/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal jeg bo i Barcelona?
Fra : hyldeborg
Vist : 6833 gange
500 point
Dato : 05-02-10 22:30

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig, at min sommerferie skal gå til Barcelona. Jeg har ikke været der før, og jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvor jeg skal bo.
Jeg vil gerne bo centralt (tæt på Ramblaen), men jeg vil også gerne have lidt badestrand i bekvem afstand.
Er det i Barcelona muligt at bo centralt og samtidig tæt på en badestrand? (Og med tæt mener jeg ca. 15 min. på gåben)
Og hvis det er muligt - hvad hedder dette kvarter?
Hvad hedder den badestrand der ligger nærmest Ramblaen?
Forslag til hoteller der opfylder mine ønsker er meget velkomne, men også bare forslag til hvilke/hvilket kvarter der eventuelt kan opfylde mine ønsker.

På forhånd tak

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 22:54
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 22:56
Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 06-02-10 00:15

Hej IBM760!

Jeg er klar over at Ramblaen ikke ligger så langt fra vandet. Men så vidt jeg kan se på et kort, er det et havneområde der ligger tættest på. Det jeg er interesseret i er Rambla i forhold til badestrand - som jeg også har forsøgt at forklare i mit spørgsmål. Men det har jeg åbenbart ikke forklaret mig godt nok...........

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-10 00:31

Man skal desværre ret langt væk fra Barcelona by for at finde acceptabelt badevand i havet.

Hvis du vil bo centralt i byen må du nøjes med en pool eller tage en længere rejse, for at komme til stranden.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 06-02-10 00:46

Hej transor!

Se det var en god oplysning, som jeg kan bruge til noget. Tak for det

Måske skal jeg hellere bo ved badevand og tage til byen istedet.....

Ved du hvor langt væk jeg skal for at opnå acceptabelt badevand (så tæt på byen som muligt) og har du eventuelt et område du kan anbefale?

Vh
hyldeborg

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 500 point
Dato : 06-02-10 01:19

Hvis du går ned ad Ramblaen til havneområdet (rundkørslen), langs havnen mod venstre (nord), rundt om bassinet til Passeig de Joan de Borbo og Placa del Mar, der en rigtig flot strand. Jeg har ikke badet der, men kun gået forbi, men der var mange mennesker på stranden og i vandet. Så vidt jeg husker ca. 15-20 min. til fods fra Ramblaen - og der var nogle markedsboder o.l. på vejen.

Vedr. bosted, er det vigtigste sådan set, at bo tæt ved en metrostation. Metroen er billig og du kan køre uendelig langt på ét klip med skift undervejs. Vi brugte meget at gå ud og køre hjem - undtagen Parc Guell (et must) hvor der er et stykke vej op. Der kørte vi begge veje.

Vi var meget tilfredse med at bo på Hotel Regente, der ligger på Rambla Cataliona/ C. d. Valencia

http://maps.google.dk/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&q=barcelona+kort&fb=1&gl=dk&ei=Nq5sS-PIA8zdOKzgoNoE&ved=0CBkQpQY&hl=da&view=map&geocode=FY2HdwIdPxwhAA&split=0&hq=&hnear=Barcelona,+Katalonien,+Spanien&ll=41.392208,2.162075&spn=0.000689,0.001206&t=h&z=20&layer=c&cbll=41.392144,2.162162&panoid=NEdZa9VlqBNE9wum2dlYDw&cbp=12,322.39,,0,-22.82

- som går i forlængelse af "Ramblaen" på den anden side af Placa de Catalunya.
Det er kun et stenkast fra Gaudi's huse på P.d. Gracia og i gåafstand fra Ramblaen, Sagrada Familia samt rimelig tæt på et metroknudepunkt ved Diagonal/Gracia.

Men det skal siges, at det vist nok er lidt af et lotterispil med hotellernes kvaliteter i den indre bydel.
Men vi gik da til strander derfra - og tog så en metro hjem, hvilket jeg gerne gør igen. MEGET gerne!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-02-10 11:44

Hej hyldeborg.
Ja jeg tog knoglen og ringede til min søster og svoger.
De var der sidste efterår med vebber og boede her.
Fuldt ud tilfredse.
http://hoteller.hotelopia.dk/hotel-husa-oriente_barcelona.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-10 11:50

Jeg har engang boet på campingferie med børn ca 8 km udenfor barcelona centrum. Stranden var fin og flot men vandet så snavset at man ikke havde megen lyst til at få hovedet under. Siden har jeg kun været på byferie i Barcelona.
Da jeg forrige år kom med lejebil til barcelona og havde god til til flyet , kørte vi rundt i området, også for at se de gamle steder. Campingpladsen var bebygget. Stranden var der endnu, men ingen var i vandet. Det er sikkert ikke blevet renere.

Spanien , og især catalonien , er planløs og snavset. Man har et andet forhold til snavs og forurening end i de fleste andre lande. Man smider alt på jorden lige hvor man står. Der er en hær af gadefejere i lufthavnen og på mere kendte steder i byen.

Jeg kunne foreslå at du delte ferien, med et par dage i Barcelona centrum , der er mange spændende steder , og mange lommetyve og især tricktyve. PAS PÅ
Derefter et godt badested på på Costa brava kysten . Dem er der mange af ved de gamle små fiskerbyer, hvoraf nogle er blevet til mondæne badebyer, hvor der også er natteliv og aktiviteter for alle aldre..

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 06-02-10 11:57

Citat
Metroen er billig og du kan køre uendelig langt på ét klip med skift undervejs. Vi brugte meget at gå ud og køre hjem - undtagen Parc Guell (et must) hvor der er et stykke vej op. Der kørte vi begge veje.

Og når I så tager til Parc Guell, som ganske rigtig er en fantastisk oplevelse, så tag IKKE til den metro, som guidebøgerne anviser som den nærmeste, men i stedet til den anden metro, som ligger tæt på parken.

Så kommer I lidt bagvejs ind i parken - men til gengæld får I også en næsten uendelig udendørs rulletrappetur som trin for trin giver det mest fantatiske udsyn over byen.
En rigtig perle, som mærkværdigvis ikke er nævnt i nogen guide.

God tur

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-02-10 15:16

På gaden

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 08-02-10 19:24

Tak for svaret myg.