/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TSSTcorp CD/DVDW TS-H552D
Fra : GlenTrust
Vist : 1110 gange
50 point
Dato : 07-02-10 17:49

Hej Alle.

Jeg sider her med en vens computer, og jeg kan ikke få CD/DVD drevet til at virke.

Når jeg åbner "denne computer" kan jeg slet ikke se drevet, så det tyder jo på at det er fordi det ikke er installeret korrekt. Når jeg åbner enhedshåndtering, så kan jeg se at drevet blir genkendt som TSSTcorp CD/DVDW TS-H552D men at der også er et lille gult ! ved det. Jeg har prøvet at opdatere driveren igennem enhedshåndtering, men den finder ikke noget bedre end den driver der allerede er installeret siger den. Hvis jeg prøvet at fjerne drevet, igen i enhedshåndtering og så igen søger på Plug and play enheder så finder den drevet igen, men jeg får så beskeden at der opstod et problem under installationen af enheden og at enheden muligvis ikke fungere korrekt.

Computeren er en HP, så jeg har været på HP's hjemmeside og kigge lige, der kunne jeg indtaste modelnummeret og så få en liste over alle de drivere der var til download, der var godt nok os en CD/DVD driver, men den driver er til TSSTcorp CD/DVDW TS-H552B altså B og ikke D, jeg prøvede nu alligevel og hente og installre den, men der får jeg bare afvide at det ikke er sådan er enhed jeg har i mit system så derfor afsluttes installationen.

Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige ting for at se om jeg kunne få installeret driveren på ny men har ikke haft noget held overhovedet, så nu håber jeg virkelig i kan hjælpe mig her inde.. Det plejer i at kunde.. :) så forhåbentlig os denne gang.

På forhånd tak.

Mvh Glen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-02-10 18:46

Er den stillet rigtigt som master/slave ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-10 19:11

Ny firmware til drevet: http://drivers.softpedia.com/progDownload/Samsung-TS-H552D0-TG00-Download-14967.html ingen garanti for at det virker, men et forsøg værd

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 07-02-10 19:35

Ole, jeg vill lige skille den ad og se om den står rigtigt. Den er lige igang med at køre lidt spyware scanning nu, så det blir lige når den er færdig. Så vender jeg tilbage.

O.v.n. Jeg kigger lige på det.

På forhånd tak begge to.

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 07-02-10 19:39

o.v.n. Den fil jeg kan hente via dit link, er den .bin fil.. hvordan skal jeg bruge den helt præcis? jeg er nemlig stødt på den før via min søgen efter en løsning, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge den .bin fil til noget. Nogen forslag?

Mvh Glen

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 07-02-10 20:19

Ole, Den stod til Cabel sellect, altså CS og ikke som slave, men det er det eneste drev der er i maskinen, så er der jo en HD også men det er en SATA HD så det skulle vel ikke have nogen indflydelse eller hva? jeg har prøvet at sætte DVD drevet til master nu, men det gav ikke noget, desværre. Men skal den egentlig ikke stå til CS når det er den eneste IDE enhed der er i maskinen?

Mvh Glen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-10 20:42

Der kan man se hvad der kan ske når jeg bare finder et link jeg havde ikke set efter hvilken format filen er i, måske kan eksperter hjælpe dig, jeg ved ikke hvordan du skal håndtere filen, prøv Microsoft om de kan løse problemet: http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Ben-us%3B314060&x=12&y=13# der skulle være en god chance for at Fix it for me skulle hjælpe

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-02-10 20:45

Jeg må indrømme, at jeg ikke er kommet længere end til IDE interface, så jeg skal ikke kunne sige noget om SATA og IDE mod hinanden eller sammen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 07-02-10 23:58

O.v.n

Sådan! Det var sgu da smart med det der "Fix it" Jeg anede slet ikke at den support eksisterede, der kan man bare se, man blir klogere hver dag.. :) Tusind tak for hjælpen, nu køre det bare som det skal.

Problem ifølge Fix it, var at nogle device specifike filter drivers var ødelagte.. Så det var lidt som jeg havde forventet, altså at det var et driver problem, men hvordan jeg skulle fikse det kunne jeg ikke regne nu da jeg ikke kunne finde en brugbar driver på nettet.

Endnu en gang tak for det, altid rart med endnu et værktøj til problem løsning. :)

Ole: Sata og IDE køre helt fint sammen, det gør det ihvertfald i min egen maskine. Så det kan du roligt bevæge dig ud i. Du vil nu os få størrer glæde af Sata, det er noget hurtigere end IDE. Ellers tak for interessen i at finde en løsning.

Mvh Glen

Godkendelse af svar
Fra : GlenTrust

Dato : 07-02-10 23:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-10 00:38

Selv tak - godt at Fix it virkede og du kan bruge drevet igen