/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning
Fra : thoustrup
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 04-02-10 23:43

Kirkebogen for Odense, Odense, Sanderum, 1892-1908, opslag 28, person nr. 14: Hans Peter Hansen Roed. Jeg mangler det sidste felt: Faddernes fulde Navn, Stilling og Bopæl.
Følgende mener jeg, at jeg har tydet:

Pige Marie Nielsen, Odense. ….. Hans Christiansen, ….., Karen Kirstine Larsen, Bellinge,…..P. Niels Nielsen, ….Møller, …. Hans Christian Christiansen….? Og faderen

Kan nogen af jer mere erfarne hjælpe mig videre? Byen hvor Hans Peter blev født hed Lettebæk, oprindelig kom familien fra Veflinge og Labbøl ved Hårslev.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-10 10:01

Hvad med?
Højme Mark

lige syd for Odense??

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 05-02-10 12:49

Jeg vil give Svend ret
Højme Mark

Før P. Niels Nielsen tyder jeg det til "Møllesvend"?
Før den sidste Hans Christian Christiansen vil jeg tyde det til "Vognmand"?

/Frits

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-10 18:22

Hejsa.
Mit bud er, Pige Marie Nielsen, Odense.
Maltgører Hans Christian Larsens hustru Karen Kirstine Larsen, Bellinge Mark.
Møllersvend P. Niels Nielsen Munke Mølle.
Vognmand Hans Christan Christensen Højme Mark og Faderen.
Hilsen Jytte fra et snefyldt Falster

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 07-02-10 19:14

Tak for svaret jyttemor.
jeg tror du har læst rigtigt.

Jeg takker.

Steen Thoustrup