/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hunstik
Fra : Peachez
Vist : 4510 gange
148 point
Dato : 07-02-10 10:21

Hej
Jeg ved ikke, om det er ok at jeg skriver mit indlæg i denne kategori, men jeg vidste ikke, hvor jeg ellers skulle sætte det henne?

Det jeg søger er et fladt hunstik, da jeg skal ha sat en kabelbakke op og den lige vil passe ind.
Så jeg håber, at der er en af jer, der måske kan fortælle mig, hvor jeg kan finde sådan et henne?
Jeg har søgt på google men uden held

På forhånd tak
Line

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-10 11:24

Du må forklare bedre . Man sætter da ikke kabelbakker i hunstik .

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 07-02-10 11:31

Hahaha nej :)
Jeg har et tv der hænger på vægen, så jeg vil gerne skjule ledningen, men ledningen er for kort til, at den kan nå igennem kabelbakken og hen til stikket i væggen. Så hvis jeg kunne finde et fladt hunstik, så kunne jeg jo koble mit tv strømstik i det flade hunstik og så lave en forlænger på den måde :)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-02-10 11:46

Citat
men ledningen er for kort til, at den kan nå igennem kabelbakken og hen til stikket i væggen.

Du sætter en længere ledning i, det andet er noget rod.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 07-02-10 11:48

Brorteil: Hvor kan man så købe den henne? :)

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 148 point
Dato : 07-02-10 12:29

Du må ikke skifte tv elledningen ud hvis der er garanti på. De flade hunstik forhandles ikke mere, men kan du ikke skjule et rundt hunstik bag tv´et og lave forlængelsen derfra?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-02-10 12:42

Øh hvad hjælper et fladt hunstik?? Tv'er har da i maaaange år været med runde stik...

Som ander forslår... Et længere forlænger kabel og så rinker du det op bag tv'et... Det andet er noget fusk....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-02-10 12:51

Citat
Tv'er har da i maaaange år været med runde stik...

Du er helt forkert på den

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-02-10 12:54

Citat
Du er helt forkert på den

Øh... Dem jeg har købt har da været det.... Og det plejer da at være de runde med jord uden ben som egentligt ikke er lovlige...

Nu har jeg ikke sat mig ind i stærkstrømsrelementet, men skal der reelt ikke være jordben på alle stik i dag?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-02-10 13:10

Citat
men skal der reelt ikke være jordben på alle stik i dag?

Nej, det kommer an på apparatets/kabinettets isolering.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-02-10 13:15

Det er intet problem. Du skal ikke samle et hanstik og et hunstik i en kabelbakke.
Du laver en forlængerledning der kan nå fra dit TV gennem kabelbakken og til stikkontakten. Du samler så dit hanstik fra dit TV med et hunstik fra din forlængerledning og ruller resten op bag dit tv, eller kort ledningen op fra dit TV.
SÅDAN nemt og let.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Peachez

Dato : 07-02-10 14:46

Tak for svaret stig54.
Den havde jeg ik lige tænkt på.. Det gør jo det hele meget nemmere