/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan Terrano 2.7 hvad må den koste?
Fra : malmin
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 06-02-10 17:53

Jeg er blevet tilbudt en Nissan Terrano 2.7 TDi 4x4 SR.

Det er en privat sælger, som jeg har ABSOLUT tillid til. Det er en 3-dørs diesel, fra 1999. Den er synet for tre mdr. siden, nye bremser, medfølgende sommerdæk, har kun haft en ejer, er kun brugt til persontransport, og er røgfri.

Problemet er bare at prisen skal vi tale om, og jeg har ikke forstand på hvad ca prisen er.

Jeg håber at nogen kan komme med lidt hjælp og vejledning.

malmin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-10 18:10

Prøv at søge på www.bilbasen.dk og andre sider med brugte biler, og se hvad de tager for den der

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-02-10 19:44
Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-10 23:28

Ligegyldigt hvor "lidt" du giver for den, bliver det en dyr bil.
Sådan en er tørstig, og den koster det hvide af det røde i øjet i ejerafgift.
Plus misundelses afgift hvis den er på gulplade.
Dertil kommer den nye diesel afgift.
Den bliver heller ikke billig i forsikring.

Det er jeg ret sikker på du har tjekket grundigt først ?

Den er i bund og grund usælgelig på "normal" markedet, så du skal regne med at du hænger på den til den skal skrottes.
Den var et mode fænomen indtil for et par år siden, og nu er den en økonomisk belastning i de fleste husholdninger, fordi regeringen har gjort den for dyr at køre i.

Jeg ville byde max 30.000 for et velpasset eksemplar.

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 07-02-10 18:40

Tak for svaret Beestone. Det var præcis det beløb jeg havde tænkt at byde.

Jeg ved godt at det er en dyr bil i drift, men jeg har brug for at kunne fragte mange større ting, og trække en stor trailer. Det er også dyrt at betale en fragtbil, og så kan jeg selv bestemme hvornår tingene skal ordnes.

Hilsen malmin