/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
træpiller
Fra : kimstorm
Vist : 1238 gange
100 point
Dato : 07-02-10 16:10

hej
Har et stokerfyr hvor jeg fyrer med træpiller. Har hørt at der er en del forskel på træpillernes kvalitet
hvilket jeg også kan se ,at der er på priserne. Er der nogle der ved hvor man kan købe nogle piller til rimelig pris som også har en rimelig kvalitet ? Har selv fundet lavepriser.dk der er de meget billige men kan være at kvaliteten er derefter, måske er der n ogle der har n ogle erfaringer de vil dele med mig.... Bor på fyn iøvrigt
mvh stoker kim

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 07-02-10 16:32
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-02-10 16:59

jeg køber piller hos kk-import i sæby og giver 1800 incl. moms og levering pr palle. og det er en udmærket kvalitet. men som du selv skriver, så er der rigtig meget forskel på både kvalitet og pris, og de to ting behøver ikke nødvendigvis at følges ad.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-02-10 18:19

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=tr%C3%A6piller+hp+kvalitet&meta=&aq=0&oq=tr%C3%A6piller+hp&fp=93dfdc3bf3cac695

Køb i HP kvalitet.

PS jeg har skrottet pillefyret, gider ikke det bøvl med aske og rensearbejde.
Kører med oliefyr igen, koste hvad det vil.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-02-10 08:52

Hej,
Jeg har altid fået fra DLG og har sådan set været tilfreds. Så prøvede jeg nogle andre og jeg fik en mærkbar forbedring af varmen. Så tjek kvaliteten og få oplyst brændværdien som kan ligge fra 33 til 46.
1 ton i Bigbag 1875, incl. moms. Snak med Lars tlf. 40 16 95 99 Fårvang/Hammel. Det er en rigtig god kvalitet med brændværdi på 46. Men jeg ved jo ikke hvor du bor i landet.
Mange steder er der f.eks kun 600 eller 900 kg på en palle. Så pas på når du får en palle pris.

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-10 09:04

Prøv at se på :
http://www.stokerpro.dk/
der kan man finde mange gode råd til os der bruger piller!
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm

Dato : 10-02-10 08:21

Tak for svaret olehenne.

Kommentar
Fra : stokerbruger

Dato : 17-10-10 23:10

Jeg har købt forskellige steder fra til mit stokerfyr og kan kun fraråde at købe de billigste træpiller. Pris og kvalitet hænger meget godt sammen, når det drejer sig om træpiller. De billige træpiller er som regel ensbetydende med både en del smuld i sækkene, høj askeværdi og slagger. Har man været uheldig kan man til nøds forsøge at indstille fyret - så det passer bedre til de træpiller man er nødt til at bruge færdig.
Har selv købt hos scandicwood og kan kun anbefale dem. De kører fuldstændigt problemfrit.