/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg spørger bare...
Fra : molokyle
Vist : 896 gange
500 point
Dato : 07-02-10 17:32

Hvad hed den: " Elektriske ÅL" ( http://da.wikipedia.org/wiki/Elektrisk_%C3%A5l )

FØR...r elektriciteten ( http://www.emu.dk/elever4-6/natfag/el/forsyning/index.html )

...blev opdaget ???

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 510 point
Dato : 07-02-10 17:37

En vandslange ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-10 17:39

..altså FØR år 1820 (Ørsted ..osv.)???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-10 17:40

Jf:
Citat
Slægt: ''Electrophorus''

Gill, 1864

Art: ''E. electricus''

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 07-02-10 17:44

Hvis man kigger på http://en.wikipedia.org/wiki/Gymnotiformes kan man se at den ikke er en ål men en "knífefish" så mon ikke det er det den hed inden Ørsted

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-10 17:47

Tæt på Dahab

..jeg vil nu mene:

En ...spændingsfyldt fisk ???

..eller:

..en strømvandsfisk ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 07-02-10 17:51

Ha ja, det kunne også sagtens være

Kildefisk ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-02-10 18:03

Den hed "Av for fanden da, hold nallerne fra det skide bæst"!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 07-02-10 18:22

Det kan man jo gøre sig mange tanker om uden derved at blive sikker.
Måske havde ingen opdaget den før elekticiteten blev fundet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-02-10 18:23

Hmmmm har tidligere slået det op og fandt ud af, at den "Elektriske ål" ikke er beskrevet før elektriciteten blev opdaget....såååå den hed ikke noget. Godt det samme, for ellers havde de vel et problem ved dåbshandlingen