/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Forbyde fremmedsprog
Fra : KMH1990
Vist : 902 gange
10 point
Dato : 05-02-10 13:08

Mener I, at man skal forbyde at lade eleverne tale fremmedsprog i skolegården?

Det kunne forebygge mobning, men er svært at håndhæve.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 13:10

Ja, Jysk bør forbydes!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-10 13:15

Yeah, right, man!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-02-10 13:41

Citat
Ja, Jysk bør forbydes!

Nemlig så da. Jeg kan skutte forstå de jyske fiskere når de vil handle med mig.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-10 13:43

kan i ikke nøjes med at forbyde, det mærkelige sprog Vendelboerne taler

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 14:13

Ja god idé.

Forbud det sprog der tales den grimme ende af Randesgade og tillad det sprog som tales i den fine ende af Randersgade, Østerbro i København.

Kan dem fra den grimme ende ikke forstå Randersgade-dansk - så send dem ud af Randersgade.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 14:18

Hvad med, kun at tillade det Fynske sprog og sørge for, at vi andre lærer at synge på Fynsk som de fynske piger!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-10 14:33

Nu har jeg tænkt lææænge over det, og jeg er bange for vi allesammen har misforstået det der forslag fra DF om at forbyde andet end dansk i skolen.

Det er hverken dialekter, engelsk/amerikansk, fransk eller tysk der skal forbydes, det er muslimsk

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 14:35

Her ses skolen, hvor der kun må være ét officielt sprog.

Alt andet er u-dænsk (på fint sprog u-dansk)

(man kan jo ikke forstå hvad de planlægger af terroraktioner dem fra den grimme ende hvis de visker sammen på deres hotten-tot sprog, som lyder af h-til)

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=randersgade+skole&meta=&aq=0&oq=randersgade

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-10 14:36

Ja selvfølgelig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 14:52

Muslimsk er ikke et sprog

Hvordan kan man bestemme hvilke sprog der så må tales i skolegården?

Må man tle engelsk, eller bliver det forbudt at lave sine engelsk lektier i frikvarteret?

Må man tale arabisk hvis man er kristen?

Hvis man er dansk muslim, må man så ikke længere tale sit modersmål?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-10 14:58

"Muslimsk er ikke et sprog", mon DF ved det?

Vi har en fransk skole, flere internationale skoler på engelsk osv., det er i forvejen et problem i forhold til meget af den specialiserede udenlandske arbejdskraft i Dk, at man ikke må lave fremmedsprogede børnehaver, så det bliver nok rigtig svært at stoppe invasionen af fremmedssprog i skolerne.

Men hvis vi skal omdannes til et frilandsmuseum, er det da et skridt på vejen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-10 14:59

Fynsk er ikke noget sprog.
Jysk bør kun tales af Jyder - der hjemme.
Sjællandsk er der ingen som forstår.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 15:00

På den internationale skole, hvor jeg har haft min gang tales der i en af klasserne 16 sprog, hvilke af dem mon forbliver tilladt?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 05-02-10 15:07

Allesammen undtagen dansk, selvfølgelig

http://politiken.dk/politik/article894036.ece

Så mangler vi kun at få eftersynkroniseret alle film og tv-programmer på dansk, så vi ikke skal høre det der udenlandske kaudervælsk. Måske kan vi også forbyde turister, medmindre de taler dansk?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-02-10 15:16

Det skulle forbydes at tale dansk i skolen.
Vi kan ligeså godt lære at tale engelsk med det samme. Engelsk er jo hovedsproget i EU.
Som sprog nr. 2 kunne arabisk være at foretrække, fordi det bliver brugt i moskeerne.

Nu, da vi næsten har forbudt svinekødet på alle institutioner, kan vi jo i samme åndedræt nedlægge julen og indføre ramadanen.

Vedr. ægteskabet; det skal være forbudt at gifte sig længe væk end til fætteren/kusinen, samt faderen til bruden skal i tilgift have som minimum, en pris af 15 geder + 2 høns og en kamel.

Alle kvinder skal bære burka. I øvrigt skal kællingerne holde holde helt kæft og aldrig gå udenfor en dør - med mindre de skal skovle sne, fodre geder eller høns.

Alle kirker skal nedlægges og ombygges til moskeer.

Alle danske kvinder får nye stillingsbetegnelser, nemlig, ludere.

Alt sammen til ære for den lille pædofile nar til Mohamed.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 15:52

Heidi-Ho

Det er vel ikke islams skyld at DF har mistet jordorbindelsen, så hvorfor svine deres profet til?

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 05-02-10 15:52

Heidi, kom og sig det ansigt til ansigt. Du ved du bliver dræbt :D

Godkendelse af svar
Fra : KMH1990

Dato : 05-02-10 15:56

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-02-10 16:04

Citat
Det er vel ikke islams skyld at DF har mistet jordorbindelsen, så hvorfor svine deres profet til?

Jo det er.!!!
Havde vi ikke haft muslimerne i DK, havde vi heller ikke haft DF.....
Tingene hænger sammen

Citat
Heidi, kom og sig det ansigt til ansigt. Du ved du bliver dræbt :D

Her indrømmer jeg, at jeg er en kryster - altså en vantro hund.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 05-02-10 16:06

ja, altså bag skærmen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 16:14

Det er jo heller ikke islams skyld, at der er muslimer i Danmark.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-10 16:16

Selv tak KMH1990.

BilaKinali trænger stadigvæk til at forstå, at ytringsfrihed er en central del af danske værdier, og at, hvis man føler sig stødt af noget andre siger eller før, er det en sag for politi/domstole, ikke for den enkelte at slynge om sig med dødstrusler, endsige slå folk ihjel.

At ytringsfrihed så ikke er en ytringspligt, dvs man må godt forholde sig til, om det man siger kan såre andre, og derfor i visse situationer lade være med at sige præcis hvad man mener, fremgår også af Heidi-hos "Her indrømmer jeg, at jeg er en kryster - altså en vantro hund."

Men hvis den ene eller den anden gud er fornærmede, er det bare at ramme den der fornærmer dem med en tordenkile, så skal det nok holde op.

I stedet tror nogle sindsforvirrede tosser, der er guds redskab, vorherre til hest for noget vås, hvis gud ikke kan feje for sin egen dør, er gud, og dem der tror på våset, helt til grin

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 16:17

Citat
Havde vi ikke haft muslimerne i DK, havde vi heller ikke haft DF

Heidi-Ho har vist ret

Lige som i Tyskland 1933

Ingen DNASP uden Jøder (uden sammenligning i øvrigt!)

Og jeg er på en måde anti-muslim ...

For DF er jo ikke lige min kop te, da de også har indflydelse på nogle danske værdier, som ikke har en dut at gøre med muslimer ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-10 16:38

Et link til BK om risikoen ved dødstrusler på nettet

http://www.bt.dk/krimi/nye-doedstrusler-mod-kurt-westergaard

Læs du heller dine lektier i stedet, det kan nemt ødelægge skolegangen at spille smart på nettet

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 05-02-10 16:56

Citat
så send dem ud af Randersgade
Nemlig, hjem til Randers

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-02-10 18:36

Citat
Det er jo heller ikke islams skyld, at der er muslimer i Danmark.

Det har du ganske ret i. Det er danskernes egen skyld. Muslimerne skulle være velkomne hvis de respekterede de danske værdier......bare engang imellem..

Omvendt er det islams skyld, at der er få kristne i mellemøsten.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 18:52

Heidi-Ho
Citat
Muslimerne skulle være velkomne hvis de respekterede de danske værdier......bare engang imellem.

Tror du ikke, at du generaliserer for meget?

Hvis vi gør det samme med de racist-udtalelser der ofte kommer her på Kandu og i dagspressen, kunne man jo tro at alle etniske danskere er racister!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 18:57

Hvad så med danske muslimer?

Pas nu på, at du ikke stempler mennesker på grund af deres tro

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-02-10 19:10

Citat
Hvis vi gør det samme med de racist-udtalelser der ofte kommer her på Kandu og i dagspressen, kunne man jo tro at alle etniske danskere er racister

Jeg mener så absolut ikke, at danskerne er racister.
Det må være muslimerne der er racister. Muslimerne må jo mene, at dansker ikke er gode nok, siden de vil lave os og danmark om.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 20:41

Citat
Jeg mener så absolut ikke, at danskerne er racister

Slet ikke på nogen måde !

Dem som fører an i anti-muslim debatten
kan ikke lide deres tro, klædedragt, mad, kultur

... bortset fra det, så har de slet ikke noget imod muslimer

Nej danskerne er ikke racister

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-02-10 21:09

Nonsens, zorto, nonsens

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 01:31

BilalKinali, var det den her du prøvede at sætte efter "dræberbeskeden" ?

DF er ude i hampen, selvfølgelig skal børnene kunne snakke sammen på samme sprog, som de taler med deres forældre.
Danske børn i udenlandske skoler vil jo også ofte udveksle bemærkninger på dansk.

Noget andet er, at man hverken skal råbe grimt efter hinanden på dansk eller andre sprog.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 09:56

[YOUTUBEhttp://www.youtube.com/watch?v=nUDhmbw7TaE][/YOUTUBE]

Ikke hjem til Rander men hjem til Århus

Heido-Ho hvis du syntes det er nonsen så OK -

Men så lad være med at være så generaliserende og stigmatiserende mod muslimer, som findes i mange udgaver. Ikke kun terrorister !

Ja - nogle (ikke alle) muslimer er også racister.

For det er man jo, hvis man mener at den eneste religion, kultur osv, som man selv har er den rigtige, og kun den rigtige.

White Power - Black Power = lige store og lige farlige racister !

Jørn

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 10:00

Nyt forsøg : Hjem til Århus

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 10:03

Vil man ikke kaldes Racist, så hold op med at være Racist.

Så enkelt kan det siges

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 10:04

OK ...

Måske lige en tand for provokerende ...

(Men det var nu også meningen)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-10 10:33

Citat
Vil man ikke kaldes Racist, så hold op med at være Racist.

Det hjælper ikke mod "omvendt racisme"

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 06-02-10 11:42

Forslaget er mega langt ude!

Kom til at tænke på, hvis nogen mobber mig på arabisk.... Tja, så ville jeg forstå omkring 0.5% af hvad der blev sagt til mig.

Mobning foregår på mange niveauer, og at forbyde eleverne at tale arabisk, nørebronxsk eller jysk løser absolut ingenting.

Mojn!
Thomas