/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TV tuner til PC
Fra : amlupo
Vist : 740 gange
300 point
Dato : 07-02-10 09:47

Hej igen

Efter det nye tv signals indtog er min søns tv til hans store fortrydelse ikke længere brugbart. Han vil også gerne have en stor 32 tommer skærm til sin PC. Først tænkte han på at købe et LCD TV og bruge det som skærm men det koster ca 3500 kr. Og så spørgsmålet : Kan han ikke gøre det billigere ved at købe et tv tuner kort til sin pc og så se dr1 og tv2 på sin PC via den nye skærm (som han ikke har købt endnu) Og vil det virke med det nye signal , eller skal han have en mpeg box foran ? Ved godt han bare kunne købe box til sit gamle tv men det fylder jo også og det andet var smartere

Mvh Martin

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 310 point
Dato : 07-02-10 10:02

Med en digitat tv tuner til MPEG4 isat PC kan han se de nye digitale programmer der er gratis, og med det rigtige program kan han se tv i det ene hjørne og bruge pc på samme tid.
Der kan også fåer en en digital tuner til USB porten, der virker på samme måde.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-02-10 10:15
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-02-10 10:43
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-02-10 13:54

Der er en hel liste her:
http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=1446070

Jeg købte en "Hauppauge Ministick HD" i går, det er den billigste der kan vise alle kanalerne også efter 2012. Jeg har endnu ikke fået den til at give lyd på mpeg4 kanalerne, men det kommer nok.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-02-10 14:51

http://www.sedirekte.dk/
se DR1 og 2 her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-10 17:38

Denne usb til DVB T/C er udmærket, har lige købt en, bruger den med Yousee
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=192924

Et fint udvalg her
http://www.happii.dk/IT/Multimedie/TVtunere.aspx

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-02-10 00:18

<Somewhat OT>Jeg fin min tuner til at virke, vha Monogram AAC decoder, hurra</Somewhat OT>

Når du køber en tuner skal du huske huske at få den rigtige type, hvis det er til almindelig antenne er det DVB T

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 08-02-10 17:21

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 08-02-10 17:26

Selv tak