/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
et speciel program søges
Fra : Surf
Vist : 407 gange
40 point
Dato : 27-04-03 19:47

jeg kan ikke finder noget der handler om software generalt så derfor stiller jeg spørgmållet her

jeg søger et program der kan få gamle spil til ikke at virket så hurtig men til at virket normal. hvis i ved hvad jeg mener

jeg har nogen spil nogen gamle spil som køre alt for hurtigt og jeg ved der findes programmer til at de kan køre normal igen

i må gerner giv mig nogen link til de programmer. men det er sådan at de link i giver mig at man kan dl dem free. uden at være medlem eller bruger på den side. uden at skulle beteler for at downloadet den. kan i det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-03 20:21

Køre ældre programmer under Windows XPDe fleste programmer kører korrekt under Windows XP. Undtagelserne er visse ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere version af Windows. Når du vil køre dit program under Windows XP, skal du prøve følgende:

Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt.
Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande (miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks. oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen. Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på Windows XP, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet
Start guiden Programkompatibilitet.
Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til Windows XP, og derefter klikke på guiden Programkompatibilitet under Se også i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt
Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne for programmet.
Bemærk!

Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på Hvad er det?
Opdatere dit program eller dine drivere
Hvis dit program ikke kører korrekt efter test med guiden Programkompatibilitet, skal du søge på World Wide Web efter opdateringer eller andre rettelser på følgende måde:

Søg på webstedet til producenten af programmet for at se, om der findes en opdatering eller rettelse.
Søg på Windows Update for at se, om der findes en rettelse til programmet. Klik på Startside på menulinjen i Hjælp og support, og klik derefter på Windows Update i den højre rude.
Hvis programmet er et spil, der anvender DirectX, skal du kontrollere, at du anvender den nyeste version af DirectX. Søg også på webstedet til producenten af dit skærmkort eller lydkort for at se, om der findes nyere drivere til dem.

Har du prøvet og højre klikke på programmet egenskaber>kompatibilitet
og sætte det at køre under freksempel 98 eller ?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-03 20:24

til at køre

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 27-04-03 20:32

ja tak det er ikke det der er problemmet

som sagt så har jeg nogen spil som godt kan køre i windows xp

men problemmet er at de gamle spil køre for hurtigt på grund af min cpu vist nok så prøv lige at læse min spørgsmål igen ik

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 27-04-03 20:39

der findes et program der hedder moslow der sætter farten ned på de gamle programmer så man f.eks ikke dør efter 1 sekund i Pacman.

her er et link:
http://www.flashback-aw.net/utilities.php

bare scroll lidt ned og download moslow deluxe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-03 23:28

Surf, du kan da mig et hvist sted

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 27-04-03 23:50

men jeg tror nu det er mit grafikkort der er problemmet

da jeg hade en geforce 2 mxmx 400 køre den normalt
nu har jeg en radeon 9700 pro og den køre for hurtigt

Manse9933. det er dig der er den skyldig. hvis du hadve læst mit spørgsmål rigyigt så hade du også forstået det. og mit problem har ikke med noget at gøre med det du skrev. og hvis du skriver sådan noget igen vil du bare for med sammet mønt af mig igen som du gav mig. så tag lige at klap hesten ik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-04-03 23:59

Der står fandeme ikke noget om cpu,og du kan rende mig i røven,man pisser
sku da ikke på folk der prøver at hjælpe en.Sådan en velferds beduin.

Manse9933 Også gider jeg ikke spilde flere ord dig.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-04-03 00:10

Manse9933 ---> sige det her dig ikke noget var

> jeg søger et program der kan få gamle spil til ikke at virket så hurtig men til at virket
> normal. hvis i ved hvad jeg mener

> jeg har nogen spil nogen gamle spil som køre alt for hurtigt og jeg ved der findes
> programmer til at de kan køre normal igen

og så er det godt at en anden forstå mit spørgsmål ik. og du nkan selv render dig op af røven hvis du ikke kunne tåler mit første reply

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-03 00:49

Ha jeg har fundet løsningen

Kommentar
Fra : cte

Dato : 11-05-03 15:43

I for vilde...

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 07-11-06 17:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål