/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
arbejdet bord
Fra : gril
Vist : 641 gange
350 point
Dato : 05-02-10 14:05

Hejsa… jeg skal til at lave et arbejdet bord til mig kælder rum men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave understellet. Så vis i kan hjælpe mig med at får skruddet så et sammen vil det vær super.

Gerne med en terning til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-10 14:10

Jeg har bare taget en bordplade og sat fire tykke stolper fast nedenunder. Stolperne er sat fast med vinkeljern.

Hvis du skal have et langt arbejdsbord, så kan det være, at du skal have 6 stolper under.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 360 point
Dato : 05-02-10 14:13

Lav endelig hyder under bordpladen, man kan aldrig få for meget opbevaringsplads

Kommentar
Fra : gril

Dato : 05-02-10 14:18

god ide nordsted1

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-10 14:18

Og hylder mellem benene hjælper på den mekaniske stabilitet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-10 14:24

Måske kan svarene på et gammelt kandu spørgsmål hjælpe?

http://www.kandu.dk/spg73365.aspx

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-10 14:27

mjah... Det kommer jo nok an på, HVAD du skal bruge dit arbejdsbord til... Om det er til at hamre og save stående og med tunge værktøjer som drejebænk og elhøvl eller hvad ved jeg...

Eller om det er computerbord med kontorartikler.. Eller kunstnerisk? Keramisk eller oliemaleri?

Først og fremmest skal du nok tænke på højden. Skal du arbejde stående eller siddende?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 06-02-10 02:51

Nu skal du høre gril:

1. Du går ind på: http://www.goerdetselv.dk

2. I søgefeltet øverst til venstre skriver du: arbejdsbord

3. Du får en liste af artikler som allerede er udkommet.

4. Du følger et link, som ser interessant ud: klik på "vis artikel"

5. Hvis du ikke abonnerer på bladet, noterer du dig, hvilket nummer artiklen står i (se øverst i det hvide midterfelt: Der kan f.eks. stå "Fra Gør Det Selv 02/2009:".

6. Du går på bibliotek.dk og finder artiklen som du så bestiller, eller du smutter hen på biblioteket og beder den søde bibliotekar om at hjælpe dig.

7. Abonnerer du på bladet, kan du downloade artiklen som pdf-fil.

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 13-02-10 15:32

Tak for svaret Nordsted1.