4880 2010 4880 2010 4880 besøgende (1204 unikke besøgende). Det var den Højeste måned nogensinde i hjemmesidens historie siden efteråret 2003. Det Gennemsnitlige antal besøg i 2009 var 3,197 pr. måned.2010 4880 2010 4880 besøgende (1204 unikke besøgende). Det var den Højeste måned nogensinde i hjemmesidens historie siden efteråret 2003. Det Gennemsnitlige antal besøg i 2009 var 3,197 pr. måned.

Håber nogen kan hjælpe mig - det ser jo helt pinligt ud - og kan virke ganske uforståeligt.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-10 21:42

Det lyder meget mærkeligt!

Er det kun en bestemt modtager det sker hos, eller er det alle?

Hvis det kun er en modtager, kunne problemet jo ligge hos modtageren.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 07-02-10 21:49

Jeg er ikke helt sikker - men jeg tror ikke jeg har set det ved andre.

Han er til gengæld een, som modtager mails rigtig mange steder fra, og jeg har spurgt ham - og det virker ikke som om han oplever det andre steder fra.

Jeg vil umiddelbart sige at jeg kører med standard indstillinger i outlooken, jeg mener ikke jeg på noget tidspunkt har ændret på opsætningen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-10 23:35

Har du selv bemærket, hvad der umiddelbart trigger din gentagne tekst:

Det virker som om, at det er teksten 2010 4880 der bliver gentaget flere gange, og derefter gentages denne tekst, et vist antal gange. Men derimod gentages start teksten Ifølge statistikken Havde hjemmesiden i januar måned ikke.

PS: 2010 4880 er et mobil nummer på en person der er nævnte hos http://www.dch-danmark.dk/

Og dit andet problem med Stort begyndelses bogstav optræder umiddelbart kun ved (H og G), umiddelbart kun ved følgende 3 ord: Havde, Højeste og Gennemsnitlige.
Det er meget mærkeligt. - Det virker nærmest som, om enten du eller modtageres har nogle regler, der udfører store bogstaver og kopiering af teksten - det kunne evt, også være noget autokorrektur.

Prøv evt. at ændre den originale tekst 2010 4880 f.eks. til 2010, haft 4880 og så send mailen igen til personen som test - så kan det være interessant hvilket resultat, der så fremkommer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-10 16:57

Og du kan måske nøjes med at sende til dig selv for at se hvordan det spænder af. Hvis du ingen fejl har i den mail du sender til dig selv men der stadig er fejl i den mail du sender til kammeraten, er det på din pc der er problemer.

En tanke. HVad for font skriver du med, det kan vel ikke tænkes at du skriver med en meget sjælden font og serveren du sender igennem ikke kan genkende den. Bare en strøtanke.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 08-02-10 18:51

Har prøvet at sende mailen med de rettelser som IBM760 foreslår. Afventer respons fra modtageren.

Til Fijalas forslag - kan jeg oplyse at der ikke sker rettelser i teksten, når jeg sender internt mellem egne mailadresser. Det kunne måske godt tyde på, at der er noget galt hos modtageren.

Skrifttypen / Font: Calibri

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-10 19:01

Se det var en brugbar oplysning, jeg tror faktisk at fejlen kan ligge hos din kammerat. Måske han ikke kører med HTML men kun som ren tekst. Jeg har set det ændre sig i den forbindelse

Citat
Ændre meddelelsesformatet til HTML-, RTF- eller almindeligt tekstformat
Ikke alle e-mail-programmer er ens, så du skal bruge et meddelelsesformat, der understøttes af modtagerens program. Med Microsoft Office Outlook får du fleksibilitet i meddelelsesformater, som er nyttige i forskellige situationer. Det meddelelsesformat, du vælger, bestemmer, om du kan tilføje formateret tekst, f.eks. fede skrifttyper, farvede skrifttyper og punkttegn, og om du kan tilføje billeder i meddelelsesteksten. Husk dog, at hvis du vælger et meddelelsesformat, der giver dig mulighed for at tilføje disse funktioner, er det ikke ensbetydende med, at modtageren kan se dem. Dette skyldes, at nogle e-mail-programmer ikke understøtter formaterede tekstmeddelelser eller billeder.

Denne artikel indeholder

--------------------------------------------------------------------------------
Forskelle på meddelelsesformater
Ændre meddelelsesformatet for alle meddelelser
Ændre meddelelsesformatet for alle meddelelser, der sendes til en bestemt internetmodtager
Ændre meddelelsesformatet for en enkelt meddelelse

--------------------------------------------------------------------------------

Forskelle på meddelelsesformater
Microsoft Office Outlook 2007 understøtter tre meddelelsesformater:

Almindelig tekst Dette er et format, som understøttes af alle e-mail-programmer. Du kan konfigurere Outlook til kun at åbne meddelelser i almindeligt tekstformat. Formatet Almindelig tekst understøtter dog ikke fed, kursiv eller farvede skrifttyper samt anden tekstformatering. Det understøtter heller ikke billeder, der vises direkte i meddelelsesteksten, selvom billederne kan medtages som vedhæftede filer.
Outlook RTF-format (Rich Text Format) Dette er et Microsoft-format, som kun følgende e-mail-programmer understøtter:
Microsoft Exchange Client version 4.0 og 5.0
Microsoft Office Outlook 2007
Microsoft Office Outlook 2003
Microsoft Outlook 97, 98, 2000 og 2002
Du kan bruge RTF-format, når du sender meddelelser internt i en virksomhed, som bruger Microsoft Exchange. Det kan dog ikke anbefales at bruge HTML-formatet. RTF understøtter tekstformatering, herunder punkttegn, justering og sammenkædede objekter. Som standard konverterer Outlook automatisk RTF-formaterede meddelelser til HTML, når du sender dem til en internetmodtager, så meddelelsesformateringen bevares, og vedhæftede filer modtages. Outlook formaterer også automatisk mødeindkaldelser og opgaveanmodninger og meddelelser med responsknapper, så disse emner kan sendes intakt på tværs af internettet til andre Outlook-brugere, uanset meddelelsens standardformat. Hvis meddelelsen er en opgave eller en mødeindkaldelse, vil Outlook automatisk konvertere den til internetkalenderformat, et almindeligt format til kalenderelementer, der sendes via internettet, så andre e-mail-programmer kan understøtte den.
HTML Dette er standardmeddelelsesformatet i Outlook. Det er også det bedste format at bruge, når du vil oprette meddelelser, der skal ligne traditionelle dokumenter, med forskellige skrifttyper, farver og punktlister. Når du vælger en af de indstillinger, der giver mulighed for at bruge formatering (HTML eller RTF), sendes meddelelsen som standard i HTML-format. Så når du bruger HTML, ved du, at det, du sender, er det, modtageren vil se.

Bemærk! Når du besvarer en meddelelse, bevares den oprindelige meddelelses format i Outlook. Hvis du markerer afkrydsningsfeltet Læs alle standard-e-mails som almindelig tekst, formateres dit svar som almindelig tekst. Du kan også klikke på oplysningspanelet, ændre meddelelsesformatet til HTML eller RTF og derefter svare. Hvis du ændrer meddelelsesformatet, formateres svaret med det valgte format.

Tilbage til toppen

Ændre meddelelsesformatet for alle meddelelser
Du kan konfigurere Outlook, så alle nye e-mails bruger det samme valgte meddelelsesformat.

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Postformat.
Klik på det ønskede format på listen Meddelelse i dette meddelelsesformat.
Tilbage til toppen

Ændre formatet for alle de meddelelser, der sendes til en bestemt internetmodtager
Åbn modtagerens kontaktpersonkort.
Dobbeltklik på modtagerens e-mail-adresse i boksen E-mail.
Vælg på listen Internetformat det format, du vil bruge ved meddelelser til denne modtager.
Bemærk! Du kan kun ændre formatet for de meddelelser, der sendes til en kontaktperson med en SMTP-e-mail-adresse. En SMTP-e-mail-adresse indeholder symbolet @ – f.eks. barbara@contoso.com. Hvis du bruger en Exchange-konto og sender en e-mail til en anden person i organisationen, som også bruger en Exchange-konto, er denne funktion ikke tilgængelig.

Tilbage til toppen

Angive meddelelsesformatet for en ny meddelelse
Begynd på en ny e-mail.
Åbn meddelelsen, og klik i gruppen Format under fanen Meddelelsesindstillinger på det format, du vil bruge (Almindelig tekst, HTML eller RTF).
Tilbage til toppen

Se også
Ændre e-mailens udseende
Ændre standardskrifttype i e-mails
Fjerne eller ændre baggrunde og brevpapir på svar og videresendelser
Hvad er en Microsoft Exchange-konto?
Oprette en e-mail
Var disse oplysninger nyttige?

Fortæl Microsoft, hvordan oplysningerne var nyttige (valgfrit): Fortæl Microsoft, hvordan vi kan gøre oplysningerne nyttigere (valgfrit):
Fortæl Microsoft, hvad du forsøgte at gøre (valgfrit):

Din feedback sendes.

Tak, fordi du sender din feedback til Microsoft.
Ændre min feedback
Microsoft kan ikke svare på alle kommentarer, som vi modtager. Feedback bruges dog altid til løbende forbedringer af vores produkter og løsninger.

Har du brug for support, eller har du et forslag til et produkt? Kontakt os.

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 08-02-10 19:46

Lige et tillægsspørgsmål - hvis jeg har forstået det korrekt kan jeg ændre mine standardoplysninger for den ene modtager jeg har problemer med efter følgende opskrift:

"Ændre formatet for alle de meddelelser, der sendes til en bestemt internetmodtager
Åbn modtagerens kontaktpersonkort.
Dobbeltklik på modtagerens e-mail-adresse i boksen E-mail.
Vælg på listen Internetformat det format, du vil bruge ved meddelelser til denne modtager.
Bemærk! Du kan kun ændre formatet for de meddelelser, der sendes til en kontaktperson med en SMTP-e-mail-adresse. En SMTP-e-mail-adresse indeholder symbolet @ – f.eks. barbara@contoso.com. Hvis du bruger en Exchange-konto og sender en e-mail til en anden person i organisationen, som også bruger en Exchange-konto, er denne funktion ikke tilgængelig. "

Jeg har bare stadig lidt i tvivl om, hvorvidt jeg bør vælge RTF eller alm. tekst? Lige nu står den med at Outlook bestemmer

Godkendelse af svar
Fra : webirene

Dato : 10-02-10 21:43

Tak for svaret Fijala.