/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brugerkonti i Win 7
Fra : Desmersnaps
Vist : 1759 gange
150 point
Dato : 05-02-10 03:04

Hej gruppe
Hver gang min min computer starter stopper den inden den er kommet ind i Windows (7) og vil have mig til at logge på. Jeg vil gerne have den til bare at starte op, men kan ikke finde ud af hvordan. Jeg har været inde i administration af bruger konti, men kan ikke finde indstillingen der. Der er ikke kode på, jeg skal bare trykke enter for at logge på. Der er kun een brugerkonto, hvilket gør det endnu mærkeligere at jeg altid skal logge på. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-10 08:26

Citat
Der er kun een brugerkonto

mon dog....

Der må være mere end EEN aktiv konto...

F.eks en admin + dig som bruger.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 12:33

Prøv om du ikke kan deaktivere en adminkonto eller en evt. gæstekonto.

For som Refi skriver, du må have mere end en konto aktiv.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 05-02-10 15:22

Når computeren starter op kan jeg kun se een konto (der står det er en administrator konto). Jeg har ikke valget mellem flere. Det eneste jeg gør er at trykke enter. Når jeg går ind i " Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti " er der kun denne konto. Gæstekonti er slået fra...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-10 17:58

Da du installerede Win 7 tastede du kode og det var der det hele gik galt .-( Jeg kan ikke lige finde hvor du slår det fra og kan heller ikke huske hvordan, men prøv at surfe lidt på problemet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-10 18:30

Jeg har lige leget lidt min min Win 7 og i min kontor (administrator) kan jeg oprette en adgangskode. Hvis jeg gør det og skal jeg taste den ved log on til windows. Nu bagefter er der så ændret til i min konto at jeg kan fjerne adgangs koden. Måske du har samme mulighed blot at din kode er ingenting i feltet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-10 18:51

Du kan også oprette en ny administrator konto uden adgangskode. Genstart pcen og log på den nye konto. Gå i brugerkonti og slette den gamle konto. Du mister alle dine indstillinger

Kommentar
Fra : lesfre

Dato : 08-02-10 10:00

Jeg har Windows 7. jeg bruger adgangskode når jeg starter op, så kom jeg til at trykke et forkert tal
så jeg kan ikke komme længere, er der nogen der et bud på hvad jeg så gør.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-10 16:50

Hej lesfre

Du har ca samme problem som Desmersnaps, men du skal oprette dit eget spørgsmål for at få hjælp. eller du kan kigge med i dette for at se om du får noget ud af det.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 21-02-10 14:48

Hvis der er flere brugerkonti forstår jeg bare ikke hvorfor jeg ikke kan vælge at logge på en anden. Opstarten stopper jo bare, og så kan jeg klikke på den ene konto der er, og så fortsætter systemet med at starte op?

Men hvis jeg går ind i Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti og trykker på "konfigurer avancerede egenskaber for brugerprofil" kommer der en liste med to navne. Min primære konto og en der hedder standardprofil. Denne standardprofil kan ikke slettes, og eksisterer tilsyneladende ikke andre steder end på denne liste....